Εντός του 2024 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί και δοθεί σε πλήρη κυκλοφορία η νέα γέφυρα στον ποταμό Κερίτη η κατασκευή της οποίας κρίθηκε επιτακτική μετά την κατάρρευση του ιστορικού μνημείου της παλαιάς γέφυρας.
Αν και υπάρχουν πολλοί που επισημαίνουν ότι εδώ και χρόνια θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί νέα γέφυρα για να μην επιβαρύνεται η αιωνόβια παλαιά με την κίνηση και ο βάρος χιλιάδων αυτοκινήτων και μάλιστα μεγάλων φορτηγών, το δεδομένο είναι πως οι εργασίες για την κατασκευή της νέας γέφυρας προχωρούν με κανονικούς ρυθούς.
Ήδη πάνω στα «πέδιλα» τοποθετούνται οι οριζόντιοι τσιμεντένιοι δοκοί με αποτέλεσμα η γέφυρα να παίρνει «σχήμα» ενώ στην συνέχεια θα ακολουθήσει η τοποθέτηση τσιμέντου πάνω στο οποίο θα τοποθετηθεί η άσφαλτος και τα πεζοδρόμια από τις δυο πλευρές της καθώς και ο ηλεκτροφωτισμός.
Το έργο με κόστος που φτάνει περίπου στις 6,5 εκατομ, ευρώ περιλαμβάνει:
Α) Την κατασκευή της γέφυρας η οποία θα έχει συνολικό μήκος 85,10m (μεταξύ των αρμών συστολοδιαστολής), με 3 επί μέρους ανοίγματα (υποχρεωτικά για υδραυλικούς λόγους) 27,30m – 28,25m – 27,30m. Το συνολικό πλάτος του καταστρώματος θα ανέρχεται σε 14,50m (9,50m οδόστρωμα και 2 πεζοδρόμια των 2,50m).
Β) Την εκτέλεση έργων αντιπλημμυρικής θωράκισης τα οποία περιλαμβάνουν και την περιοχή της παλιάς γέφυρας η οποία κατέρρευσε στις 25 Φεβρουαρίου 2019 και η οποία βρίσκεται σε απόσταση περίπου 100 μέτρων νότια της καινούργιας.
Γ) Την εκτέλεση συγκοινωνιακών έργων προκειμένου η γέφυρα να συνδεθεί με τον οδικό άξονα Χανιά – Σούγια.
Για τα συγκοινωνιακά έργα πρέπει να απαλλοτριωθούν ιδιωτικά ακίνητα σε έκταση περίπου 26 στρεμμάτων, διαδικασία η οποία εκτελείται από το Υπ. Υποδομών και είναι χρονοβόρα καθώς αρχικά πρέπει να δημοσιευθεί σε Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης σχετική υπουργική απόφαση και εάν οι ιδιοκτήτες των ακινήτων δεν ικανοποιηθούν από τις τιμές που θα καθοριστούν έχουν το δικαίωμα να προσφύγουν δικαστικά.
Πάντως η νέα γέφυρα αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί εντός χρονοδιαγράμματος, δηλαδή εντός του καλοκαιριού, ενώ παράλληλα θα τρέξουν και οι διαδικασίες για τα οδικά έργα έτσι ώστε να δοθεί στην πλήρη κυκλοφορία μέχρι το Φθινόπωρο του 2024.
Στο μεταξύ και σε ότι αφορά στην αποκατάσταση του μνημείου της γέφυρας που κατέρρευσε, ο Γ.Γ. του υπουργείου Υποδομών υπέγραψε πρόσφατα απόφαση παράτασης της προθεσµίας για την ολοκλήρωση της σύµβασης µε τίτλο «Αποκατάσταση της λίθινης γέφυρας του ποταµού Κερίτη του ∆ήµου Πλατανιά της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων» µέχρι 2 Μαΐου 2024.