Στο Συμβούλιο της Επικρατείας είναι αποφασισμένος να προσφύγει ο δήμος Ηρακλείου που αντιτίθεται στην πρόσφατη έγκριση της επιμέρους μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τις παρακάμψεις πόλεων του νέου ΒΟΑΚ, η οποία επιτρέπει τη συνέχιση της διχοτόμησης της πόλης από τον αυτοκινητόδρομο.
Το θέμα συζητήθηκε χθες στο δημοτικό συμβούλιο Ηρακλείου, το οποίο αποφάσισε να προχωρήσει ο δήμος στην προσφυγή.
Την πρόταση έκανε ο επικεφαλής της παράταξης «Συνεργασία για το Ηράκλειο» Ευρυπίδης Κουκιαδάκης, ο οποίος ενημέρωσε το σώμα πως στις 6 Απριλίου η Διεύθυνση Περιβαλλοντικής Αδειοδότησης του Υπουργείου Περιβάλλοντος εξέδωσε απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων του έργου «Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης» στα τμήματα «παράκαμψης» των πόλεων Χανίων- Ρεθύμνης και Ηρακλείου.
Η πρόταση έγινε δεκτή από το δημοτικό συμβούλιο που αποφάσισε να προσφύγει ο δήμος στο Συμβούλιο Επικρατείας ενάντια στην επιμέρους μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Όπως είναι γνωστό, το δημοτικό συμβούλιο στο παρελθόν έχει πάρει απόφαση με την οποία ζητά την τμηματική υπογειοποίηση του αυτοκινητοδρόμου σε επιλεγμένα αστικά τμήματα, ώστε να σταματήσει να υφίσταται η σημερινή διχοτόμηση της πόλης από τον ΒΟΑΚ.
Όπως ανέφερε στη χθεσινή συνεδρίαση ο δήμαρχος Βασίλης Λαμπρινός το θέμα θα ανατεθεί σε εξειδικευμένο γραφείο προκειμένου να προετοιμάσει την προσφυγή.
Τρεις δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Ηράκλειο – Χανιά
Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Ηρακλείου ήρθε λίγες ώρες μετά την γνωστοποίηση ότι τελικώς τρία επιχειρηματικά σχήματα υπέβαλλαν δεσμευτικές προσφορές για τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Πρόκειται, για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, για την κοινοπραξία Mytilineos – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και την κοινοπραξία της ΑΒΑΞ με το γαλλικό όμιλο EGIS και την γαλλική επενδυτική εταιρεία Meridiam.
Ο παραχωρησιούχος θα κληθεί να κατασκευάσει, να αναβαθμίσει και να διαχειριστεί το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, με δικαίωμα προαίρεσης για την κατασκευή και του τμήματος από τον Κίσσαμο μέχρι τα Χανιά. Το συνολικό μήκος του αυτοκινητοδρόμου προσεγγίζει τα 157 χιλιόμετρα και το εκτιμώμενο κόστος τα 1,7 δισ. ευρώ.
Η χρήση του δρόμου θα γίνεται με ηλεκτρονικά διόδια.
Όπως είναι γνωστό, το δεύτερο τμήμα του ΒΟΑΚ, από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη υλοποιείται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) με ανάδοχο την κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat.
Η κατασκευή του τμήματος Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος έχει ανατεθεί ως δημόσιο έργο στην ΑΚΤΩΡ.https://www.ertnews.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.