Εξαιρετικό! Αν θα μπορούσε κάτι να βελτιωθεί, θα ήταν η καθημερινή καθαριότητα στα δωμάτια». «Το προσωπικό άψογο! Το δωμάτιο ζεστό και άψογα διακοσμημένο και εξοπλισμένο! Τέλειος περιβάλλοντας χώρος με ατέλειωτους κήπους!» «Καλό θα ήταν να υπήρχαν σίτες στις μπαλκόνοπορτες». «Το πρωινό ήταν μέτριο, τα φρούτα και τα λαχανικά δεν έμοιαζαν φρέσκα». «Δεν νομίζω ότι είναι gay friendly το ξενοδοχείο, νιώσαμε ότι απλώς μας ανέχονται». Πολλά είναι τα συμπεράσματα που μπορεί να βγάλει κάποιος για το επίπεδο των «πεντάστερων» υπηρεσιών της χώρας, διαβάζοντας απλώς τα σχόλια των επισκεπτών τους στις διάφορες πλατφόρμες. Ομως, ποιο είναι πραγματικά το επίπεδο των ελληνικών ξενοδοχείων 5 αστέρων; Ποια είναι τα αδύνατα και ποια τα δυνατά τους σημεία;
«Παράθυρο» στον κόσμο της πολυτελούς φιλοξενίας άνοιξε η εκτενής έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία Interweave τον περασμένο Ιούνιο στο σύνολο των ξενοδοχείων πέντε αστέρων της χώρας, αποτυπώνοντας την εικόνα τόσο ως προς την προσφερόμενη εμπειρία όσο και ως προς την επικοινωνία αυτής στο ψηφιακό περιβάλλον. Οι πεντάστερες ξενοδοχειακές μονάδες της χώρας φτάνουν τις 539, από τις οποίες το 70% βρίσκεται σε νησιά. Σε ποσοστό 40% είναι ανοικτές καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, ενώ οι υπόλοιπες εποχιακά. Κατά μέσον όρο, τα ξενοδοχεία 5 αστέρων της Ελλάδας συγκεντρώνουν υψηλές βαθμολογίες στις δημοφιλείς πλατφόρμες (4,4/5 στο TripAdvisor, 8,76/10 στο Booking, 4,49/5 στην Google). Τα boutique ξενοδοχεία συγκεντρώνουν την υψηλότερη βαθμολογία και στις τρεις πλατφόρμες, ενώ τα ξενοδοχεία με τις υψηλότερες βαθμολογίες βρίσκονται σε Μύκονο και Σαντορίνη. Αναλύοντας πάντως ποιοτικά τα στοιχεία από τις συνολικά 791.000 κριτικές χρηστών, προκύπτουν και προβλήματα. Συγκεκριμένα, ενώ η καθαριότητα συγκεντρώνει την υψηλότερη βαθμολογία, η παράμετρος value for money καταγράφει το χαμηλότερο σκορ.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα ευρήματα που σχετίζονται με τον τρόπο προβολής των επιχειρήσεων στα νέα μέσα και τις ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρουν στους πελάτες. «Είδαμε, για παράδειγμα, ότι ένα 10% των ξενοδοχείων δεν διαθέτει online booking και ότι άλλο ένα 10% έχει ιστοσελίδα χωρίς mobile version», εξηγεί ο Ηλίας Φίλης, επικεφαλής της έρευνας και Head of Performance της Interweave. Το 10% των ξενοδοχείων δεν έχει σελίδα στο Facebook, ενώ 28% δεν έχουν προφίλ στο Instagram. Επιπλέον, μόνο το 46% των ιστοσελίδων των ξενοδοχείων προσφέρει δυνατότητα εγγραφής σε newsletter. Κάθε μήνα, κάθε ιστοσελίδα ξενοδοχείου δέχεται κατά μέσον όρο 735 οργανικές επισκέψεις, ενώ οι συνολικές μηνιαίες επισκέψεις στα πεντάστερα ξενοδοχεία της χώρας φτάνουν τις 392.000.
«Ως εταιρεία, αποφασίσαμε να συμβάλουμε στην αναβάθμιση του ελληνικού τουρισμού συλλέγοντας και δημοσιοποιώντας δεδομένα που μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμα εργαλεία στα χέρια των ανθρώπων που δραστηριοποιούνται σε αυτόν», λέει η CEO και Executive Strategy Director της Interweave Αίγλη Μπαλαμάτση. «Η συγκεκριμένη έρευνα σχεδιάστηκε έχοντας πρωτίστως κατά νουν να αξιοποιηθεί από τους ίδιους τους ξενοδόχους, προκειμένου να βελτιστοποιήσουν την εμπειρία που προσφέρουν και κυρίως τις πρακτικές που ακολουθούν για την ανάδειξη αυτής της εμπειρίας στις ψηφιακές πλατφόρμες».ΠΗΓΗ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Τα σχόλια είναι κλειστά.