Την χαρά να ακούσουν ψαλμωδίες από τον Άρχων Πρωτοψάλτη της Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως κ.Φώτη Γιαννακάκη, είχαν όσοι πιστοί παραβρέθηκαν στο Ιερό Ησυχαστήριο Αγίας Φωτεινής Ελληνοπεραμάτων, όπου και έψαλλε πλαισιωμένος από τη χορωδία του Ιερού Ησυχαστηρίου.
Το Press Office Online (poo.gr) είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον κ. Γιαννακάκη, ο οποίος μας απάντησε σε ερωτήσεις περί Δασκάλων και μαθητών, περί της ψαλτικής στο Πατριαρχείο αλλά και για τον καθημερινό αγώνα που δίνουν οι Έλληνες της Πόλης.
Ο Φώτιος Γιαννακάκης γεννήθηκε στο Πέραν της Κωνσταντινουπόλεως τον Οκτώβριο 1949.
Από την τρίτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου της ενορίας του συμμετείχε στα εκκλησιαστικά δρώμενα του Ιερού Ναού Εισοδίων της Παναγίας του Πέραν ως βοηθός στις δραστηριότητες του ιερού βήματος.
Στη συνέχεια, η Επιτροπή Ιεροψαλτών του Ιερού Ναού Εισοδίων της Παναγίας, διακρίνοντας την έφεσή του προς το αναλόγιο και ακολουθώντας την Πατριαρχική Ιεροψαλτική Παράδοση, τον ενέταξε στην ομάδα κανοναρχών του αριστερού αναλογίου του Ιερού Ναού με δάσκαλο τον Λαμπαδάριο του Ιερού Ναού, αείμνηστο Κων/νο Μουταφτσόπουλο.
Παράλληλα, και παρά το μικρόν της ηλικίας του, συμμετείχε στο πρόγραμμα εκμάθησης της Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής του Ναού.
Τις Γυμνασιακές του σπουδές ολοκλήρωσε στο Ζωγράφειο Λύκειο της Πόλης, πλην όμως λόγω των απελάσεων των Ελλήνων Υπηκόων γονέων του το Σεπτέμβριο 1964, με αφορμή το Κυπριακό ζήτημα, συνέχισε τις σπουδές του στην Αθήνα.
Στην Αθήνα συγκεκριμένα, συνέχισε τις δραστηριότητές του σε ότι αφορά το αντικείμενο της ψαλτικής τέχνης, συμμετέχοντας ως μέλος σε αναλόγια και χορωδίες με διαπρεπείς Κωνσταντινουπολίτες δασκάλους και χοράρχες εμπλουτίζοντας έτσι τις γνώσεις του.
Επί σειράν ετών συμμετείχε στη χορωδία του δεξιού αναλογίου του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Καισαριανής, υπό τον Πρωτοψάλτη και δάσκαλο Κων/νο Μαφίδη.
Επίσης, διετέλεσε δομέστικος στο δεξιό αναλόγιο του Ιερού Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου Καισαριανής,υπό τον Πρωτοψάλτη και αείμνηστο δάσκαλο Δημήτριο Μαγούρη.
Απετέλεσε ιδρυτικό μέλος της χορωδίας της Φοιτητικής Ένωσης Κωνσταντινουπολιτών.
Συμμετείχε στη μεγάλη χορωδία του Νέου Κύκλου Κωνσταντινουπολιτών υπό τη διεύθυνση του Θρασύβουλου Στανίτσα και στη χορωδία του Συλλόγου Μουσικοφίλων Κωνσταντινουπόλεως στην Αθήνα.
Το 1971 διορίσθηκε από την τότε Μητρόπολη Αττικής και Μεγαρίδος λαμπαδάριος του Ιερού Ναού Ζωοδόχου Πηγής Νέων Λιοσίων, θέση που κατείχε μέχρι το 1975.
Την περίοδο 1975 έως 1981 υπηρέτησε ως πρωτοψάλτης στον Μητροπολιτικό Ι.Ν. Ευαγγελιστρίας Περιστερίου και τα Χριστούγεννα του 1976 χειροθετήθηκε με το τιμητικό οφίκιο του Άρχοντος Πρωτοψάλτη της Ιεράς Μητροπόλεως Περιστερίου από τον Μητροπολίτη κυρό Αλέξανδρο.
Έψαλε ακόμη επί σειράν ετών ως Πρωτοψάλτης στον Ιερό Ναό Αγίας Φωτεινής Μετς και στον Ι.Ναό Αγ.Γεωργίου Καρίτση με Ιερατικό Προϊστάμενο και μετέπειτα Μητροπολίτη Κερκύρας μακαριστό Τιμόθεο Τριβιζά.
Επί 15-ετίαν έψαλε ως Πρωτοψάλτης στον Ιερό Ναό Ευαγγελιστρίας Νεαπολέως-Νικαίας.
Από 15-ετίας και πλέον υπηρετεί στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Κολωνού, ακολουθώντας με ευλάβεια και αφοσίωση τα βήματα των μεγάλων Πρωτοψαλτών της γενέτειράς του.
Φοίτησε στο Ωδείο Πειραιώς με δάσκαλο το διακεκριμένο αείμνηστο καθηγητή Νικόλαο Τσιγκούλη και έλαβε το Πτυχίο και το Δίπλωμα Βυζαντινής Εκκλησιαστικής Μουσικής.
Τον Απρίλιο 2012 του απονεμήθηκε το οφίκιο του Άρχοντα Πρωτοψάλτη της Αγιωτάτης Αρχιεπισκοπής Κωνσταντινουπόλεως από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, η δε χειροθέτηση του με το οφίκιο πραγματοποιήθηκε στον Ι.Ν. Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Κολωνού της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών, την 8η Απριλίου 2012 εορτή των Βαϊων, από το μακαριστό Μητροπολίτη Μαραθώνος κυρό Μελίτωνα.
