Στο… μονοπάτι που χάραξε ο Κώστας Ασλάνης, διαφαίνεται να κινείται η Λότζια, η οποία διερευνά τη δυνατότητα ανάπτυξης δικτύου σταθερής τροχιάς στο Ηράκλειο, όπως συνομολογήθηκε στη συνάντηση του αντιδημάρχου της πόλης, Γιάννη Αναστασάκη, με τον CEO της «Αττικό Μετρό Α.Ε.», Νικόλαο Κουρέτα, κατά την οποία εξετάστηκαν οι προδιαγραφές του εγχειρήματος, όπως αυτό αποτυπώθηκε στη μελέτη του πρώην δημάρχου.
Ο κ. Αναστασάκης, αναφέρθηκε στην προοπτική του έργου εκφράζοντας την πεποίθηση ότι θα εξασφαλιστούν οι απαιτούμενοι πόροι για τη χρηματοδότηση σε πρώτη φάση της μελέτης σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για το μεγαλεπήβολο σχέδιο. «Εκ πρώτης όψεως πληρούμε τις προϋποθέσεις για την υλοποίηση αυτού του έργου, ακόμα κι αν αυτό το έργο είναι δαπανηρό και να το πάμε ένα βήμα πιο κάτω, μελετώντας αν μπορεί να αναπτυχθεί με όρους 2022 το τραμ».
Σύμφωνα με τον κ. Αναστασάκη, το επόμενο βήμα είναι η ανάθεση μιας πλήρους Συγκοινωνιακής μελέτης σε όλο το πολεοδομικό συγκρότημα του δήμου Ηρακλέιου, που θα εξετάσει τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος, ώστε η αρχή να μπορέσει να εξασφαλίσει δικαίωμα στην υποβολή αιτήματος για χρηματοδότηση.
Πριν από τη συνάντηση, ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων είχε δηλώσει οτι ο δήμος μπορεί να υποστηρίξει μια επένδυση σταθερής τροχιάς, γιατί έχει όλα τα τυπικά προσόντα ως πόλη: «Το τραμ είναι κάτι πολύ ευρύτερο από την παλιά πόλη, αλλά θα το καταστήσει βιώσιμο αν έχει μια υπερτοπική σημασία να φτάνει στο ΠΑΓΝΗ, στο Πανεπιστήμιο, το Βενιζέλειο, αλλά και το ίδιο το νέο αεροδρόμιο. Η παλιά πόλη μπορεί να τροφοδοτήσει το μέσο πολύ δυναμικά, όπως έχουν δείξει τα μίνι μπας, αν έχει 1 εκατομμύριο επιβάτες τον χρόνο», ανέφερε ο κ. Αναστασάκης.
Απομακρύνεται το σενάριο του Προαστιακού
Την ίδια στιγμή στο τραπέζι των συζητήσεων έχει πέσει και η πρόταση για τη δημιουργία ενός μέσου σταθερής τροχιάς φιλικού προς το περιβάλλον, το οποίο θα συνδέει το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι, με την πόλη του Ηρακλείου, δίνοντας τη δυνατότητα της γρήγορης, ασφαλούς και οικονομικής μετακίνησης πολιτών κι επισκεπτών. Όπως είπε ο κ. Αναστασάκης αυτό είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα, αφενός λόγω της μεγάλης απόστασης που θα εκτόξευε το κόστος και αφετέρου λόγω του αναγλύφου, θα το καθιστούσε απαγορευτικό.
Για το θέμα τοποθετήθηκε και ο αναπληρωτής τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων του ΣΥΡΙΖΑ, Χάρης Μαμουλάκης: « Η συγκυρία είναι ιδανική. Η συνεργασία και ο συντονισμός των δυνάμεων που μπορούν να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στον τόπο μας, η δημιουργία μιας πλατιάς κοινωνικής συμμαχίας για το τρένο στην Κρήτη, πρέπει να θεωρείται αυτονόητη. Τώρα είναι η στιγμή να ανταποκριθούμε στην πρόκληση της κλιματικής αλλαγής και να βελτιώσουμε το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Κρήτης».
Τι προέβλεπε η παλιά πρόταση
Η πρόταση Ασλάνη πριν από 20 χρόνια βασιζόταν σε μελέτη γερμανο-ελβετικής κοινοπραξίας, που προέβλεπε δύο γραμμές συνολικού μήκους 14,2 χιλιομέτρων, με κόστος 45 δισ. δρχ. Η πρώτη γραμμή θα κάλυπτε περίπου 9 χλμ., από το αεροδρόμιο ως το Παγκρήτιο Στάδιο με 17 στάσεις, 8 συρμούς και σε χρόνο 20 λεπτά. Η δεύτερη γραμμή θα είχε αφετηρία το κέντρο του Ηρακλείου και θα έφτανε στην Κνωσό, δηλαδή δρομολόγιο 6 χλμ. με 10 στάσεις, 6 συρμούς και η κάλυψη του δρομολογίου σε 13 λεπτά. neakriti.gr