H αύξηση της Εναέριας Κυκλοφορίας για το φετινό καλοκαίρι είναι πλέον γεγονός. Οι μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό στον κλάδο των υπαλλήλων Παροχής Πληροφοριών Πτήσεων παραμένουν, τόσο για τα 15 αεροδρόμια που παρέχεται αποκλειστικά αυτή η υπηρεσία (ΠΠΑ), όσο και για τα υπόλοιπα περιφερειακά στα οποία συμβάλλει στην εξυπηρέτηση της Εναέριας Κυκλοφορίας.
Η αύξηση της Εναέριας Κυκλοφορίας και η μείωση του προσωπικού είναι δύο παράγοντες που συγκλίνουν στην διαμόρφωση μιας επικίνδυνης κατάστασης στον τομέα της ασφάλειας των πτήσεων-επιβαινόντων, ενώ παράλληλα επιβαρύνεται σημαντικά η υγεία των εργαζομένων σε αυτόν τον κλάδο αφού εργάζονται σε 24ωρη βάση, χωρίς ρεπό ή άδεια. Επίσης, τίθεται σε κίνδυνο και η αναγκαία εξυπηρέτηση των κατοίκων των ακριτικών νησιών.
Οι τεράστιες ελλείψεις προσωπικού του κλάδου Πληροφοριών Πτήσεων έχουν επισημανθεί επανειλημμένα από τα συνδικαλιστικά όργανα των εργαζομένων, συγκεκριμένα το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Συλλόγου Τηλεπικοινωνιακών Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας προς τη Διοίκηση της Υπηρεσίας αλλά και το Υπουργείο Μεταφορών χωρίς καμία ανταπόκριση ως προς τις ανησυχίες και τα αιτήματα των εργαζομένων.
Οι όποιες μετατάξεις εντός της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (από τις 4 έχουν ολοκληρωθεί οι 3 για Νάξο, Μήλο, Κύθηρα ενώ η τέταρτη με ευθύνη της Υπηρεσίας δεν έχει ολοκληρωθεί λόγω μη ολοκλήρωσης της εκπαίδευσης) αποτελούν σταγόνα στον ωκεανό με βάση τις πραγματικές ανάγκες για προσωπικό.
Πιο συγκεκριμένα αναφέρουμε την κατάσταση ως έχει: Αυτή τη στιγμή σε 6 από τα 15 αεροδρόμια Παροχής Πληροφοριών Πτήσεων (AFIS) δεν υπηρετεί κανένας υπάλληλος σε μόνιμη βάση (καλύπτονται με μετακινήσεις), σε 4 από τα 15 υπηρετεί μόνο ένας, σε 4 από τα 15 υπηρετούν δύο υπάλληλοι (μεταξύ αυτών η Πάρος, η Νάξος, η Κάρπαθος όπου η αύξηση της κυκλοφορίας έχει ξεπεράσει την υπηρεσία Πληροφοριών Πτήσεων και απαιτεί κανόνες Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας) και μόνο σε 1 από τα 15 υπηρετούν τρεις υπάλληλοι (Σητεία).
Οι μετακινήσεις που γίνονται από τα άλλα περιφερειακά αεροδρόμια ή τις υπηρεσίες των Αθηνών για ενίσχυση των παραπάνω αεροδρομίων απλά μεταφέρουν το πρόβλημα, αφήνοντας βάρδιες κενές και τμήματα με 1 ή κανένα άτομο (Σκιάθος, Σαντορίνη, Μύκονος, Κώς, Κέρκυρα, ΣΑΔ – σταθερά Αεροναυτικά δίκτυα-, τμήματα της Κεντρικής Υπηρεσίας κ.λ.π).
Μάλιστα, ενώ έχουμε επανέλθει με σχετική ερώτηση πέρυσι και αναγνωρίζεται από τη Διοίκηση της Υπηρεσίας και το αρμόδιο Υπουργείο το πρόβλημα (απάντηση ΚΓ/Δ13/Α/7954/18-3-21) κανένα ουσιαστικό μέτρο δεν έχει παρθεί για την επίλυσή του.
Ακόμα και το κλείσιμο 5 αεροδρομίων (Ικαρίας, Μήλου -τρείς φορές-, Κοζάνης, Νάξου, Καστοριάς) λόγω ασθένειας του μοναδικού Υπαλλήλου φαίνεται πως δεν ήταν αρκετό να προβληματίσει τους αρμόδιους. Αντίθετα η ευαισθησία της διοίκησης της Υπηρεσίας εξαντλήθηκε στην αποπομπή του Αναπληρωτή Αερολιμενάρχη Σύρου, μία μέρα μετά από την αναφορά στη Βουλή περιστατικού υπερκόπωσης εργαζόμενου στο αεροδρόμιο της Σύρου, σε περιστατικά που σχετίζονται με αεροδιακομιδές του Ε.Κ.Α.Β. της Σύρου.
Με βάση όλα τα παραπάνω εύλογα προχωράμε στη διαπίστωση, όπως έχουμε επανειλημμένα καταγγείλει, ότι η σημερινή εικόνα εγκατάλειψης που παρουσιάζουν τα περιφερειακά αεροδρόμια καθόλου τυχαία δεν είναι. Πρόκειται για συνειδητή, μεθοδευμένη δράση, με τη σφραγίδα τόσο της σημερινής κυβέρνησης, όσο διαχρονικά όλων των προηγούμενων, με βάση και τις κατευθύνσεις της ΕΕ, με στόχο την προώθηση της ιδιωτικοποίησής τους καθώς και της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας στο σύνολό της.
Επιπλέον, το Υπουργείο προ διετίας δεσμεύτηκε πως θα προχωρήσει σε αποκατάσταση της παρακράτησης του 2% στου τηλεπικοινωνιακούς υπαλλήλους από το επίδομα του Eurocontrol, όπως προβλέπεται από τους νόμους Ν. 2682/1999 και Ν. 3431/2006 για την πρόσθετη αμοιβή των υπαλλήλων της ΥΠΑ ανά κλάδο, κάτι που μέχρι και σήμερα δεν έχει προχωρήσει.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί τι μέτρα θα πάρουν ώστε:
– Να προχωρήσουν άμεσα προσλήψεις μόνιμου προσωπικού Πληροφοριών Πτήσεων.
– Να προστατευτεί η υγεία των εργαζομένων στον κλάδο, με ρεπό και άδειες αλλά και η ασφάλεια των πτήσεων και επιβαίνοντων.
– Να λυθεί άμεσα το ζήτημα με την παρακράτηση του 2% από το επίδομα του Eurocontrol στους τηλεπικοινωνιακούς εργαζόμενους, όπως έχει δεσμευτεί ο Υπουργός.
– Να ξεκινήσει άμεσα η διαδικασία υλοποίησης των 11 μετατάξεων απ τον ευρύτερο Δημόσιο τομέα η οποία κωλυσιεργεί αδικαιολόγητα εδώ και πολλούς μήνες. Οι μετατάξεις αυτές πρόκειται να καλύψουν αεροδρόμια όπως η Αστυπάλαια, Σύρος, Καστελόριζο, Κάσος, Κύθηρα, Καστοριά, Κάλυμνος, Κώς, Ρόδος.
Οι Βουλευτές
Κατσώτης Χρήστος
Καραθανασόπουλος Νίκος
Κομνηνάκα Μαρία
Μανωλάκου Διαμάντω
Μαρίνος Γιώργος
Παπαναστάσης Νίκος
Στολτίδης Λεωνίδας
Συντυχάκης Μανώλης