Χανιά: Διαψεύδει τη Fraport ο άνθρωπος που έδωσε πρώτες βοήθειες σε τουρίστρια

«Κανείς δεν μου είπε: είμαι διασώστης, είμαι του αεροδρομίου»

Χανιά: Διαψεύδει τη Fraport ο άνθρωπος που έδωσε πρώτες βοήθειες σε τουρίστρια

Πλήρως αποδομούνται τα επιχειρήματα της Fraport περί ύπαρξης εκπαιδευμένου προσωπικού που μπορεί να προσφέρει πρώτες βοήθειες σε όποιον τις χρειαστεί στο αεροδρόμιο Χανίων, από τον άνθρωπο που έτυχε να κάνει ακριβώς αυτό – να προσφέρει πρώτες βοήθειες δηλαδή – σε γυναίκα που είχε πάθει επιληπτική κρίση στις 10 Μαΐου στο «Δασκαλογιάννης»

Σύμφωνα με τον Χανιώτη συνταξιούχο και διασώστη (στοιχεία στη διάθεση του zarpanews.gr) που έτυχε να είναι στο αεροδρόμιο εκείνη την ώρα, κανείς δεν εμφανίστηκε με την ιδιότητα υπαλλήλου του αεροδρομίου όσο εκείνος ήταν πάνω από τη Γερμανίδα τουρίστρια και ζητούσε το κουτί πρώτων βοηθειών, κανείς δεν είπε ότι μπορεί να βοηθήσει με παροχή πρώτων βοηθειών, κάποιος όμως έφερε ένα καροτσάκι για να καθίσει η γυναίκα, πράγμα που σημαίνει ότι δεν ήξερε πως η μετακίνηση ανθρώπων σε τέτοια κατάσταση απαγορεύεται.

Η γυναίκα είχε χάσει τις αισθήσεις της, ενώ παρουσίαζε σπασμούς και αιμόπτυση.

«Πάνω της ήταν μια ξένη, Γερμανίδα, η οποία έφευγε με αεροπλάνο αλλά πρόλαβε μαζί μου να διαπιστώσει κάποια πράγματα για το συμβάν. Δεν μπορώ να κάνω διάγνωση, αλλά φαινόταν σαν να έχει επιληπτική κρίση. Είχε σοκ, είχε χάσει τις αισθήσεις της. Η Γερμανίδα έφυγε γιατί έπρεπε να προλάβει το αεροπλάνο της αλλά μου είπε ότι έπρεπε να της κάνουμε τεχνητή αναπνοή, μαλάξεις. Εκεί άρχισε ο δικός μου ρόλος.

Για να κάνω μαλάξεις χρειάζονται βοηθήματα, φώναξα να φέρουν το πακέτο πρώτων βοηθειών, ρώτησα ποιος ήταν εκεί υπεύθυνος και ζήτησα να καλέσουν ασθενοφόρο. Δεν είδα τίποτα. Ούτε πακέτο πρώτων βοηθειών ούτε απινιδωτή. Ήθελα να αρχίσω τις μαλάξεις, δεν είχα εργαλεία να την ελευθερώσω από τους ιμάντες που είχε από το σακίδιο της πλάτης που φορούσε. Δεν μπορούσα να της κόψω τον στηθόδεσμο για τις μαλάξεις«, ανέφερε ο Χανιώτης στο zarpanews.gr.

Στην ερώτηση, αν ο ίδιος είδε να υπάρχει εκπαιδευμένο προσωπικό που να ήξερε τί να κάνει σε αυτή την περίπτωση, εκείνη την ώρα και μέρα στο αεροδρόμιο Χανίων, η απάντηση ήταν ξεκάθαρη:

«Όχι. Το λέω κατηγορηματικά. Ένας εκπαιδευμένος διασώστης έχει να κάνει συγκεκριμένα πράγματα, και πρέπει να έχει το πακέτο πρώτων βοηθειών με συγκεκριμένα εργαλεία. Εγώ δεν τα είδα. Ούτε και είδα κανέναν ενεργό εκεί. Κανείς δεν μου είπε, «είμαι διασώστης, είμαι του αεροδρομίου». Ευτυχώς η κυρία επανήλθε μόνη της μετά από λίγο, δεν επικοινωνούσε αλλά τα μάτια της αντέδρασαν όταν της έβαλα λίγο κρύο νερό στο πρόσωπο, εκεί κατάλαβα ότι άρχισε να βελτιώνεται.

Στο τέλος εγώ ενημέρωσα τον γιατρό του ΕΚΑΒ όταν ήρθε το ασθενοφόρο για την κατάσταση της γυναίκας. Το κωμικό ήταν ότι κάποιος έφερε αναπηρική πολυθρόνα. Δηλαδή να σηκώσω τη γυναίκα από τη στάση ασφαλείας και να την καθίσω εκεί, ενώ το πρώτο που μαθαίνει ο διασώστης είναι ότι άνθρωπος σε τέτοια κατάσταση δεν μετακινείται μέχρι να έρθει γιατρός.»

