Η μεθοδική απογύμνωση της δημόσιας παιδείας και η προώθηση των ιδιωτικών συμφερόντων από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, στις ακριτικές περιοχές δεν έχει απλώς οικονομικό κόστος, αλλά οδηγεί στην πλήρη εγκατάλειψη των νησιών και των παραμεθόριων περιοχών, όπως είναι εμφανές από όσα περιέγραψε μιλώντας στον 105,5
Στο Κόκκινο η κάτοικος Γαύδου Έφη Γεωργακά, τα δύο παιδιά της οποίας στερούνται την πρόσβαση στο δημόσιο σχολείο. Το θέμα αποκάλυψε κατά την επίσκεψή του στη Γαύδο ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Στέφανος Κασσελάκης.
Η αναλυτική περιγραφή της κας Γεωργακά για τα 17 χρόνια της στη Γαύδο (κατάγεται από την Αθήνα) και η θέλησή της να μεγαλώσει στο νησί τα δύο μικρότερα παιδιά της (από τα τρία συνολικά) αποτελεί μία σαφή καταγραφή για το πώς το κεντρικό κράτος έχει μεθοδικά οδηγήσει στην συρρίκνωση τις μεθοριακές και ακριτικές περιοχές. Για την κατόπιν εορτής «δέσμευση» Πιερρακάκη ότι θα υπάρξει τηλεκπαίδευση για τα παιδιά σε όλες τις ακριτικές περιοχές, όπως είπε η ίδια «εύχομαι να γίνει, αλλά δεν θα το είχαν σκεφτεί καν αν δεν είχε έρθει ο Κασσελάκης στη Γαύδο».
Θύμισε ότι καθώς τα δύο μικρότερα παιδιά της πλησίαζαν στην ολοκλήρωση του Δημοτικού, κινητοποιήθηκε για να αναζητήσει λύση, με επικοινωνίες αρχικά στην Δευτεροβάθμια Χανίων και το υπουργείο Παιδείας, χωρίς αποτέλεσμα. Έστειλε επιστολές στην Μπακογιάννη, τον Μητσοτάκη, στον «γαλάζιο» Διγαλάκη στα Χανιά, αλλά πέρα από καθησυχαστικές διαβεβαιώσεις για επικοινωνία σύντομα, δεν προέκυψε τίποτε ουσιώδες.
Από τις προσπάθειές της, τρεις διαφορετικές δυνάμεις κατέθεσαν ερωτήσεις στη Βουλή (καθώς και ο Κ. Αρβανίτης στο Ευρωκοινοβούλιο), αλλά η τότε υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δεν εμφανίστηκε ποτέ να απαντήσει και η αντ’ αυτής Μακρή απλώς έλεγε τα ίδια περί παιδιών που δεν πρέπει να είναι απομονωμένα, ότι θα έχουν πρόβλημα κοινωνικοποίησης, κτλ.
Η επίσκεψη Μητσοτάκη στη Γαύδο για τα Φώτα την κινητοποίησε να του μιλήσει και κατά την ίδια ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε να βρει λύση, ενώ αργότερα μιλώντας στις κάμερες προανήγγειλε τηλεκπαίδευση στα ακριτικά νησιά. Αλλά 3,5 εβδομάδες μετά «δεν είχαμε νέο», όπως είπε. Έτσι, ακολούθησε άρθρο της σε κεντρική ενημερωτική ιστοθέση. «Σε μία ώρα άρχισαν να χτυπούν τα τηλέφωνα».
Διευκρίνισε εξάλλου ότι καθώς είναι υποχρεωτική η εγγραφή παιδιών σε σχολείο, αυτό είχε γίνει «απέναντι», στην Παλαιοχώρα, που απέχει 4,5 ώρες με πλοίο χωρίς καθημερινή σύνδεση. Φυσικά, τα παιδιά έχουν μείνει από απουσίες για την τρέχουσα σχολική χρονιά.
Ωστόσο, η μητέρα τους ελπίζοντας ότι θα έβρισκε κάποια λύση, είχε μεριμνήσει να βρει εθελοντές καθηγητές, που διδάσκουν τα παιδιά από απόσταση, ώστε να μην χάσουν την τάξη αν κληθούν να δώσουν εξετάσεις.
«Έρχεται ο Κασσελάκης και με ρωτάει τι κάνουν. Τι να πω; Ψέματα; Κάνουν μάθημα με εθελοντές. Την αλήθεια είπα», όπως τόνισε.