«Σε μία εβδομάδα τα σχολεία ανοίγουν. Το παιδί μας πρέπει να προχωρήσει στην Α’ λυκείου και τον υποχρεώνουν να επαναλάβει τη Γ’ γυμνασίου χωρίς κανένα όφελος. Κάτι σαν φυλακή για έναν αθώο» αναφέρει η μητέρα του παιδιού στην επιστολή της
Ένα παιδί με δυσλεξία που κρίθηκε από το ΚΕΔΑΣΥ, μετά που κόπηκε στις γραπτές εξετάσεις, ζει τον δικό του «Γολγοθά», καθώς καλείται τώρα να επαναλάβει την τάξη. Η μητέρα τού παιδιού απέστειλε επιστολή προς το neakriti.gr θέλοντας να δημοσιοποιήσει τον κυκεώνα που αντιμετωπίζει, παρά τη γραπτή διαβεβαίωση του ΚΕΔΑΣΥ ότι δε χρειάζεται το παιδί της να επαναλάβει την τάξη.
Η δραματική επιστολή της μητέρας, με την οποία ζητάει βοήθεια, αναφέρει:
«Η δυσλειτουργία του ΚΕΔΑΣΥ και ολοκλήρου του συστήματος που αφορά στην Ειδική Αγωγή για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες είχε ως αποτέλεσμα να επιβάλουν στο παιδί μας να επαναλάβει τη Γ’ γυμνασίου. Καταθέσαμε αίτημα στο ΚΕΔΑΣΥ Ηρακλείου στις 26/10/2020. Δεν ειδοποιήθηκε ποτέ για να περάσει από αξιολόγηση. Τη σχολική περίοδο 2021-2022, που ήταν διά ζώσης στα γραπτά διαγωνίσματα, έγραφε κάτω από τη βάση ενώ στα προφορικά ήταν καλός. Στις τελικές γραπτές εξετάσεις του Ιουνίου 2022 δεν έγραψε όντας δυσλεξικός και έμεινε σε 5 μαθήματα. Από το σχολείο μας είπαν ότι, σύμφωνα με τον νόμο, αν μείνεις σε πάνω από 4 μαθήματα, επαναλαμβάνεις την τάξη.
Το ΚΕΔΑΣΥ τον κάλεσε για αξιολόγηση μία εβδομάδα μετά τα αποτελέσματα και του έδωσε τη βεβαίωση δυσλεξίας στις 29/6/2022, στην οποία αναφέρει επίσης ότι δεν υπάρχει κανένα όφελος για το παιδί να επαναλάβει την τάξη και ότι κάτι τέτοιο θα έχει ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις για τον ίδιο.
Κάναμε δύο φορές αίτημα στο σχολείο για να του επιτρέψουν να δώσει εξετάσεις τον Σεπτέμβρη, με προφορική εξέταση πλέον, αφού έχει τη βεβαίωση δυσλεξίας, και μας το απέρριψαν, γιατί λένε ότι δεν υπάρχει το νομικό πλαίσιο. Όλο το καλοκαίρι παλεύουμε να δικαιωθεί το παιδί και, ενώ όλοι οι αρμόδιοι της εκπαίδευσης παραδέχονται ότι δε φταίει το παιδί και ότι είναι θύμα της δυσλειτουργίας του συστήματος με κύριο υπεύθυνο το ΚΕΔΑΣΥ, δεν αλλάζουν επίσημα την απόφαση.
Έχουμε απευθυνθεί και εγγράφως και με επισκέψεις στο σχολείο, στη Δευτεροβάθμια, στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, στην ΠΕΚΕΣ Κρήτης (αρμόδια υπηρεσία Ειδικής Αγωγής)… Όλοι λένε το ίδιο, δηλαδή ότι είναι άδικο αυτό που συμβαίνει στο παιδί, ότι δε φταίει, αλλά δε βρίσκουν το νομικό πλαίσιο για να αλλάξουν την απόφαση.
Στείλαμε επιστολή με email υπ’ όψιν της κυρίας υπουργού Παιδείας, κυρίας Νίκης Κεραμέως, και πρωτοκολλήθηκε, αλλά μάλλον δεν έφτασε ποτέ στα χέρια της. Προωθήθηκε σε άλλα γραφεία. Γραπτή απάντηση δεν είχαμε ποτέ από κανέναν. Σαν να μην υπάρχουμε. Ο νόμος του υπουργείου Παιδείας λέει ότι πρέπει μέσα σε 60 μέρες, από την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος, να γίνεται η αξιολόγηση των παιδιών από τα ΚΕΔΑΣΥ. Στην περίπτωσή μας πέρασαν 600 μέρες και αφού είχε γίνει η ζημιά στο παιδί μας. Ο νόμος λέει πάρα πολλά για τις υποσχέσεις όλου του συστήματος για την Ειδική Αγωγή και αναφέρει με λεπτομέρειες τις διαδικασίες. Δεν τηρήθηκε τίποτα από πλευράς όλων των εμπλεκομένων.
Πλέον μας λένε ότι μόνο η υπουργός μπορεί να πάρει την απόφαση για να αλλάξει η απόφαση που επιβάλλουν στο παιδί μας. Εμείς προσπαθήσαμε να ενημερώσουμε την κυρία υπουργό, αλλά φαίνεται ότι δε μας αφήνουν. Σε μία εβδομάδα τα σχολεία ανοίγουν. Το παιδί μας πρέπει να προχωρήσει στην Α’ λυκείου και τον υποχρεώνουν να επαναλάβει τη Γ’ γυμνασίου χωρίς κανένα όφελος. Κάτι σαν φυλακή για έναν αθώο. Ήταν πάντα συνεπής στις υποχρεώσεις του στο σχολείο και γνωρίζει πολύ καλά την ύλη των μαθήματων. Όμως μόνο προφορικά μπορεί να αποδώσει στις εξετάσεις. Χρειαζόμαστε βοήθεια».https://www.neakriti.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.