«Εγώ δεν ήταν να βρω τίποτα καλό. Λίγα πραγματάκια και τίποτα άλλο».
Το «καλάθι του νοικοκυριού» διαφαίνεται από την πρώτη ημέρα ότι θα αποτελέσει μέτρο – «ασπιρίνη» στην ακρίβεια, καθώς στα περισσότερα προϊόντα του οι καταναλωτές βρήκαν τις τιμές υψηλές.
«Αμφιβάλλω αν θα βοηθήσει τον καταναλωτή».
Τα μεγάλα σουπερμάρκετ υποχρεούνται να ενημερώνουν για την εφαρμογή του καλαθιού με αφίσες και σταντ στην είσοδο και στο εσωτερικό των καταστημάτων. Από τα τουλάχιστον 51 είδη που μπήκαν στο καλάθι, τα περισσότερα ήταν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
«Έπεσε» η ηλεκτρονική πλατφόρμα
Οι καταναλωτές θα μπορούν να ενημερώνονται και πριν από την επίσκεψη στο σουπερμάρκετ, από την εφαρμογή e-katanalotis, στην οποία όλες οι επιχειρήσεις θα καταχωρούν τη λίστα των προϊόντων και τις προσφερόμενες τιμές κάθε Τετάρτη μέχρι τις 09.00 το πρωί.
Όμως, με την έναρξη του μέτρου και τις πρώτες ώρες εφαρμογής του, η πλατφόρμα είχε καταρρεύσει και οι καταναλωτές δεν ήταν δυνατό να ενημερωθούν διαδικτυακά για τις προσφορές.
Ποδαρικό με… ελέγχους
Σε μια κίνηση – μήνυμα προς τους καταναλωτές, η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης επισκέφτηκε αρκετά καταστήματα σουπερμάρκετ, για να διαπιστώσει ιδίοις όμμασι ότι τηρούνται τα προβλεπόμενα.
Στους φόβους των καταναλωτών ότι κάποιες αλυσίδες θα αυξήσουν περισσότερο τις τιμές των προϊόντων που μένουν εκτός του καλαθιού, η απάντηση σύμφωνα με τον υπουργό είναι… περισσότεροι έλεγχοι.
«Είμαστε εδώ μαζί με τη ΔΙΜΕΑ και στόχος είναι να ελέγχουμε με το πλαφόν του περιθωρίου κέρδους όλα τα προϊόντα και εκτός καλαθιού. Άρα, δεν μπορεί κάποιος να αυξήσει τις τιμές πάνω απο το πλαφόν», είπε ο Άδωνις Γεωργιάδης.
Σύμφωνα με τα στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, οι έλεγχοι θα είναι πυκνοί και αυστηροί, σε μια προσπάθεια να μην υπάρξουν φαινόμενα αισχροκέρδειας.