Καταγγελία σε κατάστημα που χρέωσε έξτρα το λάδι της σαλάτας!
Καταγγελία σε κατάστημα που χρέωσε έξτρα το λάδι της σαλάτας!
Μία απίστευτη καταγγελία έκανε πολίτης στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, ο οποίος αναγκάστηκε να πληρώσει έξτρα το λάδι, σε ατομική συσκευασία, για τη σαλάτα.
Μάλιστα ο ιδιοκτήτης του καταστήματος του χρέωσε 3 ατομικές συσκευασίες χωρίς ο ίδιος να τις έχει παραγγείλει.
Η ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης εφιστά την προσοχή των καταναλωτών και τονίζει ότι θα πρέπει να αναγράφεται στον τιμοκατάλογο και να παραγγέλλεται από τον πελάτη.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης:
«Με αφορμή καταγγελία καταναλωτή, που χρεώθηκε επί πλέον του λογαριασμού του, σε εστιατόριο της περιοχής των Χανίων, η ΄Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, εφιστά την προσοχή των καταναλωτών , που με ευκαιρία των καλοκαιρινών διακοπών, επισκέπτονται ταβέρνες, εστιατόρια καφέ μπαρ κ.λ.π
Συγκεκριμένα η καταγγελία αφορούσε λάδι σε ατομική συσκευασία ,η οποία χρεώθηκε επί πλέον , της χωριάτικης σαλάτας και μάλιστα 3 συσκευασίες , των 0,60 λεπτά εκάστη, χωρίς να έχει γίνει καμία παραγγελία επ αυτού. Ενημερώνουμε ότι ,το είδος λάδι , θα πρέπει να αναγράφεται στον τιμοκατάλογο και να παραγγέλλεται από τον πελάτη ,η τιμή διαμορφώνεται από το κατάστημα συνετά.
Ως καταναλωτές οφείλουμε να γνωρίζουμε τα δικαιώματα μας και να τα διεκδικούμε άμεσα, από την επιχείρηση, και σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν τα κάνει δεκτά, να προβαίνουμε άμεσα σε καταγγελία αρμοδίως (Γεν.Γραμματεία Καταναλωτή 1520 ή Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης 28210923060
Τα δικαιώματά μας ως καταναλωτές, σε ταβέρνες, εστιατόρια ,καφέ μπαρ κ.λ.π είναι:
Τα παραπάνω αναφερόμενα καταστήματα ,πριν από την παραγγελία, υποχρεούνται να διαθέτουν τον τιμοκατάλογο σε κάθε πελάτη. Επιπλέον, τα κάθε μορφής εστιατόρια υποχρεούνται να έχουν αναρτημένο τον τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο στην είσοδο του καταστήματος.
Οι τιμοκατάλογοι συντάσσονται υποχρεωτικά στην ελληνική γλώσσα και προαιρετικά σε ακόμα μία ή περισσότερες ξένες γλώσσες.
Οι υπεύθυνοι των καταστημάτων οφείλουν να εξασφαλίζουν την πληροφόρηση ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ) επί του τηρούμενου τιμοκαταλόγου.
Για ξενοδοχεία και ξενοδοχειακά συγκροτήματα ο τιμοκατάλογος πρέπει να αναρτάται στην εξωτερική όψη της κύριας εισόδου της αίθουσας όπου προσφέρονται τα είδη του τιμοκαταλόγου.
Τα καταστήματα εστίασης, δεν επιτρέπεται να χρεώνουν στην πελατεία τους αξία που αφορά σε «ΚΟΥΒΕΡ» (π.χ.: σερβίτσια, μαχαιροπήρουνα, πετσέτες κ.λπ.).
Το εμφιαλωμένο νερό, το ψωμί δεν προσφέρεται, χρεώνεται, γιαυτό θα πρέπει να είμαστε προσεχτικοί σε αυτό .Συνήθως τα καταστήματα τα φέρνουν χωρίς να τα παραγγείλουμε, εάν δεν συναινούμε, οφείλουμε να ζητήσουμε την επιστροφή τους.
Στους τιμοκαταλόγους θα πρέπει να αναγράφονται όλα τα προσφερόμενα είδη «αλά-κάρτ» ,με τις αντίστοιχες τιμές τους, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ.
-Πρέπει να διατίθεται τρόπος ηλεκτρονικής πληρωμής.
Τιμοκατάλογοι
Τα αναγραφόμενα στους τιμοκαταλόγους φαγητά και σαλάτες προσφέρονται στους πελάτες:
α. Με τη μερίδα.
β. Με το κιλό. Στην περίπτωση αυτή σημειώνεται υποχρεωτικά η ένδειξη «με το κιλό» δίπλα στο αντίστοιχο είδος.
Ο καταναλωτής ,θα πρέπει να είναι σε θέση, προτού καταναλώσει το είδος κρέατος ή πουλερικών που επέλεξε και διατίθεται με το κιλό, να γνωρίζει το βάρος του συγκεκριμένου είδους, σε βρώσιμη μορφή και την τελική τιμή που θα κληθεί να πληρώσει. Ο καταναλωτής πρέπει να είναι σε θέση, προτού καταναλώσει το είδος ψαριού που επέλεξε και διατίθεται με το κιλό, να γνωρίζει το βάρος του συγκεκριμένου είδους ,σε ωμή μορφή και την τελική τιμή που θα κληθεί να πληρώσει.
Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο», καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.
Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων και η χρήση τους.
Προκειμένου για σαλάτες πάσης φύσεως, αναγράφονται η ονομασία κάθε σαλάτας ,όπως την ορίζει το κατάστημα και τα βασικά συστατικά που τη συνθέτουν.
Οι προ συσκευασίες των ποτών, οίνων, ζύθου και των εμφιαλωμένων νερών, που διατίθενται ακέραιες στον πελάτη εντός των μονάδων ομαδικής εστίασης, πρέπει να αποσφραγίζονται παρουσία του.
Προσοχή! Οι καταναλωτές πρέπει να ζητούν πάντα απόδειξη και να ελέγχουν τα είδη που παραγγείλανε. Δεν συνιστά απόδειξη το παραστατικό παραγγελίας.
Για ενημέρωση καταγγελίες οι καταναλωτές μπορούν να τηλεφωνούν στο 1520 Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην ΄Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στο τηλ.2821092306
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη »
Τα σχόλια είναι κλειστά.