Μέσω του νέου Fuel Pass στόχος είναι η τιμή να συγκρατηθεί κοντά στα δύο ευρώ.
Στην ηπειρωτική χώρα η τιμή θα μειωθεί, με τα σημερινά δεδομένα, από τα 2,41 ευρώ στο 1,97 ευρώ, ενώ στα νησιά, από 2,60 ευρώ η βενζίνη, ο καταναλωτής θα την πληρώνει με τιμή 2,04 ευρώ.
Ο υπουργός Οικονομικών πάντως ξεκαθάρισε πως μετά και το νέο Fuel Pass δεν υπάρχει προς το παρόν άλλος δημοσιονομικός χώρος για νέα μέτρα έναντι της ακρίβειας.
Το μεγάλο βαρίδι για τον προϋπολογισμό φαίνεται πως πλέον είναι ο νέος μηχανισμός για το ρεύμα που πρόκειται να ενεργοποιηθεί από την 1η Ιουλίου.
Ο νέο μηχανισμός θα στηριχθεί από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης, από την φορολόγηση των υπερεσόδων των καθετοποιημένων παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ ένα σημαντικό κονδύλι θα συνεισφέρει και ο κρατικός προϋπολογισμός για το επόμενο εξάμηνο.
Το κόστος για το επόμενο 6μηνο που θα βαρύνει το προϋπολογισμό είναι 850 εκατ. ευρώ. Μηνιαίως δηλαδή ο προϋπολογισμός θα πρέπει να συνεισφέρει 150 εκατ. ευρώ. Σχεδόν δηλαδή ένα fuel pass τον μήνα, για λόγους σύγκρισης
Αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά
Σε νέα, δεύτερη αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων των επιβατών έχουν προχωρήσει οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Οι νέες αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων κινούνται μεσοσταθμικά από 5% έως 10%, η προηγούμενη αύξηση είχε γίνει τον Απρίλιο του 2022 και έφθανε μεσοσταθμικά το 10 με 12%.
– Στη γραμμή Ραφήνα-Μύκονος το ατομικό εισιτήριο από τα 35 ευρώ αυτή τη στιγμή άγγιξε τα 38 ευρώ
– Στη γραμμή Πειραιάς-Πάρος από 44,50 ευρώ το ατομικό εισιτήριο διαμορφώνεται στα 46,50 ευρώ.
– Στη γραμμή Πειραιά-Ρόδος για τέσσερα άτομα με ένα ΙΧ το συνολικό κόστος εισιτηρίων από 466,50 ευρώ διαμορφώνεται στα 489,50 ευρώ αύξηση 4,93%
Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείεται για κάποιους προορισμούς και δρομολόγια να υπάρξει και νέα μικρή αύξηση από 1η Ιουλίου.