Αυτοί είναι οι τρόποι για να γίνει επιτυχημένο το φλερτ – Ποιος είναι ο πιο… ειδικός

Ημερομηνία:

Μερικοί είναι ειδικοί στο φλερτ. Κάποιοι άλλοι, δεν φλερτάρουν ποτέ ή αποτυγχάνουν θεαματικά. Ποιο είδος φλερτ λειτουργεί άραγε καλύτερα; Μια απάντηση είναι ότι δεν «δουλεύουν» όλα, πάντα…

«Το ποιος τρόπος είναι πιο αποτελεσματικός, εξαρτάται από το φύλο και από τον σκοπό του φλερτ – αν αφορά μακροπρόθεσμη ή βραχυπρόθεσμη σχέση», λέει ο Λιφ Έντουαρντ Όττεσεν Κενναίρ, καθηγητής στο Τμήμα Ψυχολογίας του Νορβηγικού Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας (NTNU).

Ο Κενναίρ μετέχει σε μια ερευνητική ομάδα από το NTNU και από το Πανεπιστήμιο Μπάκνελ στην Πενσυλβανία και το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης στο Οσβέγκο (SUNY), η οποία μελετά το φλερτ στη Νορβηγία και τις ΗΠΑ και τις τεχνικές που οι άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι πιο αποτελεσματικές ανάλογα με το ποιόν αφορούν και για ποιο λόγο.

Με αφορμή σχετική μελέτη που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Evolutionary Psycology, ο καθηγητής Κενναίρ είπε πως «το φλερτ περιλαμβάνει διάφορα σήματα που στέλνουν οι άνθρωποι ο ένας στον άλλο. Γίνεται για να προσελκύσει πιθανούς συντρόφους, ώστε ενδεχομένως να καταλήξουν σε κάποιο σεξουαλικό ή ρομαντικό αποτέλεσμα».

Γιατί φλερτάρουμε για να προσελκύσουμε τον πιθανό σύντροφο, ανεξαρτήτως αποτελέσματος.

«Το φλερτ μπορεί να γίνει προφορικά ή ακόμη και μη λεκτικά, λέει ο T. Τζόελ Γουέιντ, Πρόεδρος και Καθηγητής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Μπάκνελ», ένας από τους συγγραφείς της μελέτης.

Τι είναι αυτό που έχει αποτέλεσμα λοιπόν;

Ας δούμε πρώτα τι λειτουργεί μερικές φορές, αλλά όχι πάντα και όχι για όλους.

Το φύλο και ο σκοπός

«Οι άνθρωποι θεωρούν ότι το σήμα της σεξουαλικής διαθεσιμότητας είναι πιο αποτελεσματικό σε γυναίκες που αναζητούν μια βραχυπρόθεσμη σχέση», λέει ο Κενναίρ. Με αυτόν τον στόχο, η φιλική επαφή – όπως η αγκαλιά ή ένα φιλί στο μάγουλο – δεν «δουλεύει». Οι γυναίκες που θέλουν απλώς ένα ειδύλλιο μικρής διάρκειας στέλνουν ξεκάθαρο σήμα στον πιθανό σύντροφο.

Αντίθετα, αν η πρόθεση αφορά μακροχρόνια σχέση, τότε «σήματα γενναιοδωρίας και προθυμίας για δέσμευση λειτουργούν καλύτερα για τους άνδρες που αναζητούν μια μακροχρόνια σχέση», λέει ο καθηγητής Μονς Μπέντιξεν. Οι άντρες που θέλουν να κρατήσουν σύντροφο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ίσως και για μια ζωή, δεν πρέπει να θεωρούνται τσιγκούνηδες ή ότι αλλάζουν σύντροφο συχνά.

Το πιο δυνατό όπλο

Το πιο ισχυρό όπλο για φλερτ όμως, είναι το χιούμορ. Μπορεί να αποτελεί έκπληξη για όσους δεν το έχουν, όμως λειτουργεί σχεδόν πάντα και σε κάποιο βαθμό, για όλους.

«Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι το χιούμορ ή το να μπορείς να κάνεις ένα άλλο άτομο να γελάσει είναι πιο αποτελεσματικό για τους άνδρες που αναζητούν μια μακροχρόνια σχέση. Είναι λιγότερο αποτελεσματικό για τις γυναίκες που αναζητούν ένα one night stand. Αλλά το γέλιο ή το χαχανητό με τα αστεία του άλλου είναι μια αποτελεσματική τακτική φλερτ και για τα δύο φύλα», λέει ο Κενναίρ.

«Δεν είναι μόνο αποτελεσματικό να είσαι αστείος, αλλά για τις γυναίκες είναι πολύ σημαντικό να δείχνουν στον πιθανό σύντροφό τους ότι πιστεύουν ότι είναι αστείος», πρόσθεσε η Ρεμπέκα Μπέρτς από το SUNY.

Ενεργοποιήστε το χιούμορ

Εάν χρειάζεται να φλερτάρετε, αλλά δεν είστε σίγουροι για το πώς να προχωρήσετε, τότε πρέπει να ενεργοποιήσετε το χιούμορ σας, αν και μάλλον δεν πρέπει να ξεκινήσετε με αυτό.

«Το χαμόγελο και η οπτική επαφή είναι σημαντικά. Στη συνέχεια, μπορείτε να αναπτύξετε τις δεξιότητές σας στο φλερτ με πιο προηγμένες τακτικές», λέει ο Κενναίρ.

