Περιοδεία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου στο κεντρικό κατάστημα των ΕΛΤΑ στα Χανιά, από κλιμάκιο της ΤΕ Χανίων του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Μ. Συντυχάκη, βουλευτή του ΚΚΕ και περιφερειακό σύμβουλο Κρήτης.
Αναπτύχθηκε συζήτηση με τους εργαζόμενους αναφορικά με τις συνολικότερες εξελίξεις στη χώρα μας, τη νέα καπιταλιστική κρίση, τα ζητήματα διαχείρισης της πανδημίας αλλά και τις ειδικότερες εξελίξεις στον χώρο των Ελληνικών Ταχυδρομείων.
Σε σχέση με την τροπολογία της κυβέρνησης ΝΔ, που κατατέθηκε σε νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών, ο Μ. Συντυχάκης ανέφερε πως η κυβέρνηση επιδιώκει την πλήρη ιδιωτικοποίηση των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Στο όνομα της «βιωσιμότητας και της αναπτυξιακής προοπτικής» μεθοδεύουν την παράδοση του κρίσιμου τομέα των ταχυδρομείων και των υπηρεσιών που παρέχουν στον λαό σε επιχειρηματικούς ομίλους, μετατρέποντας σε πανάκριβο εμπόρευμα τις ταχυδρομικές υπηρεσίες.
Γι αυτό σχεδιάζουν την απόλυση με τη μέθοδο της «εθελούσιας εξόδου» 2.000 εργαζομένων, ώστε να απαλλαγούν από εργαζόμενους με κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα και στη θέση τους να βγαίνει η δουλειά με λιγότερο και φθηνότερο προσωπικό, με εργολάβους, πράκτορες, δουλεμπορικά ενοικίασης εργαζομένων. Με άλλα λόγια μεθοδεύουν 2.000 απολύσεις, που τις βαφτίζουν απομακρύνσεις. Η τροπολογία, μάλιστα, ορίζει πως εάν, παρά τα μέτρα, προκύψει «πλεονάζον προσωπικό», αυτό μπορεί να μεταφέρεται σε νομικά πρόσωπα του δημοσίου, ΟΤΑ, κ.ο.κ., χωρίς όμως να διατηρούνται τα δικαιώματα που είχαν κατοχυρώσει μέχρι την μεταφορά τους οι «πλεονάζοντες» εργαζόμενοι.
Το επόμενο χρονικό διάστημα, παρά την αναμενόμενη εντατικοποίηση της δουλειάς για τους εναπομείναντες εργαζόμενους των ΕΛ.ΤΑ., τα δρομολόγια των ταχυδρομικών υπαλλήλων θα συρρικνωθούν αναπόφευκτα ακόμα περισσότερο, με ό,τι αυτό δυστυχώς θα συνεπάγεται για την ήδη προβληματική εξυπηρέτηση των ηλικιωμένων, ως επί το πλείστον, κατοίκων στα περισσότερα χωριά της ενδοχώρας, οι οποίοι συνεχώς λιγοστεύουν.
Για την κατάσταση αυτή σοβαρές είναι οι ευθύνες και της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, που είχε προχωρήσει σε μεγάλο βαθμό την ιδιωτικοποίηση του έργου των ΕΛΤΑ, οδήγησε στην απαξίωση, την υπολειτουργία των καταστημάτων, στο πέρασμα των ΕΛΤΑ στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων. Αποδεικνύεται για άλλη μια φορά πως κράτος και κυβερνήσεις έχουν συνέχεια για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου. Ταυτόχρονα, αποδεικνύεται πού οδηγεί η απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς όπως και των άλλων στρατηγικών τομέων της οικονομίας (Ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, μεταφορές, ύδρευση).
Τέλος, ο Μ. Συντυχάκης τόνισε ότι, η επίθεση αυτή της κυβέρνησης και των αστικών κόμματων, που αξιοποιούν την καπιταλιστική οικονομική κρίση και την πανδημία για να εντείνουν τα αντιλαϊκά μέτρα, να μη μείνει αναπάντητη από τους εργαζόμενους των ΕΛΤΑ και συνολικά το οργανωμένο εργατικό – λαϊκό κίνημα.