Περίπου 90 λεπτά διήρκησε η σύσκεψη των κυβερνητικών στελεχών με τους ακτοπλόους στο Μέγαρο Μαξίμου, με βασικό θέμα την εύρεση λύσης στο ζήτημα των υψηλών τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, που καθιστά για μεγάλο αριθμό νοικοκυριών απαγορευτική τη μετακίνηση με πλοίο εν μέσω καλοκαιριού.
Κυβερνητικές πηγές μιλούν για καλό κλίμα και ειλικρινή συζήτηση, με το σαφές μήνυμα στους ακτοπλόους να είναι ότι όλοι πρέπει να συμβάλλουν στην εθνική προσπάθεια για την ανακούφιση των Ελλήνων πολιτών και της ελληνικής οικογένειας λόγω της ενεργειακής και πληθωριστικής κρίσης.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες μέσα στις επόμενες 48 ώρες, μέχρι την Πέμπτη 13 Ιουλίου, η κυβέρνηση αναμένει συγκεκριμένες προτάσεις για άμεση μείωση της τιμής των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, με τους ακτοπλόους ωστόσο να εμφανίζονται διστακτικοί αιτιολογώντας τις υψηλές τιμές.
Η επιχειρηματολογία και η στάση που κράτησαν οι ακτοπλόοι ψαλιδίζουν τις προσδοκίες για γενναίες μειώσεις τιμών.
Στο αίτημα της κυβέρνησης να εξαντλήσουν τις δυνατότητες που έχουν για καλύτερες τιμές στα βασικά δρομολόγια «κορμού» (δηλαδή που να έχουν αφετηρία ή άφιξη τα λιμάνια του Πειραιά, της Ραφήνας, της Θεσσαλονίκης και της Καβάλας) λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις οικονομικές δυνατότητες της μέσης ελληνικής οικογένειας, φαίνεται ότι θα ανταποκριθούν με πιο ανταγωνιστικά πακέτα εκπτώσεων προς συγκεκριμένες ομάδες επιβατών και συγκεκριμένα δρομολόγια υψηλής ζήτησης.
Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση ζήτησε οι εκπτώσεις να αφορούν και τα αυτοκίνητα.
Δικαιολογούν οι ακτοπλόοι τα πανάκριβα εισιτήρια
Επικεφαλής των στελεχών της κυβέρνησης ήταν ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο οποίος είχε απέναντί του τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρο Πασχάλη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση ζήτησε τη λήψη άμεσων μέτρων από τους ακτοπλόους για τη μείωση των τιμών των εισιτηρίων. Μάλιστα, ο Άκης Σκέρτσος φέρεται να ζήτησε μείωση κατά 30% των τιμών, τονίζοντας ότι υπάρχει το συγκεκριμένο περιθώριο.
Από την πλευρά τους, οι ακτοπλόοι δικαιολόγησαν τις αυξημένες τιμές, τονίζοντας ότι παρότι έχουν μειωθεί σημαντικά οι τιμές των καυσίμων, έχει αυξηθεί το μισθολογικό κόστος και άλλοι παράγοντες που καθορίζουν τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, όπως τα έξοδα για συντήρηση και ανταλλακτικά, καθώς και τα ασφάλιστρα των πλοίων. Στα επιχειρήματά τους συμπεριέλαβαν ακόμη την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών και τις σημαντικές ζημίες των προηγούμενων χρόνων σε συνδυασμό με την ανάγκη – υποχρέωση για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου.
Κριτική από την αντιπολίτευση
Την ίδια ώρα η αντιπολίτευση εξαπέλυσε δριμεία κριτική στην κυβέρνηση, υποστηρίζοντας ότι καθυστέρησε αρκετά στη λήψη των απαραίτητων μέτρων για τον περιορισμό των αυξήσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.
«Βρισκόμαστε ήδη στην καρδιά του καλοκαιριού και μόλις τώρα η κυβέρνηση της ΝΔ θυμήθηκε να ασχοληθεί με τις απαγορευτικές τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων», τόνισε ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέργιος Καλπάκης, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση «δηλώνει «ενοχλημένη» και κάνει παραινέσεις, χωρίς να δείχνει την πολιτική βούληση να παρέμβει δραστικά και με σχέδιο. Καθώς την ώρα που οι τιμές των καυσίμων έχουν πέσει 45%, οι τιμές των εισιτηρίων παραμένουν στα ύψη».
Νωρίτερα, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρης Μάντζος μίλησε για ένα ισχύον μοτίβο όπου «οι τιμές στην ενέργεια υποχωρούν σταθερά, ο γενικός πληθωρισμός υποχωρεί σταθερά, αλλά βλέπουμε ορισμένα κρίσιμα κοινωνικά μεγέθη να παραμένουν υψηλά».
«Για παράδειγμα, οι τιμές στο ράφι σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα παραμένουν πολύ ψηλά, διευρύνονται. Αντίστοιχα και τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Όταν μειώνεται το κόστος στην ενέργεια και δεν μειώνονται ισόποσα ή ανάλογα οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια πρόκειται για μια στρέβλωση» πρόσθεσε ο κ. Μάντζος, κατηγορώντας την κυβέρνηση για «απρονοησία, αφού δεν το είδε αυτό να έρχεται και δεν το πρόλαβε», αλλά και για αδυναμία ελέγχων στην αγορά.