( Ποιότητα ή ποσότητα ) ;
Με πολύ καλούς οιωνούς – ως προς τον αριθμό των αναμενόμενων επισκεπτών – ξεκίνησε η φετινή τουριστική περίοδος, παρ’ όλο που το παγκόσμιο τοπίο βρίσκεται σε πλήρη ανισορροπία. Ο πόλεμος στην Ουκρανία “καλά κρατεί”, τα ενεργειακά σε πλήρη αστάθεια, η πολύ μικρή προσφορά εργασίας και η δυσκολία λειτουργίας των επιχειρήσεων εντάσεως εργασίας (δηλ. αυτές που θέλουν πολύ προσωπικό) και τέλος τα τελευταία μηνύματα από ένα δύσκολο τραπεζικό τοπίο .
Το συνολικό τοπίο στην χώρα μας επιβαρύνεται από τις αναμενόμενες συνεχείς εκλογικές αναμετρήσεις – εθνικές και δημοτικές – που δημιουργούν πρόσθετες αστάθειες και αναστολή λειτουργίας του δημόσιου τομέα για μεγάλο διάστημα με ότι σημαίνει αυτό για τον πολίτη και την οικονομία. Και αυτό μετά από την διετία της πανδημίας που άλλαξε συνολικά τη ζωή μας και συντηρεί ακόμα την ανοχή σε παραβατικές συμπεριφορές πολιτών και επιχειρηματιών που δημιουργούν ένα δύσκολο κοινωνικό τοπίο.
Σ΄ αυτό το δύσκολο τοπίο καλούνται οι δημοτικές αρχές να υλοποιήσουν τις αρμοδιότητες τους και ειδικότερα να διαχειριστούν τον δημόσιο χώρο (παραχώρηση στις επιχειρήσεις και ηχορύπανση), την κυκλοφορία και την καθαριότητα, πάντα τραγικά αποστελεχωμένες και με ελάχιστους πόρους.
Όλα τα παραπάνω θ΄ αντιμετωπίζονταν πολύ καλύτερα αν υπήρχε στελέχωση των μηχανισμών ελέγχου (αστυνομία, λιμενικό), ενσυναίσθηση αλλά και στοιχειώδες αίσθημα ευθύνης των πολιτών για τις υποχρεώσεις τους έναντι της κοινωνίας στην οποία διαβιούν.
Δυστυχώς η πλήρης απομόνωση στον εαυτό μας και τα σοβαρά υπαρξιακά και οικονομικά ζητήματα έχουν διαμορφώσει ένα ‘’τοπίο’’ ιδιαίτερα δύσμορφο που πολλές φορές εξελίσσεται σε ατομική αδιαφορία και κοινωνική αναισθησία.
Πλήρης καταπάτηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων που έχουν εγκριθεί. Οι κίτρινες γραμμές απαγόρευσης στάθμευσης αγνοούνται, οι πλαστικοί οριοδείκτες (πλαστικά κολωνάκια) και τα μεταλλικά Π καταστρέφονται, οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης δεν γίνονται σεβαστές και φυσικά καταστρατηγείται το ωράριο φορτοεκφόρτωσης με αποτέλεσμα τραγικές συνθήκες κυκλοφορίας. Το πέρασμα από το κέντρο της πόλης αποτελεί ένα δύσκολο πρόβλημα που εντείνει τον εκνευρισμό δημοτών και επισκεπτών.
Οι παραχωρούμενοι χώροι καταπατούνται από τους καταστηματάρχες συστηματικά περιορίζοντας τον δημόσιο χώρο για την κίνηση των πεζών που υποχρεώνονται να περπατούν χωρίς ασφάλεια στο οδόστρωμα εν μέσω αυτοκινήτων (με ακραίες καταστάσεις στην πλατεία, μπροστά στην Μαρίνα και στον παραλιακό) ενώ τα ‘’γλέντια’’ στήνονται από επιχειρήσεις όποτε θέλουν καταστρατηγώντας τις κείμενες υγειονομικές και αστυνομικές διατάξεις προκαλώντας συνεχείς διενέξεις μεταξύ δημοτών και επιχειρηματιών.
Τα καταστήματα εστίασης σε μεγάλο βαθμό δεν έχουν τους απαιτούμενους χώρους για τ΄ απορρίμματα τους ούτε για τις ημερήσιες προμήθειες τους με αποτέλεσμα τα αυτοκίνητα των προμηθευτών να κυκλοφορούν όλη μέρα ( 3-4 παραδόσεις ημερησίως αντί για 2 δηλαδή πρωί -μεσημέρι) ασύδοτα δημιουργώντας τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα αφού σταματούν όπου τους βολεύει ακόμα και όταν οι θέσεις φορτοεκφόρτωσης είναι διαθέσιμες (ελαχιστότατες φορές είναι η αλήθεια). Ειδικά τα οχήματα τροφοδοσίας που έρχονται από Ηράκλειο ή άλλες περιοχές εκτός Δήμου – 8 τόνων και όχι 3 όπως προβλέπεται – δημιουργούν – από τη γέφυρα Ξεροποτάμου μέχρι κέντρο και Επιμενίδου / Κριτσάς – συνεχή κυκλοφοριακή ασφυξία παρ’ ότι υπάρχει ζώνη φορτο-εκφόρτωσης και συγκεκριμένο ωράριο πρωί και νωρίς το απόγεμα.
Στα round about απαγορεύεται η στάση και στάθμευση αλλά μονίμως υπάρχει διπλό ή τριπλό παρκάρισμα που οδηγεί σε αδυναμία διοχέτευσης της κυκλοφορίας.
