Η ταχεία προώθηση της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της πόλης μας μέσα στο 2021 από την κυβέρνηση και τους φορείς της τοπικής διοίκησης πρέπει να βρει απέναντι της το σύνολο των εργαζομένων και της νεολαίας.
Η παράδοση του λιμανιού του Ηρακλείου σε μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, σε συνέχεια των υπολοίπων λιμανιών που έχουν παραχωρηθεί στο ΤΑΙΠΕΔ, θα σημάνει εξασφάλιση υψηλής κερδοφορίας για μια χούφτα παράσιτα στις πλάτες των εργαζομένων και του λαού. Θα επιφέρει νέο χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων και πιο ακριβές εμπορευματικές, επιβατικές μεταφορές και άλλες υπηρεσίες, με το τελικό κόστος να επιβαρύνει για άλλη μια φορά τους εργαζόμενους, τους αυτοαπασχολούμενους ΕΒΕ και την νεολαία της περιοχής μας.
Είναι ένα ακόμα δείγμα για την περιβόητη επιστροφή στην «κανονικότητα» μετά την πανδημία που προτάσσει η κυβέρνηση του ΝΔ, με τη συναίνεση των ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝΑΛ και οδηγό στην προκειμένη περίπτωση την πολιτική απελευθέρωσης των λιμενικών υπηρεσιών της ΕΕ.
Στο στόχαστρο του μεγάλου κεφαλαίου μπαίνει η παραχώρηση του τομέα της εμπορευματικής δραστηριότητας (διακίνηση φορτίων και εμπορευμάτων) και της κρουαζιέρας, χωρίς να αποκλείεται μελλοντικά η παραχώρηση και άλλων τομέων που θα διαμορφωθούν ή θα αναβαθμιστούν με τη σχεδιαζόμενη «αναμόρφωση» του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ) μέσω του λεγόμενου masterplan του λιμανιού.
Δεν είναι τυχαίο ότι μόλις πρόσφατα η κυβέρνηση και η ΑΑΔΕ σπεύδει να ενεργοποιήσει Προεδρικό Διάταγμα του 1985 για την εγκατάσταση «ελεύθερης οικονομικής ζώνης» στο λιμάνι του Ηρακλείου. Η απόφαση αυτή επιτρέπει φορολογική ασυλία και απαλλαγή από τις διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας και την ισχύ των ΣΣΕ για όλους τους εργαζόμενους σε όλες τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις μέσα στα όρια της λιμενικής ζώνης. Έτσι το φιλέτο του λιμανιού καθίσταται ακόμα πιο ελκυστικό για τους μεγαλοεπενδυτές.
Καμιά εμπιστοσύνη στην κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της. Η εμπειρία της επένδυσης της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά δεν χωρά καμία παρανόηση για τις τραγικές επιπτώσεις που επέφερε. Χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις έκλεισαν, το περιβάλλον επιβαρύνθηκε, ενώ οι εργαζόμενοι της COSCO εργάζονται ως σύγχρονοι σκλάβοι, με μεροκάματα πείνας, με ελλιπή μέτρα προστασίας και με την συνδικαλιστική δράση διώκεται συνεχώς.
Το έργο της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ και της διοίκησης του ΟΛΗ, διευκολύνεται από το έργο της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και το έτοιμο masterplan που είχε εκπονήσει σε συνεργασία με την προηγούμενη διοίκηση του ΟΛΗ. Άξιοι συμπαραστάτες τους η Περιφέρεια Κρήτης και ο Δήμος Ηρακλείου, πάντα πρόθυμοι να συμβάλλουν στην εξυπηρέτηση μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων.
Το ΚΚΕ θα συνεχίσει να μάχεται για λιμάνι στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και συνολικά για γρήγορες, ασφαλείς και φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, στα πλαίσια μιας οικονομικής ανάπτυξης προς όφελος του λαού και όχι για τα κέρδη του μεγάλου κεφαλαίου.
Τώρα απαιτείται οι εργαζόμενοι μέσα από τα σωματεία και τους μαζικούς φορείς της πόλης μας να δυναμώσουν την πάλη τους ενάντια στα σχέδια ιδιωτικοποίησης του λιμανιού, διεκδικώντας λιμάνι στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών για:
– Ασφαλείς, γρήγορες και φθηνές ακτοπλοϊκές μεταφορές.
– Υποδομές και ελεύθερους χώρους αναψυχής και πρόσβασης στην θάλασσα με μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος.
– Μειωμένα εισιτήρια άμεσα κατά 50% για τον λαό. Δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, στρατευμένων και αναπήρων.
– Κατάργηση όλων των αντεργατικών νόμων και του απαράδεκτου ΠΔ του 1985. Επαναφορά της ισχύος των ΣΣΕ, με αυξήσεις στους μισθούς.
– Άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων που χρειάζονται στο λιμάνι Ηρακλείου με πλήρεις και σταθερές σχέσεις εργασίας.