Η ισπανική δικαιοσύνη έκρινε την Πέμπτη πως είναι «καταχρηστική» η απόλυση «για τεχνικούς λόγους» ταμία σε ξενοδοχείο του αρχιπελάγους των Καναρίων, η οποία είχε αντικατασταθεί τον Μάρτιο από πληροφοριακό πρόγραμμα διαχείρισης.
Εργάστηκε 13 χρόνια
Το δικαστήριο της Λας Πάλμας ντε Γκραν Κανάρια «απεφάνθη πως είναι καταχρηστική η λύση του συμβολαίου εργαζόμενης πολυεθνικής του τουριστικού κλάδου (…) που απολύθηκε αφού εργάστηκε 13 χρόνια ως υπάλληλος γραφείου, για να αντικατασταθεί από πληροφοριακό πρόγραμμα ή bot διαχείρισης», σύμφωνα με το δελτίο Τύπου που εξέδωσε το δικαστήριο.
«Η αυτοματοποίηση μέσω των bot ή ρομπότ, με τη μοναδική δικαιολογία της μείωσης του κόστους, καταλήγει να περιορίζει το δικαίωμα στην εργασία για να ενισχύσει την ελευθερία της επιχείρησης», τονίζει ο δικαστής στην απόφασή του.
Το ξενοδοχείο πρέπει να «επαναπροσλάβει την υπάλληλο εντός 5 ημερών μετά την έκδοση της απόφασης» ή να αυξήσει σε άνω των 28.000 ευρώ την αποζημίωσή της, αποφάσισε ο δικαστής.
Απολύθηκε για «τεχνικούς λόγους»
Η απόφαση αυτή, κατά της οποίας μπορεί να ασκηθεί έφεση, αφορά μονάδα της εταιρείας Lopesa, με έδρα το Γκραν Κανάρια, όπου απασχολούνται «περισσότεροι από 4.000 υπάλληλοι», σύμφωνα με τον ιστότοπο του.
Η ταμίας αντικαταστάθηκε από εργαλείο διαχείρισης απαιτήσεων ή RPA (ρομποτική αυτοματοποίηση διαδικασιών). Πρόκειται για μηχανή που, σύμφωνα με την απόφαση, «κάνει όσα της ανατίθενται από τις 17.15 έως τις 06.00» τις εργάσιμες ημέρες και «εργάζεται 24 ώρες ασταμάτητα τις αργίες».
Η υπάλληλος έλαβε τον Μάρτιο επιστολή απόλυσης για «τεχνικούς λόγους», δικαιολογία που ο δικαστής απέρριψε.
Πηγή: ΑΠΕ