ΔΙΠΛΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ «ΚΤΕΛ ΧΑΝΙΩΝ – ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΑΕ»
Πρώτη ανακοίνωση της Εταιρίας «ΚΤΕΛ ΧΑΝΙΩΝ – ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΑΕ»
Η εταιρία «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου ΑΕ» ανακοινώνει ότι με την πρόσφατη αθωωτική απόφαση του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Ρεθύμνου «έπεσε» η «αυλαία» της πρωτοφανούς και ενορχηστρωμένης επίθεσης, που δυστυχώς εξακολουθεί να δέχεται η διοίκηση του ΚΤΕΛ για το μεταφορικό έργο που εκτελεί βάσει του οποίου καλύπτονται οι ανάγκες και των μαθητών του Γυμνασίου – Λυκείου Ατσιποπούλου.
Ειδικότερα, έπειτα από τις καταγγελίες στις οποίες προχώρησαν το 2018 προς την Εισαγγελική Αρχή του Ρεθύμνου μέλη της προαναφερθείσας σχολικής κοινότητας, είχε ασκηθεί δίωξη σε βάρος της διοίκησης του ΚΤΕΛ για απείθεια, καθώς αρνείτο να εφαρμόσει αποφάσεις της επιτροπής κυκλοφοριακών θεμάτων του δήμου Ρεθύμνου, που απαιτούσαν την εκτροπή της συγκοινωνίας από την επίμαχη αριστερή στροφή του Ατσιποπούλου, ώστε τα λεωφορεία να επιβιβάζουν και να αποβιβάζουν τους μαθητές της περιοχής έξω από το σχολείο τους.
Κατά την ακροαματική διαδικασία της 8ης Μαΐου, οι εκπρόσωποι των νομικών υπηρεσιών του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου παρουσίασαν στην δικαιοσύνη τις αιτιάσεις και τα επιχειρήματα της Εταιρίας, με συνέπεια να καταπέσει το κατηγορητήριο, καθώς τόσο η εισαγγελική πρόταση όσο και η απόφαση του δικαστηρίου, ήταν αθωωτική για το ΚΤΕΛ.
Η δικαστική αυτή απόφαση (που εκκρεμεί να καθαρογραφεί) συνδυαστικά με το πόρισμα του τμήματος Τροχαίας Ρεθύμνου (που συντάχθηκε έπειτα από την αυτοψία που έγινε στην περιοχή τους προηγούμενους μήνες) και βάσει του οποίου δεν είναι ασφαλής η είσοδος από την αριστερή στροφή, η διέλευση και η έξοδος των λεωφορείων από τον συγκεκριμένο δρόμο, δικαιώνει με κατηγορηματικό τρόπο το ΚΤΕΛ.
Το «θολό» τοπίο που κάποιοι τεχνηέντως συντηρούσαν για να κρύψουν τις δικές τους αδυναμίες και αστοχίες έγιναν, παραπληροφορώντας ακόμα και τις οικογένειες των μαθητών και «δείχνοντας» ως υπαίτιο για την ταλαιπωρία των μαθητών το ΚΤΕΛ, πλέον ξεδιαλύνεται με την απόφαση και της Δικαιοσύνης που βάζει τέλος στην λασπολογία και στην διαστρέβλωση της αλήθειας.
Δεύτερη ανακοίνωση της Εταιρίας «ΚΤΕΛ ΧΑΝΙΩΝ – ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΑΕ»
Με αφορμή τις συζητήσεις που γίνονται τελευταία στο Ρέθυμνο, αλλά και το πρόσφατο δημοσίευμα στον τοπικό Τύπο σχετικά με το αίτημα της επέκτασης της αστικής συγκοινωνίας εκτός κέντρου, η εταιρία «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου ΑΕ» αφενός συνυπογράφει το δικαίωμα που έχουν όλοι οι πολίτες να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς (όπως ο ίδιος ο συμπολίτης ανέφερε στον δημόσιο λόγο του) αφετέρου όμως, ξεκαθαρίζει μια σειρά βασικών παραμέτρων, βάσει των οποίων αυτό δεν είναι εφικτό να γίνει με πρωτοβουλία της ίδιας της Εταιρίας.
Συγκεκριμένα το ΚΤΕΛ καθιστά σαφές ότι:
Η εμπειρία του παρελθόντος απέδειξε περίτρανα πως η δρομολόγηση μίνι μπας σε εκτός κέντρου περιοχές, όπως για παράδειγμα στον Μασταμπά και νοτιότερα, ουδέποτε «αγκαλιάστηκε» από το επιβατικό κοινό, με συνέπεια η γραμμή να μην καθίσταται βιώσιμη επειδή το μεταφορικό έργο ήταν εξαιρετικά περιορισμένο.
Ωστόσο, το ορθότερο θα ήταν οι ίδιοι οι συμπολίτες που αιτούνται (και δικαίως) την επέκταση της αστικής συγκοινωνίας εκτός του κεντρικού ιστού της πόλης, να απευθύνουν τα ερωτήματά τους ΟΧΙ στην διοίκηση του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου που είναι αναρμόδια, αλλά στους καθ’ ύλην αρμόδιους που είναι οι θεσμικοί εκπρόσωποι του νομού και οι οποίοι δύναται να αποφασίσουν εάν επιθυμούν ή όχι να επιδοτήσουν τέτοιου είδους δρομολόγια, ώστε και οι πολίτες να εξυπηρετούνται καλύτερα και το κέντρο της πόλης του Ρεθύμνου να αποσυμφορηθεί κυκλοφοριακά.
Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα του δήμου Ηρακλείου που για να αποσυμφορήσει το κέντρο της πόλης από τα εκατοντάδες Ι.Χ., αξιοποιώντας την ισχύουσα νομοθεσία, επιδοτεί το αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου για να εκτελεί τακτά δρομολόγια σε διάφορες περιοχές μεταφέροντας τους πολίτες εντελώς δωρεάν στο κέντρο.
Αντίστοιχες πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί σε διάφορες περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και στο νομό Ρεθύμνου, όπου για παράδειγμα ο δήμος Ανωγείων επιδοτεί το υπεραστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου – Λασιθίου για τις μεταφορικές ανάγκες των κατοίκων του, αλλά και ο δήμος Αγίου Βασιλείου, που επίσης επιδοτεί το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου για τον ίδιο σκοπό, ενώ σε επίπεδο Χανίων το αστικό ΚΤΕΛ καλύπτει τις ανάγκες του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Συμπερασματικά, η τοπική αυτοδιοίκηση και το κεντρικό κράτος είναι οι θεσμοί που έχουν τα κατάλληλα χρηματοδοτικά «εργαλεία» για να διευκολύνουν το μεταφορικό έργο των επιβατών και όχι το ΚΤΕΛ.
Σε ότι αφορά τον νομό Ρεθύμνου, το ΚΤΕΛ καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες των πολιτών σε όλα τα χωριά -απομακρυσμένα και μη- από μία έως πέντε φορές της εβδομάδα, ανάλογα πάντα με την επιβατική κίνηση που καταγράφεται ανά εποχή.
Εν κατακλείδι, η διοίκηση του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, που ήταν και παραμένει ανοιχτή στον δημόσιο διάλογο, διαβεβαιώνει τους πολίτες πως θα ανταποκριθεί θετικά σε ενδεχόμενη πρόσκληση που θα λάβει από τα αρμόδια θεσμικά όργανα, με γνώμονα την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών στον τομέα των μεταφορών.