Αυτοψία του Αντιπεριφερειάρχη Τεχνικών Έργων Νίκου Σκουλά
Το φράγμα της Πλακιώτισσας, ένα οραματικό έργο για τον πρωτογενή τομέα παραγωγής και την αναπτυξιακή προοπτική της Π.Ε. Ηρακλείου και ιδίως της ανατολικής Μεσσαράς, ξεκίνησε ξανά να υλοποιείται.
Έπειτα από την επιτυχή υπέρβαση διαφόρων κωλυμάτων, εκ μέρους της Περιφέρειας Κρήτης, τα μηχανήματα εγκαταστάθηκαν ξανά στο σημείο. Ήδη, από 29 Ιουλίου, βρίσκονται σε εξέλιξη οι απαραίτητες χωματουργικές εργασίες. Πρόκειται για πρόδρομες εργασίες της έμφραξης.
Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Κρήτης, έχει αρμοδιότητα διευθύνουσας υπηρεσίας στο έργο αυτό, ενώ προϊσταμένη αρχή είναι το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.
Ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων, Νίκος Σκουλάς, πραγματοποίησε αυτοψία, συνοδευόμενος από υπηρεσιακά στελέχη. Ενημέρωσε για τις θετικές εξελίξεις και το χρονοδιάγραμμα τους Προέδρους των Τοπικών Κοινοτήτων Λιγορτύνου κ. Καραντεμοίρη, Σοκαρά κ. Βιλανάκη και Πρωτορίων κ. Κεφαλάκη. Σε δήλωσή του από το εργοτάξιο, ο Νίκος Σκουλάς τόνισε: «Με ικανοποίηση παρακολουθούμε την έναρξη των συμπληρωματικών χωματουργικών εργασιών και των εργασιών αντιστήριξης, οι οποίες και θα οδηγήσουν στην τελική έμφραξη του Φράγματος της Πλακιώτισας. Η Περιφέρεια Κρήτης, ήδη από τον περασμένο Μάρτιο, εξασφάλισε μία επιπλέον πίστωση 3.600.000 ευρώ, από το αρμόδιο Υπουργείο, έπειτα από συντονισμένες προσπάθειες του Περιφερειάρχη Σταύρου Αρναουτάκη. Το ποσό αυτό επαρκεί για όλες τις χωματουργικές και Η/Μ εργασίες που θα οδηγήσουν στην τελική έμφραξη. Απαρέγκλιτος στόχος μας είναι το φράγμα να αρχίζει να γεμίζει προοδευτικά από το φθινόπωρο του 2024 και να καλύψει τις ανάγκες άρδευσης μιας περιοχής 37.000 στρεμμάτων περίπου, των Δήμων Γόρτυνας και Αρχανών Αστερουσίων. Παράλληλο βήμα στον σχεδιασμό, είναι η κατασκευή των αρδευτικών δικτύων. Πρόκειται για έργο κόστους περίπου 45.000.000 ευρώ, που βρίσκεται στο στάδιο της έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Συνεχίζουμε.».
Υπενθυμίζεται ότι το έργο του Φράγματος της Πλακιώτισσας ξεκίνησε με το στάδιο της μελέτης πριν από 35 χρόνια, δημοπρατήθηκε το 2008 και οι εργασίες κατασκευής του ξεκίνησαν το 2011.