Χανιά – χειμερινός προορισμός, αλλά πώς;
Χρόνια τώρα ακούγεται από αρμόδιους φορείς του τουριστικού κλάδου η σπουδαιότητα της εξάλειψης της εποχικότητας για τον τουρισμό. Τα οφέλη είναι σίγουρα πολλαπλά και σημαντικά για τις τοπικές κοινωνίες. Για να γίνει μια περιοχή όπως τα Χανιά χειμερινός – χριστουγεννιάτικος προορισμός απαιτείται μια καλά οργανωμένη και σύνθετη προσπάθεια σε βάθος χρόνου.
Και αυτό γιατί ξεκινάμε με διπλό μειονέκτημα: αφενός δεν έχουμε τη σχετική παράδοση κι αφετέρου δεν διαθέτουμε τις σχετικές υποδομές. Επιπλέον υπάρχουν ήδη καταξιωμένοι χειμερινοί προορισμοί, με ισχυρό brand name, διαμορφωμένες υποδομές και προσαρμοσμένα πακέτα υπηρεσιών για τους επισκέπτες.
Η προσπάθεια για τα Χανιά θα πρέπει να εμπλέξει όλους τους φορείς που έχουν σχέση με το αντικείμενο και απαιτεί τη συνεργασία τους στη βάση ενός ολοκληρωμένου σχεδιασμού. Από τη μία μεριά η Αυτοδιοίκηση (΄Α και Β΄ βαθμού) και από την άλλη οι επιχειρήσεις κάθε σχετικού κλάδου (εστίαση, καταλύματα, μεταφορές, τοπικό εμπόριο) θα πρέπει να συλλειτουργήσουν αποτελεσματικά. Ουσιαστικά μιλάμε για μια άτυπη και διευρυμένη Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα με ειδικό σκοπό.
Μέσα από τον γενικό συντονισμό του Δήμου και της Περιφέρειας, οι σχετικές δράσεις θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουν:
– Συμφωνίες με τις αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείας για την ενίσχυση των δρομολογίων και την παροχή ειδικών πακέτων προσφορών. Χρήσιμο επιπλέον θα ήταν στις συμφωνίες να συμπεριληφθεί και η εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Χανίων.
– Στην ίδια λογική, οι επιχειρήσεις διαμονής θα πρέπει κι αυτές να διαμορφώσουν και να προσφέρουν αντίστοιχα πακέτα, ειδικά για οικογένειες, καθώς πρόκειται για το βασικό target group της περιόδου.
– Συντονισμός των λοιπών εμπορικών επιχειρήσεων για τη διαμόρφωση μιας ελκυστικής αγοράς για ολιγοήμερους επισκέπτες, ειδικά εφόσον προέρχονται από ανταγωνιστικότερες υπερτοπικές αγορές. Ο πελάτης τους εκείνες τις ημέρες δεν θα είναι ο γνωστός τους Χανιώτης, αλλά άνθρωποι με άλλες εικόνες και προσδοκίες, βασισμένες στη δική τους καταναλωτική εμπειρία.
– Στις τοπικές αρχές πέφτει το βάρος για τη φροντίδα της συνολικής εικόνας της πόλης, την καθαριότητα, τον εποχικό/γιορτινό στολισμό και τις ειδικές δράσεις ψυχαγωγίας και πολιτισμού.
Ο στόχος του δωδεκάμηνου τουριστικού προορισμού παρουσιάζεται περίπου ως το «ιερό δισκοπότηρο» για τον κλάδο του τουρισμού. Προορισμός όμως δεν γίνεσαι επειδή απλά το ανακοινώνεις αλλά όταν τελικά καταφτάνουν οι επισκέπτες και αποτελεσματικότητα μετριέται με τις αφίξεις. Μέχρι τότε υπάρχουν πολλά ακόμη να γίνουν.
Η τοπική αυτοδιοίκηση είναι ο αποφασιστικός παράγοντας γιατί μπορεί να σχεδιάσει, να συντονίσει, να οργανώσει και να διευκολύνει. Έχει αρμοδιότητες και δυνατότητες για ουσιαστική παρέμβαση και οφείλει να «το πάρει πάνω της». Η Περιφέρεια Κρήτης διαθέτει πόρους, εργαλεία και δυναμικό που μπορούν να αξιοποιηθούν σε αυτή την κατεύθυνση σε συνεργασία με τους Δήμους της Κρήτης. Ως παράταξη έχουμε αναδείξει αυτή την ανάγκη συνεργασίας και θα συνεχίσουμε να καταθέτουμε προτάσεις για την υλοποίηση πολιτικών επέκτασης της τουριστικής περιόδου συνολικά.
Μαρκογιαννάκης Αλέξανδρος
Οικονομολόγος- Σύμβουλος Επιχειρήσεων
Επικεφαλής Μείζονος Αντιπολίτευσης Περιφέρειας Κρήτης
Τα σχόλια είναι κλειστά.