Τις εξόδους τους για φαγητό περιόρισαν στις διακοπές τους Έλληνες και ξένοι τουρίστες το φετινό καλοκαίρι, επιλέγοντας συχνότερα το μαγείρεμα στο κατάλυμα που διέμεναν ή ακόμη και το «πρόχειρο» φαγητό αντί για την ταβέρνα.
Αν και τα πιο πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το β’ τρίμηνο του έτους, που περιλαμβάνουν και τον πρώτο μήνα του καλοκαιριού, δείχνουν αύξηση 9,1% του τζίρου συνολικά στις επιχειρήσεις εστίασης, εντούτοις, οι επαγγελματίες του κλάδου διαπίστωσαν πως οι δαπάνες των καταναλωτών στους τουριστικούς προορισμούς το φετινό καλοκαίρι ήταν συγκρατημένες.
Όπως χαρακτηριστικά σημείωνε πρόσφατα στο CNN Greece o κ. Γιάννης Παπαδόπουλος, Περιφερειάρχης της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εστιατορικών και Συναφών Επαγγελμάτων Νοτίου Αιγαίου, η πτώση το φετινό καλοκαίρι στις επιχειρήσεις εστίασης της περιοχής, σε σχέση με πέρσι υπολογιζόταν περί το 20%. Σημείωνε μάλιστα πως η μείωση της κατανάλωσης είναι αρκετά υψηλότερη, αν συνυπολογιστεί το γεγονός ότι σε σύγκριση με το 2022 οι τιμές στους καταλόγους είναι υψηλότερες κατά 18%- 20%, λόγω του αυξημένου κατά 47% λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων.
Αντίστοιχη εικόνα περιγράφουν επαγγελματίες και σε άλλους δημοφιλείς προορισμούς της χώρας σημειώνοντας πως οι καταναλωτές στις φετινές διακοπές τους έκαναν μικρότερους λογαριασμούς στα καταστήματα εστίασης σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια ενώ αρκετοί επέλεγαν να ψωνίσουν από το σούπερ μάρκετ προκειμένου να μαγειρεύουν, εφόσον το κατάλυμα διέθετε τις κατάλληλες υποδομές.
Η εικόνα του τζίρου
Βάσει της παραπάνω εικόνας, η άνοδος του τζίρου που καταγράφεται στα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ στον κλάδο της εστίασης, φαίνεται πως σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με τις ανατιμήσεις που έγιναν σε σύγκριση με την περασμένη χρονιά.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως το αρνητικό πρόσημο -4,9% που κατέγραψε το β΄ τρίμηνο του έτους η εστίαση στη Μύκονο, σε έναν από τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς, ενώ πτώση -5% εμφάνισε και η περιφερειακή ενότητα Κέας – Κύθνου. Οι υπόλοιπες περιοχές της χώρας, κινήθηκαν ανοδικά σε σχέση με πέρσι.
Στην Αττική, η αύξηση του τζίρου σε σύγκριση με το β΄ τρίμηνο του 2022 ήταν 8,1%. Ωστόσο οι επαγγελματίες εστίασης της πρωτεύουσας, όπως επισημαίνουν στο CNN Greece, έβλεπαν τα καταστήματά τους – με εξαίρεση το ιστορικό κέντρο της Αθήνας λόγω της τουριστικής κίνησης και κάποιες παραθαλάσσιες περιοχές– να γεμίζουν μόνο τα Σαββατοκύριακα. Στη Θεσσαλονίκη από την άλλη πλευρά καταγράφηκε μικρή αύξηση στον κύκλο εργασιών της τάξεως του 1,8%.https://www.cnn.gr/
Τα σχόλια είναι κλειστά.