Ιδιαίτερα κρίσιμη για τους κατοίκους της ακριτικής Γαύδου αναμένεται να είναι η συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) την ερχόμενη Δευτέρα 23 Οκτωβρίου.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Δήμος Γαύδου το ενδεχόμενο να μείνει το νησί χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με την υπόλοιπη Κρήτη είναι ορατό με τεράστιες επιπτώσεις και σε ότι αφορά στην μεταφορά των εμπορευμάτων που είναι αναγκαία για την καθημερινότητα των κατοίκων.
Η ανακοίνωση του Δήμου Γαύδου
«Όσον αφορά στις δύο συμβάσεις άγονης γραμμής, σας ενημερώνουμε για τα εξής:
1) Η σύμβαση που αφορά την Παλαιόχωρα λήγει 19/10 και δεν μπορεί να παραταθεί λόγω του τρόπου σύναψής της.
2) Η σύμβαση που αφορά στα Σφακιά λήγει 31/10 και θα μπορούσε να παραταθεί.
3) Το “Σαμαριά” που καλύπτει και τις δυο γραμμές θα πρέπει να περάσει επιθεώρηση καθώς λήγουν τα πιστοποιητικά του και είναι υποχρεωμένο να ζητήσει “Ακινησία” στις αρχές του Νοέμβρη για να μεταβεί στο Πέραμα.
Ως Δήμος Γαύδου, έχοντας τα παραπάνω δεδομένα επισκεφθήκαμε την 15/9 τη Δ/νση Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και ζητήσαμε στη νέα προκήρυξη να υπάρχει δυνατότητα να συμμετέχει το “Δασκαλογιάννης” ως φορτηγό συνεκτιμώντας τις δυνατότητες και τις ανάγκες του νησιού.
Όμως, λόγω αλλαγών στην ιεραρχία και στα στελέχη του αρμόδιου υπουργείου, έκτοτε δεν έχει συγκροτηθεί ΣΑΣ για να δώσει την απαραίτητη έγκριση των δρομολογίων.
Για το ενδεχόμενο και τις συνέπειες να βρεθεί το νησί χωρίς σύνδεση ενημερώσαμε με επιστολή τον Πρωθυπουργό και τον αρμόδιο Υπουργό.»
Να σημειωθεί ότι σήμερα ανακοινώθηκε πως το Συμβούλιο Ακτοπλοικών Συγκοινωνιών θα συνεδριάσει την ερχόμενη Δευτέρα 23/10 χωρίς μέχρι τώρα να έχει γνωστοποιηθεί η ατζέντα με τα θέματα της συνεδρίασης.