Έρευνα ΕΛΜΕΠΑ για τον Τουρισμό: Πρόθεση για Διακοπές το 2021

Ημερομηνία:

ΕΡΕΥΝΑ ΕΛΜΕΠΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟ: ΠΡΟΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΤΟ 2021

Το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου ανακοινώνει τα πρώτα αποτελέσματα διαδικτυακής, πανελλαδικής έρευνας που καταγράφει την πρόθεση των Ελλήνων να πραγματοποιήσουν διακοπές εντός του 2021.
Η διαδικτυακή έρευνα πραγματοποιήθηκε το Μάιο του 2021 και παρακάτω παρουσιάζονται συνοπτικά τα βασικά αποτελέσματα από 604 συμμετέχοντες από όλη την Ελλάδα:

Στη γενική πρόθεση για ταξίδια αναψυχής / διακοπές εντός του 2021, μόνο το 3% δεν έχει πρόθεση να κάνει διακοπές εντός του έτους. Το 52,3% των ερωτηθέντων δηλώνει πρόθεση να κάνει διακοπές το καλοκαίρι (Ιούνιος – Αύγουστος 2021), το 16,1% το διάστημα Σεπτέμβριος – Νοέμβριος 2021, το 8,8% την περίοδο των Χριστουγέννων του 2021, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό, περίπου ένας στους πέντε (19,9%), προτίθεται να ταξιδέψει φέτος χωρίς να προσδιορίζει χρονική περίοδο.

Αναφορικά με τον προορισμό, η συντριπτική πλειοψηφία (90,7%) δηλώνει πρόθεση για διακοπές εντός Ελλάδος και το 9,3% στο εξωτερικό. Επιπλέον, περίπου τρεις στους τέσσερις που δηλώνουν πρόθεση για διακοπές εντός Ελλάδας, σκοπεύει να κάνει διακοπές σε περιφέρεια διαφορετική από εκείνη που διαμένει.

Σε σχέση με τους παράγοντες που θα επηρεάσουν περισσότερο την απόφαση για διακοπές εντός του 2021, η έρευνα κατέδειξε ως πιο σημαντικό παράγοντα την οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού και με μικρή διαφορά την εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού.

Ενδεικτική της ανησυχίας των συμμετεχόντων για την εξέλιξη της πανδημίας, είναι η προτίμηση του δείγματος για ταξίδι με ΙΧ αυτοκίνητο (45%) και σχεδόν του συνόλου του δείγματος (93,2%) για αποφυγή οργανωμένων ταξιδιών. Στην ίδια κατεύθυνση, καταγράφεται η διάθεση των ερωτώμενων να επιβαρυνθούν προκειμένου να λάβουν ασφαλέστερες υπηρεσίες, αφού ένας στους δυο (52,8%) είναι διατεθειμένος να πληρώσει έως και 10% περισσότερο σε τουριστικές επιχειρήσεις που θα λάβουν αυστηρότερα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας.

Επιπλέον, διερευνήθηκαν οι απόψεις των συμμετεχόντων αναφορικά με τη διαμονή τους όπου ένας στους τρεις περίπου δείχνουν προτίμηση για διαμονή στο χωριό / εξοχικό τους ή για φιλοξενία σε φιλικό / συγγενικό σπίτι. Στην περίπτωση επιλογής τουριστικού καταλύματος προτιμώνται με μεγάλη διαφορά από άλλες μορφές, τα ξενοδοχεία 4* και 5*, τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα και τα διαμερίσματα Airbnb.

H έρευνα φέρνει στο φως και ευρύτερες απόψεις των καταναλωτών, όπως η επιθυμία τους να στηριχθούν οι άνθρωποι του τουρισμού από την Πολιτεία, η προτίμησή τους για διακοπές εντός Ελλάδος ώστε να ενισχυθεί η εθνική οικονομία, αλλά και ο προβληματισμός τους για το εάν οι επαγγελματίες / επιχειρήσεις του τουρισμού θα διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο την πανδημία. Αξίζει να σημειωθεί οτι το 57,8% των ερωτώμενων συνδέει σε σχετικά υψηλό βαθμό την απόφαση του για διακοπές με τη πορεία του εμβολιασμού στη χώρα μας. Παράλληλα, η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων στην έρευνα θεωρεί ότι το πράσινο διαβατήριο θα λειτουργήσει θετικά στην ανάκαμψη της τουριστικής βιομηχανίας.

Γενικά και σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα του 2020, η φετινή έρευνα από τη μια πλευρά καταγράφει την ενισχυμένη πρόθεση των καταναλωτών για εσωτερικό τουρισμό, αλλά από την άλλη πλευρά ότι οι περισσότεροι καταναλωτές συνεχίζουν να είναι επιφυλακτικοί (σε μικρότερο βαθμό από την προηγούμενη χρονιά) και να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη την εξέλιξη της πανδημίας για τις επιλογές τους. Η περαιτέρω ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας θα οδηγήσει σε ενδιαφέροντα συμπεράσματα, τα οποία αναμένεται να βοηθήσουν σημαντικά τους ενδιαφερόμενους (επιχειρήσεις, φορείς, κ.λπ.) στην λήψη αποφάσεων για το αμέσως επόμενο διάστημα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων και Τουρισμού του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου, με κύριους ερευνητές τα μέλη ΔΕΠ του Τμήματος, Μάρκο Κουργιαντάκη (Επ. Καθηγητή, επιστημονικό υπεύθυνο της έρευνας), Αλέξανδρο Αποστολάκη (Αν. Καθηγητή) και Ειρήνη Δήμου (Αν. Καθηγήτρια).
Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Taste Atlas: Η Κρήτη στη λίστα με...

Οι χρήστες του Taste Atlas ξεχώρισαν δυο ζαχαροπλαστεία στην...

ΟΑΚ:Απάντηση σε δημοσίευμα του ekriti.gr και σε...

Ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. με αφορμή δημοσίευμα της...

Taste Atlas: Η Κρήτη στη λίστα με...

Οι χρήστες του Taste Atlas ξεχώρισαν δυο ζαχαροπλαστεία στην...

ΟΑΚ:Απάντηση σε δημοσίευμα του ekriti.gr και σε...

Ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης Α.Ε. με αφορμή δημοσίευμα της...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
VAVOULAS GROUP 300×250
SYNKA 300X250
DOLE Μπανάνες 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ – ΒΙΟΖΩΕΛ – 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑ- 3-ΦΟΥΡΝΟΣ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ-4-GOD’S GIFT-CROISSANT-RETHYMNO-300X250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Push-ups: Πες μου την ηλικία σου να σου πω πόσα πρέπει να κάνεις

Οι ειδικοί αποκάλυψαν τον αριθμό των push-ups που πρέπει...

Θα αρχίσουν οι ιστοσελίδες πορνό να «σκανάρουν» το πρόσωπο σας;

Οι ειδικοί εκφράζουν ανησυχία για «καταστροφικούς» κινδύνους όσον αφορά...

Cardiofitness: Η άσκηση «ασπίδα» στη γήρανση του εγκεφάλου

Το καρδιοαναπνευστικό fitness (CRF) ή «cardiofitness», η αερόβια άσκηση...

Από το «ηθικό πορνό» στο hentai – Τι έψαξε και τι είδε ο πλανήτης το 2024

Έφτασε -ξανά- αυτή η εποχή του χρόνου! Η εποχή...