Είναι ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος του μουσικο-φιλολογικού Συνδέσμου Φίλων Μουσικής “Η Θεοτόκος”.
Έχει εκδώσει σειρά κασετών και ψηφιακών δίσκων CD με ποικίλους Βυζαντινούς Εκκλησιαστικούς Ύμνους. Διοργάνωσε συναυλίες Βυζαντινής μουσικής στην Ελλάδα και στην Κύπρο με μονωδιακές και χορωδιακές εκτελέσεις. Είναι απόφοιτος της Φαρμακευτικής Σχολής Αθηνών και από το 1973 διατηρεί Φαρμακείο στην Αθήνα.
«Σπούδασα Φαρμακευτική, αργότερα παντρεύτηκα με την Ιωάννα Σχοιναράκη η οποία κατάγεται από τα Χανιά, επίσης φαρμακοποιός και εκείνη. Αυτή τη στιγμή, έχουμε δυο παιδιά και τέσσερα εγγόνια. Είναι η 5η φορά που έρχομαι στην Κρήτη. Βρίσκομαι στο νησί μετά από πρόσκληση του πατήρ Νικόλα. Ήρθα να μείνω και να διδάξω στη χορωδία που έχει δημιουργήσει και στην οποία συμμετέχουν και πάρα πολλά παιδιά», μας λέει.
Ο κ. Φώτης Γιαννακάκης διδάσκει κάτι το διαφορετικό, κάτι που όπως λέει, είχε ακούσει στην Αθήνα αλλά και στην Πόλη ως κανονάρχος στα Εισόδια της Παναγίας και από τους δασκάλους του, μεταξύ αυτών ο Θρασύβουλος Στανίτσας, ο Δημ. Μαγούρης, ο Δημοσθένης Μπαϊκόπουλος, κλπ.
«Αρχικά θα ήθελα να εκφράσω τις ευχαριστίες μου στον Αρχιεπίσκοπο Κρήτης κ.κ. Ευγένιο στον οποίο υπάγεται το Ιερό Ησυχαστήριο της Αγίας Φωτεινής για την άδεια της φολοξενίας μου, για την Αρχιερατική ευλογία του καθώς και για όσα ωραία μπορέσαμε να ψάλλουμε αυτές τις Άγιες ημέρες. Είμαι πολύ χαρούμενος διότι μπορώ και συνεργάζομαι άρτια και αυτό μου δίνει και μεγάλη χαρά αλλά και όρεξη να μπορέσω να δώσω όσα θέλω» αναφορικά με την απόφασή του να έρθει στην Κρήτη συμπληρώνοντας πως «γίνεται σωστή δουλειά και αυτό οφείλεται στον πατέρα Νικόλαο Χουδετσανάκη, τον οποίο ευχαριστώ θερμά όπως και όλα τα παιδιά της χορωδίας για την υπομονή και την αγάπη που δείχνουν την ώρα του μαθήματος. Υπάρχει μια οικογενειακή ατμόσφαιρα θα έλεγα, που εμπνέει όλους μας και κυρίως εμένα που βλέπω το ζήλο που έχουν τα παιδιά για να μάθουν και αυτό με χαροποιεί και προσπαθώ και εγώ να δώσω τα μέγιστα» σημειώνει αναφορικά με το έργο που γίνεται στο Ιερό Ησυχαστήριο της Αγίας Φωτεινής.
Σημαντικό κομμάτι του διδακτικού έργου του κ. Γιαννακάκη, είναι και η ηχογράφηση των εκκλησιαστικών μουσικών ακουσμάτων προκειμένου να μείνουν παρακαταθήκη στις επόμενες γενιές ενώ μιλώντας για τους Χριστιανούς της Πόλης και το Πατριαρχείο που δίνουν αγώνα προκειμένου να κρατήσουν το Χριστιανικό στοιχείο, πράγμα αρκετά δύσκολο, όπως σημείωσε, είπε συγκεκριμένα: «Μετά τις απελάσεις ξεκληρίστηκε κατά κάποιον τρόπο ο Ελληνισμός της Πόλης.
Οι Χριστιανοί, από εκεί που ήμασταν περίπου στις 400.000, τώρα να έχουμε μείνει περί τις 2.500 χριστιανοί στην περιοχή. Πρόκειται για ανθρώπους που σηκώνουν τον δικό τους Σταυρό και ιδιαίτερα το Πατριαρχείο. Ωστόσο, όταν το επισκέφτηκα το 2017, είδα τους Αρχιερείς με μπροστάρη τον Παναγιώτατο Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο να φυλάσσουν Θερμοπύλες κάνοντας ότι μπορούν για να κρατήσουν το Πατριαρχείο όρθιο. Γι’ αυτό πρέπει να τους στηρίζουμε και όχι να εναντιωνόμαστε. Είναι ένα Πατριαρχείο ιστορικό και πρέπει να σημειώσουμε πως το γεγονός ότι υπάρχει η Βυζαντινή μουσική οφείλεται στο Πατριαρχείο το οποίο θέσπισε νόμο περί αυτού», με τον κ. Γιαννακάκη την ίδια στιγμή να αναφέρεται και στο σημαντικό ρόλο που έπαιξαν όλοι αυτοί οι μεγάλοι Άρχοντες Πρωτοψάλτες και διδάσκαλοί στην διατήρηση της Εκκλησιαστικὴς Ρωμαϊκής (Βυζαντινής) Μουσικής.
Τα σχόλια είναι κλειστά.