 

Η περιγραφή αυτή από τον ίδιο τον άνθρωπο που συμμετείχε στο περιστατικό, απέχει παρασάγγας από τα όσα ανέφερε η Fraport σε απάντησή της στο zarpanews.gr ότι «η αντιμετώπιση του συγκεκριμένου περιστατικού από το προσωπικό του αεροδρομίου, ήταν άμεση, καταλυτική και χωρίς καθυστερήσεις.» Εκείνο που τελικά φέρεται να έγινε, ήταν ότι πράγματι παρασχέθηκε μια κουβέρτα για να σκεπαστεί η γυναίκα και βέβαια κλήθηκε ασθενοφόρο.

«Δεν θέλω να κάνω σύγκριση με το εξωτερικό, αλλά ας ακούσουν όλοι, το σύστημα στο αεροδρόμιο υπολειτούργησε. Έπρεπε να είναι καλύτερο«, δήλωσε, αντίθετα, ο Χανιώτης συνταξιούχος.

Το ευτύχημα στην περίπτωση αυτή ήταν πως επρόκειτο για επιληπτική κρίση και όχι για κάτι χειρότερο. Η γυναίκα επανήλθε μεν, αλλά το ερώτημα που προκύπτει είναι, αν είχε άλλο, σοβαρότερο πρόβλημα, πώς θα αντιμετωπιζόταν έγκαιρα και σωστά αυτό μέχρι την έλευση του ασθενοφόρου. Ειδικά το ότι δεν έφερε κανείς απινιδωτή, έστω κι αν δεν χρειαζόταν τελικά, άφησε, όπως είπε, άσχημη εντύπωση στον διασώστη.

Στα Χανιά, πιστοποιημένοι για παροχή μαθημάτων πρώτων βοηθειών είναι μόνο κάποια στελέχη του ΕΚΑΒ και κάποιοι ακόμα γιατροί που υπηρετούν σε δημόσιες δομές. Σύμφωνα με πληροφορίες του zarpanews.gr, τον περασμένο Απρίλιο το ΕΚΑΒ Χανίων ήταν προγραμματισμένο να κάνει μαθήματα πρώτων βοηθειών σε αστυνομικούς που υπηρετούν στο αεροδρόμιο, αλλά αυτό δεν έγινε τελικά λόγω της άσκησης «Μίνωας» που έφερε ιδιαίτερα αυξημένο φόρτο εργασίας στους διασώστες.

Όσο για το προσωπικό ειδικά της Fraport, δεν υπάρχει προς το παρόν πληροφόρηση που να αναφέρει ότι το ΕΚΑΒ στα Χανιά τους έχει κάνει μαθήματα, πράγμα που δεν αποκλείει βέβαια το ενδεχόμενο τα μαθήματα αυτά να έχουν γίνει με άλλον τρόπο από την εταιρία.

Είναι αλήθεια ότι η σύμβαση παραχώρησης των αεροδρομίων προβλέπει πως για την παρουσία γιατρού στο αεροδρόμιο, αρμόδιο είναι το ελληνικό κράτος και όχι η Fraport. Ωστόσο, όπως έχει ήδη επισημανθεί, η παρουσία γιατρού εκεί είναι στην καλύτερη περίπτωση αποσπασματική. Και φυσικά, όλο αυτό είναι απόλυτα νόμιμο, καθώς έχει ψηφιστεί διάταξη που λέει ότι 24ωρη παρουσία ιατρού χρειάζεται μόνο σε αεροδρόμια που δέχονται πάνω από 7,5 εκατομμύρια επιβάτες τον χρόνο.

Στο μεταξύ, το καλοκαίρι έχει σχεδόν φτάσει και τα εκατομμύρια των τουριστών, αν και λιγότερα από επτάμισι, θα καταφτάσουν στα Χανιά. Με αεροπλάνα θα έρθουν.

Θα μπορούσε να θεωρήσει κανείς ότι ήταν ένα τυχαίο συμβάν. Όμως, τον περασμένο Σεπτέμβριο στο αεροδρόμιο της Ρόδου – το οποίο επίσης διαχειρίζεται η Fraport – τουρίστας που είχε σπάσει το πόδι του χρειαζόταν βοήθεια, αλλά αυτή ξεκάθαρα δεν υπήρχε διαθέσιμη.

«Αφού δεν υπήρχε γιατρός πουθενά αναγκάστηκε ο πιλότος της πτήσης να κατέβει από το αεροπλάνο (!!!) και να δώσει τις πρώτες βοήθειες στον τουρίστα μέχρι να έρθει το ΕΚΑΒ, αφού είχε ήδη προκληθεί τεράστια αναστάτωση και αφού είχαμε ήδη εκτεθεί ανεπανόρθωτα στα μάτια εκατοντάδων ταξιδιωτών», ανέφεραν τότε ειδησεογραφικές ιστοσελίδες από τη Ρόδο

Εικοσιτετράωρη ιατρική κάλυψη απαιτείται σε όλους τους πολυσύχναστους αερολιμένες της χώρας, ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο.

Καλό θα ήταν να μη φτάσουν τα πράγματα στη λογική ολοκλήρωσή τους – να έχουμε δηλαδή μια μέρα κάποιον νεκρό σε αεροδρόμιο. Ούτε στο «Δασκαλογιάννης», ούτε και σε κανένα άλλο.

Γιατί μετά θα μπορεί κανείς να συζητάει για το τίνος είναι τελικά η ευθύνη και τί προβλέπει η νομοθεσία, αλλά αυτό δεν θα αναστήσει κανέναν.

Τα σχόλια είναι κλειστά.