Η πανδημία του κορωνοϊού, κάνει επιτακτική την ανάγκη να δοθεί άμεση λύση στο πρόβλημα, που αντιμετωπίζουν οι περίπου 400 μαθητές από όλη την Κρήτη, οι οποίοι στερούνται το δικαίωμα να έχουν μια ισότιμη και δίκαιη εξέταση.
Να σημειωθεί ότι η συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων δεν είναι πολυτέλεια, αφού αποτελεί ανάγκη και επιλογή ζωής για τους μαθητές.
Μια τέτοια πρακτική απειλεί τη ψυχολογία των υποψηφίων καθώς επιβάλλει την απομάκρυνση από το υποστηρικτικό οικογενειακό περιβάλλον και από τους καθηγητές τους, αντί να προετοιμάζονται με ηρεμία για τις εξετάσεις. Οι μαθητές υποχρεώνονται να αντιμετωπίσουν μια σωρεία πρακτικών προβλημάτων και στρεσογόνων καταστάσεων οι οποίες εφέτος λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού έχουν αυξηθεί.
Δεδομένων των συνθηκών, η κυβέρνηση πρέπει να παρέμβει άμεσα ώστε οι να πραγματοποιηθούν σε τοπικό επίπεδο.
Να υπενθυμίσουμε την σημαντική οικονομική επιβάρυνση για τις οικογένειες των υποψηφίων, με αποτέλεσμα πολλοί από τους μαθητές να ταξιδεύουν μόνοι τους, αφού οι γονείς τους αδυνατούν να τους συνοδέψουν.
Επίσης, οι μαθητές που αδυνατούν να καλύψουν οικονομικά το κόστος ενός τέτοιου ταξιδιού αναγκάζονται να μην συμμετέχουν από τις εξετάσεις, με αποτέλεσμα να στερούνται την ελεύθερη επιλογή των σπουδών τους.
Για την εξέταση του Γραμμικού και του Ελεύθερου σχεδίου δεν απαιτείται τα εξεταστικά κέντρα να διαθέτουν κανένα ειδικό εξοπλισμό. Οι μαθητές μεταφέρουν τον εξοπλισμό τους (απαραίτητα υλικά που είναι ευαίσθητα στην μεταφορά) από τα νησιά στην Αθήνα. Οι εξετάσεις γίνονται σε τυπικές σχολικές αίθουσες, όπου ζητείται από τους υποψηφίους να τοποθετήσουν τις πινακίδες σχεδίασης, είτε του Ελεύθερου είτε του Γραμμικού Σχεδίου, που έχουν μεταφέρει από τον τόπο κατοικίας τους, πάνω σε δύο συνηθισμένα θρανία τάξης που έχουν ενωθεί γι’ αυτό τον σκοπό. Κατά συνέπεια, δεν μπορεί να υποστηριχθεί ότι η μετακίνηση απαιτείται λόγω ειδικά διαμορφωμένων εγκαταστάσεων
Να τονίσουμε ότι για την εξέταση των μουσικών μαθημάτων οι μαθητές από την Κρήτη που θα εξεταστούν στην Αρμονία, στο Dictee, και στη Μουσική Γνώση και Αντίληψη στις 9 έως τις 11 Ιουλίου στην Αθήνα θα πρέπει να επιστρέψουν άμεσα στην Κρήτη, σε άγνωστο μέχρι στιγμής μέρος, για να εξεταστούν στο μάθημα της Μουσικής Εκτέλεσης και Ερμηνείας στις 13 Ιουλίου.
Επίσης, για την εξέταση των μουσικών μαθημάτων υπάρχουν κατάλληλα διαμορφωμένοι χώροι ακουστικής στην Κρήτη, όπως το Πολιτιστικό Κέντρο του Ηρακλείου κ.α.
Ακόμα, για την εξέταση των ξένων γλωσσών που δεν εξετάζονται τοπικά δεν απαιτείται κανένας επιπλέον εξοπλισμός, από αυτόν, που χρειάζεται για το μάθημα των Αγγλικών, των οποίων η εξέταση διεξάγεται ήδη τοπικά. Στην Κρήτη, αλλά και σε όλες τις περιοχές της Ελλάδας, υπάρχει επάρκεια μόνιμων εκπαιδευτικών, που μπορούν να στηρίξουν την λειτουργία ενός τοπικού εξεταστικού κέντρου για την εξέταση των ξένων γλωσσών ως ειδικού μαθήματος.
Ερωτάτε η κα Υπουργός:
Προτίθεται η κυβέρνηση να βάλει τέλος στην άδικη πρακτική που εντείνει τις ανισότητες, σε μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά; Είναι αδιανόητο το υπουργείο Παιδείας να επιβάλει ειδικά φέτος σε 400 οικογένειες να ταξιδέψουν στην Αθήνα εκτός από τους λόγους της πανδημίας είναι και οι οικονομικές δυσκολίες.
Προτίθεται η κυβέρνηση να εξετάσει τα ειδικά μαθήματα σε τοπικό επίπεδο, όπως γίνεται με όλα τα υπόλοιπα μαθήματα των Γενικών Λυκείων και των ΕΠΑΛ;
Προτίθεται η κυβέρνηση να λάβει αντίστοιχα μέτρα για τις εξετάσεις εισαγωγής στα ΤΕΦΑΑ και στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και του Λιμενικού Σώματος;
Ο ερωτών βουλευτής
Γεώργιος Λογιάδης