Πως θα λειτουργήσει η δωρεάν δημοτική συγκοινωνία αν δεν υπάρχουν σχετικά ομαλές συνθήκες κυκλοφορίας για να τηρούνται τα ωράρια λειτουργίας;
Προκύπτει λοιπόν αβίαστα το ερώτημα :
Γιατί ψηφίζονται κανονιστικές και κυκλοφοριακές διατάξεις από το Δ.Σ αφού δεν τηρούνται;
Μήπως να καταργηθούν τελείως και να κάνει ο καθ΄ ένας ότι θέλει για να μην απαξιώνονται οι νόμοι και οι θεσμοί;
Δεν μπορεί για όλα να ευθύνονται οι Δημοτικές Αρχές που σχεδιάζουν αψηφώντας το πολιτικό κόστος αφού οι λοιποί εταίροι – κοινωνικοί και υπηρεσιακοί – κωφεύουν ή αδυνατούν ;
Και λόγω της αναμενόμενης εκλογικής καταιγίδας οι πιέσεις και υποσχέσεις “πάνε σύννεφο” δημιουργώντας δυσκολότερες συνθήκες λειτουργίας.
Προφανώς με τέτοιες συνθήκες το τουριστικό μας προϊόν κινδυνεύει . Είναι καθήκον όλων μας να τον προστατεύσουμε ως “κόρη οφθαλμού” . Όσοι ζήσαμε την περιοχή χωρίς τουρισμό ξέρουμε πολύ καλά τι σημαίνει αυτό .
Θεωρώ λοιπόν ότι με τα παραπάνω δεδομένα η συνευθύνη του δημότη αυξάνεται για τη σωστή λειτουργία της πόλης και την καλύτερη ποιότητα ζωής μας .
Ας μην αναζητούμε πάντα την αστυνόμευση . Η αυτο – αστυνόμευση πρωτίστως αλλά και η συναστυνόμευση θα βοηθήσει ώστε η αστυνόμευση να μην χρειαστεί . Εκτός και αν θέλουμε ο καθ’ ένας και έναν αστυνόμο πίσω του και επιβολή προστίμου για να κάνει αυτό που πρέπει για τον ίδιο και την οικογένεια του άρα και την πόλη του.
Ώρα να βοηθήσουμε όλοι. Όσο αναλογεί στον καθ’ ένα μας. Και αρχές αλλά και πολίτες.
Υ.Γ. 1 : Γνωρίζω πολύ καλά ότι οι επιχειρηματίες ζητούν συνεχώς ανοχή από την δημοτική αρχή και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς στην εφαρμογή των προβλεπόμενων διατάξεων λειτουργίας τους . Και θα ρωτήσω ευθέως: Πόση ανοχή; Ποιος θα ελέγξει την εφαρμογή της αφού δεν στηρίζεται νομικά κάπου; Και σε ενδεχόμενες καταγγελίες πολιτών – που “πάνε σύννεφο” – ποιος ευθύνεται; Οι υποτιθέμενες συμφωνίες κυρίων ποτέ δεν τηρήθηκαν. Αλλά αρέσκονται σε ‘’στρογγυλές’’ κουβέντες και ανεφάρμοστες υποσχέσεις. Η ευταξία ενοχλεί δυστυχώς.
Υ.Γ. 2 : Αν η δημοτική συγκοινωνία σταματήσει 5-6 φορές σε κάθε διαδρομή της – λόγω των παραπάνω συνθηκών – για 1’-2’ τη φορά το δρομολόγιο θα καθυστερήσει 10’-15’ δηλαδή 50% παραπάνω χρόνο δρομολογίου και την ημέρα 150’-200’ ή 2-3 ώρες χαμένες άρα και λιγότερα δρομολόγια.
Υ.Γ. 3 : Παρ’ όλο τον παραπάνω προβληματισμό, η Δημοτική Αρχή προσπαθεί να βελτιώσει την όλη κατάσταση με τις παρακάτω ενέργειες :
– Η δημοτική συγκοινωνία θα στοιχίζει ετησίως 200.000 €. Ποσό που δεν πρέπει να ξοδευτεί άσκοπα λόγω της αδιαφορίας μας για την όσο γίνεται σωστότερη κυκλοφορία άρα και ποιότητα της ζωής μας.
– Ετοιμάζει εφαρμογή για την ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο του περάσματος του αστικού από κάθε στάση . Επίσης θα βαφούν οι θέσεις στάθμευσης με κόκκινο χρώμα για να είναι σαφώς προσδιορισμένες και να αστυνομεύονται ευκολότερα. Εφ’ όσον το μέτρο δείχνει να λειτουργεί θα εξετασθεί για 3-4 μήνες η λειτουργία και 2ης γραμμής στην παραλιακή ζώνη.
– Θα μεταφερθεί η λαϊκή αγορά στον διαμορφούμενο χώρο στην περιοχή του ΚΤΕΛ για να ηρεμήσει η κεντρική αρτηρία εξόδου.
– Διαμόρφωσε τον πρόσφατα αποκτηθέντα χώρο στην περιοχή του νοσοκομείου για στάθμευση αλλά και εξυπηρέτηση της πρόσβασης και αποχώρησης των γονέων από το 2ο Δημοτικό Σχολείο για αποφυγή του τοπικού κυκλοφοριακού εμφράγματος.
– Κάνει συναντήσεις με τους κοινωνικούς εταίρους για να εξετασθούν οι πρόσθετα μέτρα και ίσως ακόμα κάποιες θέσεις φορτοεκφόρτωσης που και αυτές θα βαφούν με άλλο χρώμα για να ξεχωρίζουν και να αστυνομεύονται.
Αντώνης Ζερβός
Δήμαρχος Αγίου Νικολάου
Τα σχόλια είναι κλειστά.