Η αγορά σε ρυθμούς Black Friday

Από προχθές Κυριακή και έξι ημέρες πριν από την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, ξεκίνησαν τις εκπτώσεις της Black Friday οι μεγάλες αλυσίδες λιανικών πωλήσεων στην Ελλάδα, «βομβαρδίζοντας» τους καταναλωτές με ενημερωτικά γραπτά μηνύματα και e-mail. Από χθες, μάλιστα, οι τέσσερις μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών (Κωτσόβολος, Public, Πλαίσιο και Media Markt) λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο και τα καταστήματά τους θα ανοίγουν, έως και την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, στις 8 π.μ. αντί για τις 9 π.μ. Τα προϊόντα τεχνολογίας, άλλωστε, καθώς και οι ηλεκτρικές οικιακές συσκευές αποτελούν διαχρονικά τις πλέον δημοφιλείς κατηγορίες του θεσμού της Black Friday.

Σε προσφορές Black Friday έχουν ήδη προχωρήσει μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών, αλλά και αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, προσφέροντας σε χαμηλότερες τιμές αυτοκίνητα και αξεσουάρ αυτοκινήτου. Κάποιες αλυσίδες επίπλων και εν γένει οικιακού εξοπλισμού έχουν ανακοινώσει την έναρξη προσφορών από την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου, υπό την προϋπόθεση εγγραφής των καταναλωτών στο πρόγραμμα επιβράβευσης που εφαρμόζουν. Προσφορές στο πλαίσιο του θεσμού Black Friday, και μάλιστα για όλη την εβδομάδα, πραγματοποιούν και ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ.Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η PayPal, οι καταναλωτές ενδέχεται την Black Friday να δαπανήσουν έως και 360% παραπάνω χρήματα σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη ημέρα του χρόνου. Οι Ελληνες καταναλωτές αναμένεται ότι θα αγοράσουν τις ημέρες αυτές 3 έως 3,4 είδη ανά άτομο με εκτιμώμενη συνολική αξία 180 ευρώ. Οι άνδρες σκοπεύουν να δαπανήσουν περισσότερα, 202 ευρώ κατά μέσον όρο, και οι γυναίκες 157 ευρώ κατά μέσον όρο.

Η δημοφιλία της Black Friday, θεσμός που στην Ελλάδα μετράει λίγα χρόνια ζωής, οφείλεται και στη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος τα χρόνια της κρίσης. Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών για λογαριασμό του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικών Πωλήσεων Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ), το 63% των καταναλωτών δηλώνει ότι κυνηγάει τις προσφορές, ενώ το το 58% του κοινού περιμένει τις προσφορές και τις εκπτώσεις για να πραγματοποιήσει αγορές. Μάλιστα, το 64% των καταναλωτών επιθυμεί οι περίοδοι των εκπτώσεων να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο κατάργησης των ενδιάμεσων εκπτώσεων (πραγματοποιούνται το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου) και απελευθέρωσης των προσφορών υπό την έννοια του να επιτρέπεται η διενέργειά τους καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και μάλιστα ακόμη και στο 100% των προϊόντων που διαθέτει ένα κατάστημα. Για την ώρα, πάντως, το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων προχωρεί σε συστάσεις προς τους καταναλωτές τόσο ενόψει των αγορών στις οποίες ενδεχομένως θα προβούν στο πλαίσιο της Black Friday όσο και ενόψει της Cyber Monday (ημέρα προσφορών στο Διαδίκτυο) που ακολουθεί και είναι στις 2 Δεκεμβρίου.

Ειδικότερα, μια αξιόπιστη εμπορική ιστοσελίδα θα πρέπει να παρέχει:

– Την ταυτότητα του προμηθευτή: πλήρης εταιρική επωνυμία, έδρα, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ.

– Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος και τη συνολική τιμή του (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κ.λπ.).

– Τη διαθεσιμότητα, τον τρόπο πληρωμής και αποστολής του προϊόντος.

– Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών, καθώς και την πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.

– Ηλεκτρονικό σύνδεσμο στην πανενωσιακή πλατφόρμα ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πλατφόρμα ΗΕΔ).

– Ασφαλή μέθοδο συναλλαγής: κατά την καταχώριση των στοιχείων της συναλλαγής πρέπει να εμφανίζεται το εικονίδιο ασφάλειας – μια κλειδαριά επάνω αριστερά στον browser και η διεύθυνση που ξεκινάει με https://
ΠΗΓΗ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Τα σχόλια είναι κλειστά.