Αποκάλυψη in: Eρευνα καμερών για την επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη «έδειξε» το εμπορικό τρένο στις σήραγγες πριν την τραγωδία

Ημερομηνία:

Οι εξηγήσεις της εταιρείας ασφαλείας του ΟΣΕ για τον τρόπο ανεύρεσης μετά από δύο χρόνια του χαμένου υλικού για την τραγωδία στα Τέμπη, με την πορεία του εμπορικού τρένου. Οι απορίες, οι περαιτέρω έρευνες και τι δεν αλλάζει για το παράνομο φορτίο.

«Το οπτικό υλικό με την κίνηση της μοιραίας εμπορικής αμαξοστοιχίας στα τούνελ στην Ραψάνη και στον Πλαταμώνα (στα Τέμπη), το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου 2023, είχε αποθηκευθεί στα συστήματα μας, στα πλαίσια της τότε έρευνας των δικαστικών αρχών, όχι για την πορεία αυτού του τρένου αλλά της επιβατικής αμαξοστοιχίας Intercity 62 από την Αθήνα, μέχρι το σημείο της τραγωδίας.

Τότε οι δικαστικοί λειτουργοί είχαν ζητήσει όλες τις καταγραφές από τις κάμερες όλων των σταθμών από τους οποίους πέρασε το επιβατικό τρένο που συγκέντρωνε εκείνες τις ημέρες το κύριο ενδιαφέρον. Τότε ο χειριστής μας διατήρησε τις εν λόγω καταγραφές των ενδιάμεσων σταθμών του Intercity 62 όμως αποθήκευσε και το υλικό των δύο – τριών επόμενων καμερών μετά το δυστύχημα στις σήραγγες – στην γραμμή πορείας της επιβατικής- μήπως θα ήταν κι αυτό χρήσιμο στις δικαστικές αρχές.»

» Όμως αυτές οι αποθηκευμένες καταγραφές των εν λόγω 2-3 καμερών μέσα στις σήραγγες, πριν την σύγκρουση (σ.σ κι όχι πιο πέρα) δεν ζητήθηκαν ποτέ και φαίνεται να υπήρχε ηλεκτρονική αρχειοθέτηση τους στα συστήματα μας. Τώρα όμως λόγω και των εξελίξεων της έρευνας για την πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας υπήρξε μία νέα ενδελεχής εσωτερική έρευνα μας από την οποία εντοπίσθηκε το αποθηκευμένο υλικό των τριών καμερών που αναδείχθηκε ότι κατέγραφε, όπως είναι λογικό και την πορεία του εμπορικού».

Αυτή την εξήγηση παρέχουν προς το in στελέχη της εταιρείας (σ.σ εκπροσωπείται νομικά από τον δικηγόρο Αθήνων κ. Βασίλη Καπερνάρο) εποπτείας με περίπου 900 κάμερες του σιδηροδρομικού δικτύου, με την ξαφνική εμφάνιση μετά από δύο χρόνια τμήματος οπτικού υλικού που φαίνεται να αποτυπώνει την πορεία της εμπορικής αμαξοστοιχίας, λίγο πριν την τραγωδία στα Τέμπη με τους 57 νεκρούς που συγκλόνισε την κοινή γνώμη.

Τέμπη: Έρευνα για τυχόν παραλείψεις ή ύποπτες ενέργειες της εταιρείας ασφαλείας
Με αναλυτές της εν λόγω υπόθεσης κι ειδικούς πραγματογνώμονες να σημειώνουν ότι: «Επί δύο χρόνια υπήρχε αναζήτηση – με καθυστέρηση έναρξής της περίπου τρείς μήνες μετά την τραγωδία – του εν λόγω οπτικού υλικού από τις δικαστικές αρχές που αναζητούσαν το υλικό από την φόρτωση του τρένου κι από την διέλευση του από 14 σταθμούς μέχρι την σύγκρουση. Όμως από το γεγονός ότι λόγω αυτής της παρέλευσης του τριμήνου υπήρξαν καλύψεις του οπτικού υλικού από νέες εγγραφές κάθε 15ημερο δεν είχε γίνει δυνατή η ανάκτηση εικόνων του εμπορικού τρένου.»

