Ελλάδα:Μόνο 1 στους 3 Έλληνες θα πάει διακοπές φέτος, σύμφωνα με έρευνα

Ημερομηνία:

Διακοπές μόνο για 1 στους 3 Έλληνες προβλέπονται φέτος. Αυτό αποκαλύπτουν στοιχεία έρευνας του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) για τις καταναλωτικές τάσεις στο λιανεμπόριο.

Η έρευνα υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 9-19 Ιουνίου 2020 μέσω Πανελλήνιας Έρευνας σε δείγμα 865 καταναλωτών.

Καταγράφονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού από την επίδραση της πανδημίας. Καταρχάς, καταγράφονται οι εκτιμήσεις των καταναλωτών σε σχέση με τις διακοπές του 2020.

Πόσοι θα κάνουν διακοπές
Mόνο το 14% του κοινού εκτιμά ότι θα κάνει διακοπές όπως κάθε χρόνο.
Το 18% θεωρεί ότι θα κάνει διακοπές μεν, αλλά πιο περιορισμένα δε, κάτι που μπορεί να σημαίνει είτε μειωμένη δαπάνη, είτε αλλαγές στις συνήθειες των διακοπών (π.χ. επιλογή δωματίων αντί μονάδων).
Το 44% θεωρεί βέβαιο ότι δεν θα κάνει διακοπές το φετινό καλοκαίρι.
Το 24% δεν γνωρίζει τι θα κάνει και πιθανόν αναμένει τις εξελίξεις.
Πότε θα κάνουν διακοπές
1% τον Ιούνιο
15% τον Ιούλιο
30% τον Αύγουστο
10% αργότερα μέσα στο 2020
Δηλαδή αθροιστικά το 55% θεωρεί ότι θα μπορούσε να κάνει διακοπές το 2020. Αντίθετα το 45% θεωρεί ότι θα μπορεί να κάνει διακοπές αργότερα. Το 24% το 2021 και το 21% το 2022 ή αργότερα.

Πως διαμορφώνονται τα καταναλωτικά κριτήρια
Η οικονομική επίδραση της πανδημίας αποτυπώνεται και στο σχήμα 2 το οποίο καταγράφει τους παράγοντες με τους οποίους επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράσουν προϊόντα.

1 στους 2 καταναλωτές (49%) δηλώνει ότι ο πιο σημαντικός παράγοντας όταν αγοράζει τρόφιμα είναι τα χρήματα που δίνει.
Μόλις το 23% δηλώνει ότι είναι η ποιότητα.
Παράλληλα καταγράφεται και ένα υψηλό ποσοστό 10% καταναλωτών που αγοράζουν με κριτήριο την υγιεινή και την ασφάλεια, ενώ ένα 6% δηλώνει το κριτήριο της άνεσης/ευκολίας (convenience) που επίσης σχετίζεται με τα μέτρα λειτουργίας των καταστημάτων.

Προσδοκίες από τα καταστήματα
Διαφορετική και μεικτή εικόνα καταγράφεται στα κριτήρια επιλογής καταστημάτων όπου ναι μεν παράγοντες όπως οι χαμηλές τιμές και οι προσφορές επιτυγχάνουν υψηλές βαθμολογίες, αφετέρου άλλοι παράγοντες, όπως η καθαριότητα, το προσωπικό και η διαμόρφωση του καταστήματος επίσης παίζουν σημαντικό ρόλο.

Κι εδώ όμως καταγράφεται επίδραση της πανδημίας. Για παράδειγμα μεγάλες μειώσεις σε σχέση με το 2019 στη σημασία που έχουν παράγοντες όπως το πρόγραμμα επιβράβευσης και οι υπηρεσίες αναψυχής αποδίδονται στην αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς του κοινού.

Παράλληλα σημειώνεται αρκετή σημασία στους αναδυόμενους παράγοντες επιλογής καταστήματος λόγω των μέτρων προστασίας, με κυριότερο το να τηρείται ο προβλεπόμενος αριθμός ατόμων μέσα στο κατάστημα, η απολύμανση των χώρων και το αντισηπτικό στην είσοδο.

Αντίθετα η χρήση γαντιών και η παροχή τους κατά την είσοδο στο κατάστημα, όπως και η παροχή μάσκας δεν φαίνεται να παίζουν σημαντικό ρόλο.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Βαγγέλης Μαρινάκης-Κριστιάνο Ρονάλντο: Μια κίνηση γεμάτη συμβολισμούς

Κείμενο: Γιώργος Μαζιάς   Ο Κριστιάνο Ρονάλντο πήγε να χαιρετήσει πρώτα...

Παραλήρημα Ακάρ για απόβαση στο Καστελόριζο –...

Στην προσφιλή προκλητική τακτική της επανήλθε η Άγκυρα, με...

Βαγγέλης Μαρινάκης-Κριστιάνο Ρονάλντο: Μια κίνηση γεμάτη συμβολισμούς

Κείμενο: Γιώργος Μαζιάς   Ο Κριστιάνο Ρονάλντο πήγε να χαιρετήσει πρώτα...

Παραλήρημα Ακάρ για απόβαση στο Καστελόριζο –...

Στην προσφιλή προκλητική τακτική της επανήλθε η Άγκυρα, με...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
VAVOULAS GROUP 300×250
SYNKA 300X250
DOLE Μπανάνες 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ – ΒΙΟΖΩΕΛ – 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑ- 3-ΦΟΥΡΝΟΣ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ-4-GOD’S GIFT-CROISSANT-RETHYMNO-300X250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Push-ups: Πες μου την ηλικία σου να σου πω πόσα πρέπει να κάνεις

Οι ειδικοί αποκάλυψαν τον αριθμό των push-ups που πρέπει...

Θα αρχίσουν οι ιστοσελίδες πορνό να «σκανάρουν» το πρόσωπο σας;

Οι ειδικοί εκφράζουν ανησυχία για «καταστροφικούς» κινδύνους όσον αφορά...

Cardiofitness: Η άσκηση «ασπίδα» στη γήρανση του εγκεφάλου

Το καρδιοαναπνευστικό fitness (CRF) ή «cardiofitness», η αερόβια άσκηση...

Από το «ηθικό πορνό» στο hentai – Τι έψαξε και τι είδε ο πλανήτης το 2024

Έφτασε -ξανά- αυτή η εποχή του χρόνου! Η εποχή...