Επιτρέψτε μου να πω, ότι για μια ακόμη χρονιά το Παγκρήτιο Φόρουμ πετυχαίνει με έναν πολύ αποτελεσματικό τρόπο να «παντρέψει» δύο βασικούς μοχλούς της ελληνικής παραγωγής και οικονομίας: τον πρωτογενή με τον τριτογενή τομέα.
Το Παγκρήτιο Φόρουμ έχει ιδιαίτερη σημασία σε μια συγκυρία που ο τομέας του τουρισμού και των ταξιδιών στην Ελλάδα βρίσκεται ίσως στην πιο ιστορική του στιγμή:
Αναφέρω μόνον ότι το 2018, ο τουρισμός στην Ελλάδα αναπτύχθηκε κατά 6,9% -με ρυθμό ανάπτυξης τρεισήμισι φορές υψηλότερο από τον ρυθμό ανάπτυξης του συνόλου της εθνικής οικονομίας (σύμφωνα με πρόσφατη έρευνά από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού).
Πριν λίγο καιρό, ψηφίστηκε για πρώτη φορά ολοκληρωμένο νομοσχέδιο που αφορά τον θεματικό τουρισμό. Κι αυτό κάτι δείχνει.
Μέσω της στρατηγικής άμβλυνσης της εποχικότητας επιχειρείται για πρώτη φορά – κόντρα σε μια αδράνεια που άφησε το κράτος χωρίς εργαλεία αλλά και χωρίς αυτόνομο Υπουργείο Τουρισμού – όχι απλώς η διατήρηση της δυναμικής αλλά και η διασύνδεση αυτής της δυναμικής με την κοινωνική αποτελεσματικότητα και – σε ό,τι μας αφορά – με τα πιο υγιή και ποιοτικά στοιχεία του τόπου, όπως η κρητική αγροδιατροφή.
Σήμερα διανύουμε μια εντυπωσιακά κατακόρυφη αύξηση του τουρισμού, με αναμφισβήτητο γεγονός – εντός και εκτός Ελλάδας – την ισχυροποίηση της Κρήτης σε ιστορικά επίπεδα κρατήσεων και αφίξεων, πληροτήτων, διανυκτερεύσεων και εσόδων.
Εδώ εντάσσεται η ενίσχυση του οινοτουρισμού, του αγροτουρισμού και του γαστρονομικού τουρισμού, αλλά και η προώθηση συμφωνιών προβολής και αξιοποίησης αγροτικών προϊόντων της Κρήτης ως δομικό στοιχείο των διακοπών στην Κρήτη και με στόχο την προβολή της Κρήτης ως προορισμού όλο το χρόνο.
Αρκετοί ξενοδόχοι σήμερα μπορούν να μιλήσουν για το πότε άνοιξαν φέτος τα ξενοδοχεία τους ή πότε έκλεισαν την περασμένη χρονιά, σε σχέση με μια 5ετία πιο πριν.
Σήμερα γίνονται σημαντικές προσπάθειες, όπως πχ, με το ελληνικό πρωινό. Η σύνδεση με τη ντόπια παραγωγή είναι ένα μείζον ζήτημα που χτίζεται και ως συνείδηση και των επιχειρήσεων και των τοπικών αρχών.
Το ζήτημα είναι η επίμονη και σταθερή προληπτική πολιτική ώστε η τουριστική κατανάλωση να τροφοδοτεί κι άλλους τομείς, και κυρίως με την εγχώρια παραγωγή.
Οι ειδικές εδαφο-κλιματικές συνθήκες και η πολυμορφία του φυσικού περιβάλλοντος της Κρήτης προσδίδουν στα Κρητικά προϊόντα και στην κρητική διατροφή ένα πανίσχυρο συγκριτικό πλεονέκτημα.
Και βέβαια ο πλούτος αυτών των τοπικών προϊόντων από κάθε γωνιά του νησιού αντανακλάται με τον καλύτερο τρόπο στο σημερινό φόρουμ.
Σας ευχαριστώ και πάλι.
Νίκος Ε. Ηγουμενίδης
Βουλευτής Ηρακλείου,
Συντονιστής ΕΠΕΚΕ Τουρισμού ΣΥΡΙΖΑ