Ηράκλειο: Αντιδράσεις στο Καστέλλι για τα συνοδά έργα του αεροδρομίου
Ηράκλειο: Αντιδράσεις στο Καστέλλι για τα συνοδά έργα του αεροδρομίου
Την αντίδραση του Δήμου Μινώα Πεδιάδος και τοπικών βουλευτών προκαλεί η αποκάλυψη εγγράφου της ΤΕΡΝΑ με βάση το οποίο η εταιρία απαιτεί την άμεση μετατόπιση κεντρικού αγωγού ύδρευσης και μάλιστα με έξοδα του Δημοσίου ώστε να ξεκινήσουν απρόσκοπτα οι εργασίες κατασκευής του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι.
Το έγγραφο έφερε στη δημοσιότητα το site “Cretalive.gr” και ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος Μανώλης Φραγκάκης τόνισε πως το κόστος για τη μετακίνηση του αγωγού θα φτάσει τα 2 εκατομμύρια ευρώ. Για την προσεχή Πέμπτη ο κ. Φραγκάκης έχει καλέσει έκτακτη συνέντευξη Τύπου στο Επιμελητήριο Ηρακλείου για όλα τα θέματα που ανακύπτουν για τον τοπικό Δήμο από τη δημιουργία του νέου αεροδρομίου.
Εκτός από το ζήτημα του κόστους για τη μεταφορά του αγωγού προκύπτει και θέμα αποκοπής από το δίκτυο ύδρευσης περίπου για το 60% των περιοχών του πρώην Δήμου Αρκαλοχωρίου. Ο συγκεκριμένος αγωγός υδροδοτεί περίπου 20 οικισμούς, μεταξύ αυτών και το Αρκαλοχώρι, με πάνω από 4.000 κατοίκους, και προφανώς δεν μπορούν να μείνουν χωρίς νερό μέχρι να βρεθεί ο τρόπος κατασκευής νέου δικτύου ώστε να ξηλωθεί το υπάρχον και στη θέση του να ξεκινήσουν οι εργασίες του αεροδρομίου.
Αντίδραση υπήρξε και από τον βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Νίκο Ηγουμενίδη, ο οποίος με δήλωσή του ζήτησε «να δράσουν εφόσον χρειαστεί άμεσα τα αρμόδια Υπουργεία και να θεραπεύσουν το πρόβλημα» καθώς ο Δήμος δεν πρέπει να μείνει ούτε στιγμή χωρίς νερό. Το ίδιο θέμα περιέλαβε και σε ερώτησή του προς τον υπουργό Υποδομών ο βουλευτής ηρακλείου του ΚΙΝΑΛ Βασίλης Κεγκέρογλου.
Η ΤΕΡΝΑ πάντως δικαίως ζητά την υλοποίηση του έργου με έξοδα του Δημοσίου καθώς αυτό ακριβώς προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης που υπέγραψε πριν ένα χρόνο η προηγούμενη κυβέρνηση. Συγκεκριμένα στο άρθρο 14.2.3 της Σύμβασης Παραχώρησης αναφέρεται πως: «Το Δημόσιο, στο πλαίσιο του ενδιαφέροντός του για την έγκαιρη ολοκλήρωση του Έργου, θα εξασφαλίσει ότι οι Οργανισμοί Κοινής Ωφελείας θα εκπονούν τις μελέτες που απαιτούνται και σχετίζονται με την μετατόπιση των δικτύων αρμοδιότητάς τους και των τυχών σχετικών εγκαταστάσεων και θα εκτελούν τις αντίστοιχες εργασίες με δαπάνη του Δημοσίου, χωρίς να παρεμποδίζουν (στο μέτρο που αυτό είναι εφικτό) την Εταιρεία στην τήρηση του Χρονοδιαγράμματος».
Επίσης σε άλλο άρθρο αναφέρεται σαφώς πως θα είναι ευθύνη του Δημοσίου οι τυχόν καθυστερήσεις του έργου εξαιτίας της καθυστέρησης στη μεταφορά των δικτύων κοινής ωφέλειας. Συγκεκριμένα στο άρθρο 14.5 τονίζεται: «Οποιαδήποτε αδικαιολόγητη καθυστέρηση εκ μέρους των Ο.Κ.Ω μετακίνησης των δικτύων τους ή διάθεσης των παροχών των ανωτέρω Άρθρων 14.4.1 και 14.4.2, που έχει ως αποτέλεσμα να επηρεάζεται δυσμενώς η Κρίσιμη Διαδρομή του Χρονοδιαγράμματος Εφαρμογής, όπως αυτό εκάστοτε επικαιροποιείται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρούσα, αποτελεί Γεγονός Καθυστέρησης και, υπό την προϋπόθεση ότι επηρεάζεται ουσιωδώς δυσμενώς και η Λειτουργία του Έργου, Γεγονός Ευθύνης Δημοσίου».
Την ίδια στιγμή σήμερα ζητούν εξηγήσεις από τον υπουργό Υποδομών ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης σχετικά με την υποθήκευση του υπάρχοντος αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» για το δάνειο των 180 εκατ. ευρώ από την ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Επίσης σοβαρό ζήτημα έχει προκύψει με την αποζημίωση των εκτάσεων που είχαν παραχωρηθεί στους πρόσφυγες που εγκαταστάθηκαν στην περιοχή μετά το 1922, οι οποίοι προς το παρόν μένουν εκτός των προβλεπόμενων απαλλοτριώσεων.
Τέλος την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου εκδικάζεται στη Μείζονα Ολομέλεια του ΣτΕ η προσφυγή των κατοίκων του Καστελλίου κατά των περιβαλλοντικών όρων του έργου.
Τα σχόλια είναι κλειστά.