Οι ερευνητές εφάρμοσαν για πρώτη φορά τη θεωρία των σεξουαλικών στρατηγικών για να εξετάσουν την αποτελεσματικότητα του φλερτ. Παραλλαγές αυτής της θεωρίας έχουν ήδη χρησιμοποιηθεί στη διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο άνδρες και γυναίκες προχωρούν στην εύρεση συντρόφων.

«Τα ευρήματα ταιριάζουν απόλυτα με όσα γνωρίζουμε από τη βιβλιογραφία για την αυτοπροβολή», σημειώνει ο Κενναίρ, εκτιμώντας ότι «το φλερτ είναι σε μεγάλο βαθμό το ίδιο στις ΗΠΑ και τη Νορβηγία» και πως οι τεχνικές αυτές φαίνονται αποτελεσματικές και στις δύο χώρες. Σε μικρότερο βαθμό, το φλερτ εξαρτάται από πολιτισμικά χαρακτηριστικά που σχετίζονται με την γλώσσα του σώματος, την αρχική επαφή και τον βαθμό γενναιοδωρίας.

Όλα αυτά δείχνουν ότι το αποτελεσματικό φλερτ είναι σε μεγάλο βαθμό το ίδιο για όλους, κάτι που δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς τα κίνητρα για την εύρεση ενός συντρόφου είναι εν μέρει βιολογικά, λέει ο Γουέιντ. Παρόλα αυτά όμως δείχνει ακόμη πως οι άνθρωποι τελειοποιούν τις τεχνικές φλερτ τους ανάλογα με το τι τονίζεται στην κουλτούρα τους, που είναι μια έξυπνη, ευέλικτη στρατηγική, προσθέτει η Μπέρτς.

Η προσέγγιση

Οι ερευνητές εξέτασαν σχεδόν 1000 φοιτητές στη Νορβηγία και τις ΗΠΑ. Οι συμμετέχοντες αξιολόγησαν πόσο αποτελεσματικά ήταν 40 διαφορετικά είδη φλερτ για μια μακροχρόνια ή βραχυπρόθεσμη σχέση και αν αυτός που φλέρταρε ήταν άνδρας ή γυναίκα. Οι συμμετέχοντες χωρίστηκαν τυχαία στις τέσσερις παραλλαγές του ερωτηματολογίου.

Οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους την εξωστρέφεια των συμμετεχόντων, την ηλικία, τη θρησκευτικότητα, το πόσο πρόθυμο ήταν το άτομο να έχει σχέση και την «αξία» τους ως συντρόφους, δηλαδή πόσο ελκυστικοί ήταν για να τους ζητήσει κάποιος σε ραντεβού.

«Οι ατομικές διαφορές στην ηλικία, τη θρησκευτικότητα, την εξωστρέφεια, την προσωπική ελκυστικότητα και τις προτιμήσεις για βραχυπρόθεσμες σεξουαλικές σχέσεις είχαν μικρή ή καθόλου επίδραση στο πόσο αποτελεσματικές θεωρούσαν οι ερωτηθέντες τις διάφορες τακτικές φλερτ», λέει ο Μπέντιξεν.

«Έτσι, μπορεί η προσωπικότητά μας να μην επηρεάζει και τόσο την κρίση μας απέναντι στον τρόπο με τον οποίο φλερτάρουν οι άλλοι, όμως επηρεάζει τον τρόπο με τον οποίο φλερτάρουμε οι ίδιοι», καταλήγει ο Μπέντιξεν.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Πως μπορεί να αποκτηθεί ξανά η εμπιστοσύνη...

Η οικοδόμηση της εμπιστοσύνης απαιτεί τη συμμετοχή και των...

Δέκα βήματα για να τον κάνεις να...

Τον έχεις δει καιρό τώρα αλλά εκείνος δεν κάνει...

Πως μπορεί να αποκτηθεί ξανά η εμπιστοσύνη...

Η οικοδόμηση της εμπιστοσύνης απαιτεί τη συμμετοχή και των...

Δέκα βήματα για να τον κάνεις να...

Τον έχεις δει καιρό τώρα αλλά εκείνος δεν κάνει...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
VAVOULAS GROUP 300×250
SYNKA 300X250
DOLE Μπανάνες 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ – ΒΙΟΖΩΕΛ – 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑ- 3-ΦΟΥΡΝΟΣ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ-4-GOD’S GIFT-CROISSANT-RETHYMNO-300X250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Ηράκλειο: 51χρονος ξυλοκόπησε 19χρονο με ένα… καδρόνι

Συνελήφθη και η αδελφή του θύματος Τον ξυλοδαρμό του από...

Ο Δήμος Ηρακλείου αρωγός στο Πρωτοδικείο Ηρακλείου

Εκ νέου παραχώρηση αίθουσας για τις συνεδριάσεις του Μονομελούς...

Χανιά : Διανομή δώρου στo πλαίσιο του προγράμματος «Κοινωνικές Δράσεις» της Περιφέρειας Κρήτης

Στo πλαίσιο του προγράμματος «Κοινωνικές Δράσεις» της Περιφέρειας Κρήτης,...

Κοινωνική δράση της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κρήτης

Κοινωνική δράση της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Κρήτης με...