Έργα αντικατάστασης και συντήρησης του τμήματος του αγωγού μέσα στο χώρο του αντλιοστασίου στην υδροληψία των υφάλμυρων πηγών της Μαλαύρας Καβουσίου ξεκίνησε το πρωί της Δευτέρας ο ΤΟΕΒ Ιεράπετρας, με αποτέλεσμα να έχουν μείνει χωρίς νερό άρδευσης, το Καβούσι, η Παχιά Άμμος, η Επισκοπή, το Πάνω Χωριό, το Κάτω Χωριό, τα Παπαδιανά, η Μακρυλιά και ο Περιστεράς Ιεράπετρας.
Κάτοικοι αυτών των περιοχών εκτιμώντας ότι η διακοπή της υδροδότησης από τον αγωγό των πηγών της Μαλαύρας, μήκους 27,5 χλμ που εμπλουτίζει και τον ταμιευτήρα του φράγματος Μπραμιανών, θα κρατήσει περισσότερο από μια εβδομάδα, διαμαρτυρήθηκαν στη διοίκηση του Οργανισμού, θεωρώντας ότι εν μέσω καύσωνα κινδυνεύουν να ξεραθούν οι καλλιέργειες τους.
«Στην ανακοίνωση μας από την περασμένη εβδομάδα, ενημερώσαμε όλους τους κατοίκους αυτών των περιοχών ότι, οι εργασίες συντήρησης και αντικατάστασης τμήματος του αγωγού στις πηγές της Μαλαύρας θα κρατήσουν περίπου μια εβδομάδα. Ο εργολάβος που κάνει τις τεχνικές εργασίες μαζί με τις τεχνικές υπηρεσίες του ΤΟΕΒ μας διαβεβαίωσε ότι, από το βράδυ της Τρίτης θα θέσει σε λειτουργία αρχικά τη μια από τις 5 αντλητικές μηχανές που πιέζουν το νερό στο δίκτυο, ενώ την Τετάρτη θα έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και θα αρχίσει να ομαλοποιείται η υδροδότηση όλων αυτών των περιοχών. Ενημερώσαμε έγκαιρα τον κόσμο για να ποτίσει και να γεμίσει τις δεξαμενές του, ώστε να έχει νερό διαθέσιμο για τις ανάγκες των κήπων η των θερμοκηπίων του στις λίγες μέρες που θα έχουμε αναγκαστικά το νερό κομμένο. Σε αυτή τη διαδρομή του αγωγού, ο κόσμος ποτίζει κυρίως ελαιώνες, που αντέχουν να μείνουν λίγες μέρες χωρίς νερό», μας είπε ο διευθυντής του ΤΟΕΒ Ιεράπετρας κ. Λευτέρης Μυλωνάκης, ο οποίος μας ξενάγησε στους χώρους του εργοταξίου στις πηγές της Μαλαύρας, μέσα σε ένα ιδιαίτερα επικίνδυνο φυσικό περιβάλλον με καταπτώσεις βράχων από την ανεξέλεγκτη βόσκηση αδέσποτων αιγοπροβάτων.
Το αρδευτικό έργο των πηγών της Μαλαύρας Καβουσίου κατασκευάστηκε το 1992 και από τότε έχει υποστεί εκτεταμένη διάβρωση λόγω της υψηλής αλατότητας του νερού, ο αγωγός μήκους 27,5 χλμ., ειδικά στο τμήμα που βρίσκεται πολύ κοντά και μέσα στην υδροληψία του αντλιοστασίου.
«Μετά από 30 και πλέον χρόνια ο αγωγός λόγω της αλμύρας ήταν σάπιος, έσπαγε κάθε εβδομάδα σχεδόν και μέχρι να επιδιορθωθεί η ζημιά, η περιοχή που εξυπηρετεί έμενε συνεχώς από νερό. Εμείς ξεκινήσαμε την εργασία αντικατάστασης του πιο προβληματικού τμήματος του αγωγού μήκους 34 μέτρων μεταφέροντας την υδροληψία σε κλειστό χώρο, ώστε να είναι προστατευμένος ο αγωγός από τις συχνές καταπτώσεις των βράχων που πέφτουν από το βουνό. Αύριο βράδυ Τρίτης καλώς εχόντων των πραγμάτων, θα έχουμε συνδέσει το καινούργιο κομμάτι του αγωγού με τον παλιό και θα θέσουμε σε λειτουργία τη μια αντλητική μηχανή τροφοδοτώντας με νερό το δίκτυο. Την Τετάρτη θα έχουμε τελειώσει τις εργασίες και εφόσον δεν προκύψουν άλλα τεχνικά προβλήματα θα τεθούν σε λειτουργία 4 η και 5 μηχανές για να εξυπηρετηθούν όλοι όσοι μείνουν χωρίς νερό αυτές τις λίγες μέρες», μας είπε ο υπεύθυνος των υδραυλικών έργων που εκτελούνται κ Νεκτάριος Πετάσης.
«Η διάβρωση του αγωγού κοντά στο αντλιοστάσιο και οι συχνές διαρροές νερού που είχαμε, μας ανάγκαζε να κλείνουμε τις μηχανές για να επισκευάσουμε τα σπασίματα κάθε τρείς και λίγο. Το Δ.Σ. του ΤΟΕΒ αποφάσισε με χρήματα του Οργανισμού και με αυτεπιστασία, να προχωρήσουμε στην επισκευή και αντικατάσταση του τμήματος του αγωγού, που βρίσκεται μέσα στο αντλιοστάσιο ώστε, μετά τις εργασίες συντήρησης, να μπορούμε να δώσουμε νερό απρόσκοπτα σε όλες τις κοινότητες που εξυπηρετούνται από τις πηγές της Μαλαύρας, αλλά και να στείλουμε όσο νερό περισσεύει στον ταμιευτήρα του φράγματος Μπραμιανών.
Μέχρι τώρα με τα προβλήματα που είχε ο αγωγός, μπορούσαμε να θέτουμε σε λειτουργία μόνο τις 2 από τις 5 αντλητικές μηχανές. Μετά την συντήρηση και την αντικατάσταση του σάπιου τμήματος του αγωγού, θα μπορούμε να λειτουργούμε 4 η 5 μηχανές , χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αποκλείεται να έχουμε και σε άλλα σημεία σπασίματα στη συνέχεια. Με την ευκαιρία της διακοπής υδροδότησης θα επισκευάσουμε και άλλα τρία σημεία του αγωγού όπου έχουμε συχνά σπασίματα και ήταν αδύνατον να φτιαχτούν σωστά, αφού ο αγωγός είχε συνέχεια νερό υπό πίεση», πρόσθεσε ο διευθυντής του ΤΟΕΒ Ιεράπετρας κ Λευτέρης Μυλωνάκης.neakriti.gr