Στην αρχή όλοι πίστευαν ότι πρόκειται για ένα ακόμα θαύμα, το οποίο δεν θα πραγματοποιηθεί ποτέ. Στη συνέχεια άρχισαν να πιστεύουν ότι ίσως και να υλοποιηθεί.
Μετά ήρθαν οι… μπουλντόζες και ακολούθησε ο κοροναϊός. Φυσικά ο λόγος για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι, το οποίο πριν καν να μπει σε τροχιά υλοποίησης, έχει μπει σε τροχιά … προσγείωσης λόγω καραντίνας.
Κι αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα, αφού η κατασκευή του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου τοποθετείται στην χειρότερη ίσως περίοδος για τις αερομεταφορές και την παγκόσμια οικονομία. Οι αεροπορικές εταιρίες αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα, τα εν λειτουργία αεροδρόμια επίσης και όπως φαίνεται αντίστοιχες είναι οι δυσκολίες και για τα αεροδρόμια που βρίσκονται σε φάση κατασκευής.
Από τα συναρμόδια Υπουργεία βέβαια διαμηνύουν πως έχουν καταβληθεί τεράστιες προσπάθειες για να αφεθεί στην τύχη του ένα τόσο σπουδαίο έργο, ωστόσο κανείς δεν μπορεί να παραγνωρίσει τις αντικειμενικές δυσκολίες.
Η κυβέρνηση έχει ήδη προχωρήσει σύμφωνα με πληροφορίες στην έναρξη όλων των απαιτούμενων διαδικασιών γνωστοποίησης «ανωτέρας βίας» η οποία και περιλαμβάνεται μέσα στους όρους της σύμβασης παραχώρησης.
Όμως τα ζητήματα έχουν πολλές προεκτάσεις, αφού το 30 % της χρηματοδότησης για το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο, προβλέπεται να δοθεί από ένα τέλος ανά επιβάτη το οποίο πληρώνεται στο υφιστάμενο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» και ειδικότερα ένα ποσοστό της τάξεως του 65 % του συγκεκριμένου τέλος που προκύπτει από τις μετακινήσεις μεταξύ Απριλίου και Οκτωβρίου, επρόκειτο να κατευθυνθεί προς την κατασκευή του νέου αεροδρομίου.
Με δεδομένη όμως την απαγόρευση πλήθους πτήσεων, τίθεται το ερώτημα του τι πρόκειται να γίνει και ποια θα είναι τα ποσά που θα πρέπει να ζητηθούν ή να αναζητηθούν από άλλους πόρους για να καλυφθεί αυτό το κενό.
Το συγκεκριμένο πρόβλημα θεωρείται πολύ σημαντικό, με τις υπεύθυνες ομάδες των συναρμόδιων Υπουργείων να εξετάζουν το πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν ένα τόσο κομβικό ζήτημα. Κι αυτό γιατί, πρόκειται για μια σπουδαία απώλεια εσόδων που θα αποτελέσει σχεδόν σίγουρα, σημείο τριβής, αλλά και αναζήτησης λύσης, τόσο από τους παράγοντες του Υπουργείου όσο όμως και από τους εκπροσώπους της αναδόχου εταιρίας.
Κάτω από αυτό το πρίσμα, όλα τα σενάρια παραμένουν ανοιχτά, ενώ θεωρείται λόγω εξελίξεων σχεδόν βέβαιο το γεγονός πως θα υπάρξουν καθυστερήσεις ως προς την ολοκλήρωση του έργου.
Από το Υπουργείο πάντως η εντολή που δίνεται είναι να μην παραμείνει απροστάτευτο το έργο, ενώ ήδη βρίσκεται στη φάση επεξεργασίας ένα σενάριο, σύμφωνα με το οποίο αναμένεται να ζητηθεί αύξηση της χρηματοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Πηγή: https://www.patris.gr/