»Ακόμη δεν είχε παρασχεθεί και το υλικό από τις κάμερες του εμπορευματικού σταθμού της Θεσσαλονίκης όπου υπήρξε η φόρτωση του εν λόγω τρένου, με επίκληση ότι αυτή έγινε στον επιβατικό σταθμό της συμπρωτεύουσας. Ετσι λοιπόν υπήρξε δικαστική έρευνα για τυχόν παραλείψεις ή ύποπτες ενέργειες της εταιρείας ασφαλείας. Ετσι οι υπό έλεγχο υπεύθυνοι της εταιρείας, φαίνεται εκ των υστέρων να ανακάλυψαν –όπως σημειώνουν- το «ξεχασμένο» οπτικό υλικό των σηράγγων που είχε κρατηθεί για το επιβατικό τρένο. Κι αυτό απομένει να επιβεβαιωθεί από την περαιτέρω έρευνα, από την τεχνική ανάλυση του βίντεο στα εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ κλπ»

» Πράγματι στο εν λόγω βίντεο από Ραψάνη κλπ φαίνεται η πλήρης δομή ανά βαγόνι, μηχανές, κοντέινερ κλπ της συγκεκριμένης εμπορικής αμαξοστοιχίας όπως προκύπτει βεβαίως από τα παραστατικά φόρτωσης της, από τα συντρίμμια στην τραγωδία των Τεμπών και την περαιτέρω ανάλυση τους, αλλά κι από ένα ιδιωτικό βίντεο που εντοπίσθηκε από κατάστημα στην διέλευση του από Λεπτοκαρυά. Όμως όλα αυτά πρέπει να ερευνηθούν».

Οι έρευνες για το επικίνδυνο φορτίο
Ωστόσο οι ίδιοι αναλυτές σημειώνουν ότι το συγκεκριμένο βίντεο, αν αποδειχθεί η γνησιότητα του, δεν αλλάζει πολλά από τα δεδομένα της έρευνας για την φονική πυρόσφαιρα που ακολούθησε την έκρηξη. Κι αυτό γιατί πέρα από τις αναλυτικές αναφορές τεχνικών συμβούλων αναμένονται και σχετικά πορίσματα του Εθνικού Μετσοβείου Πολυτεχνείου, του σχετικού κρατικού οργανισμού ερευνών για τα σιδηροδρομικά κι αεροπορικά δυστυχήματα κι οι οποίοι με βάση διεξοδικές μελέτες αποφαίνονται ότι εξωγενείς παράγοντες προκάλεσαν αυτό το «μανιτάρι φωτιάς» κι όχι τα έλαια σιλικόνης των τρένων. Καθώς κι ότι υπήρχε προφανώς μεταφορά επικίνδυνου φορτίου.

Το μόνο που δεν επιβεβαιώνεται σε αυτή την περίπτωση –αν επαληθευτεί η γνησιότητα του βίντεο – είναι η θέση αυτού του ύποπτου φορτίου που είχε εκτιμηθεί ότι ήταν στην πάνω πλευρά του 3ου βαγονιού της εμπορικής αμαξοστοιχίας. Κι έτσι τώρα θα αναζητηθούν κι άλλες εκδοχές για τον χώρο που βρισκόταν…https://www.in.gr/author/lampropo/

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Λάρισα: Το βαρύ ποινικό παρελθόν του 60χρονου...

«Κάντε κουμάντο για την κηδεία μου, γιατί δεν υπάρχει...

ΕΚΠΑ: Πάνω από 11.700 σεισμοί από τις...

Οι επιστήμονες του ΕΚΠΑ μελέτησαν τα δεδομένα από τις...

Λάρισα: Το βαρύ ποινικό παρελθόν του 60χρονου...

«Κάντε κουμάντο για την κηδεία μου, γιατί δεν υπάρχει...

ΕΚΠΑ: Πάνω από 11.700 σεισμοί από τις...

Οι επιστήμονες του ΕΚΠΑ μελέτησαν τα δεδομένα από τις...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Ρέθυμνο:Συλλυπητήρια ανακοίνωση για το θάνατο του πατέρα του Προέδρου του ΕΚΗ

ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ...

Ρέθυμνο:Ρασοφορία Νέου Μοναχού στην Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου Ατάλης-Μπαλή

ΡΑΣΟΦΟΡΙΑ ΝΕΟΥ ΜΟΝΑΧΟΥ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΑΤΑΛΗΣ-ΜΠΑΛΗ 6 Φεβρουαρίου 2025 Το...