Ακρίβεια: «Χρυσές» οι μετακινήσεις με πλοίο – Τρεις κατώτατοι μισθοί για μια εβδομάδα ξεκούρασης

Ημερομηνία:

Διακοπές που κοστίζουν μια περιουσία. Kρας τεστ τιμών με την ελληνική οικογένεια να βλέπει με το κιάλι δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς. Αυξήσεις «φωτιά» παρά τη μείωση στις τιμές των καυσίμων.

Εκτίναξη των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέτος και άπιαστο όνειρο για πολλούς οι καλοκαιρινές διακοπές σε δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς. Το κρας τεστ τιμών αποτυπώνει πως η μετακίνηση με πλοίο θα είναι από 10 έως και 40% ακριβότερη με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να καταγράφονται στα ταχύπλοα και στα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια.

Παρά την πτώση στις τιμές των καυσίμων σε σχέση με πέρυσι και τη διατήρηση του ΦΠΑ στο 13% το σοκ για τον Έλληνα καταναλωτή τείνει να γίνει μόνιμο όσο για τις ακτοπλοϊκές: όσο οι τιμές των εισιτηρίων ανεβαίνουν τόσο ανεβαίνουν και τα κέρδη τους.

Το οξύμωρο είναι ότι παρά το γεγονός ότι η άνοδος των εισιτηρίων πέρυσι αποδόθηκε στην ενεργειακή κρίση τώρα που οι τιμές των καυσίμων υποχώρησαν οι τιμές παραμένουν στα ύψη.

Κατατοπιστικό είναι το ρεπορτάζ του MEGA. Για μία τετραμελή οικογένεια οι διακοπές σε νησί ισοδυναμούν με δαπάνη που δεν αντέχει ένα μέσο νοικοκυριό. Μόνο για να φθάσει μία οικογένεια με αυτοκίνητο στη Σκιάθο θα δαπανήσει 419 ευρώ, 430 για Τήνο, 596 ευρώ για Χίο, 632 θα χρειαστεί για Πάρο, 206 για Κεφαλονιά ενώ για Ρόδο δεν φθάνουν ούτε χίλια ευρώ.

Αν στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια προσθέσουμε, διαμονή, διατροφή και διασκέδαση και χωρίς σπατάλες μία τετραμελή οικογένεια θα χρειαστεί τουλάχιστον 2.500 ευρώ για διακοπές εφτά ημερών σε νησί. Δηλαδή περίπου τρεις κατώτατους μισθούς για μια εβδομάδα ξεκούρασης και ξεγνοιασιάς.

Το σοκ για τον Έλληνα καταναλωτή μεγαλώνει όταν θα διαπιστώσει πως του έρχεται φτηνότερα να πάει στην Ιταλία αφού τα ακτοπλοϊκά σε αυτή την περίπτωση έχουν: Πάτρα – Ανκόνα: 974€, Πάτρα – Βενετία : 1.124€.

Το θέμα όμως αποκτά και εκλογική διάσταση καθώς όσοι δεν έχουν εγγραφεί στην επιστολική ψήφο θα πρέπει για να ψηφίσουν να ξεπαραδιαστούν.

Ποιος ρυθμίζει τις τιμές
Ο υπουργός Ναυτιλίας, Χρήστος Στυλιανίδης, κλήθηκε να απαντήσεις για τις τιμές των εισιτηρίων που τα τελευταία χρόνια έχουν αυξηθεί.

Τόνισε (ΕΡΤ) ότι μέσω του παρατηρητηρίου τιμών που λειτουργεί στο υπουργείο γίνονται συστάσεις στις ακτοπλοϊκές εταιρείες ενώ προειδοποίησε ότι «αν χρειαστεί θα καταλήξουμε στην παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού».

Απαντώντας σε ερώτηση ποιος ρυθμίζει τις τιμές ο κ. Στυλιανίδης απάντησε ότι το κράτος δεν μπορεί να παρέμβει γιατί η αγορά είναι ελεύθερη.

«Δεν μπορεί να παρέμβει το κράτος και να επιβάλει τιμές. Θα ήταν και λάθος» είπε επισημαίνοντας ότι η ουσία είναι να λειτουργήσει ο ανταγωνισμός. Δεν παρέλειψε να πει ότι «μέχρι τώρα οι τιμές στα συμβατικά πλοία είναι λογικές».

Η Αλόννησος στα «κάγκελα»
Σαν να μην έφτανε αυτό η φετινή καλοκαιρινή χρονιά «δυστυχώς εξελίσσεται καταστρεπτική οικονομικά για την τοπική κοινωνία της Αλοννήσου» αναφέρει η Συντονιστική Επιτροπή Επαγγελματιών Τουρισμού του νησιού των Σποράδων που κρίνουν ως αιτία για αυτό «τη συνδεσιμότητα του νησιού μας με την χερσαία Ελλάδα».

Η κατάσταση για το καλοκαίρι του 2024 «με την καθυστέρηση της ανάρτησης των δρομολογίων, μας έχει στερήσει ήδη 2 μήνες και μας έχει κοστίσει πολλές ακυρώσεις και μείωση επισκεπτών, αυτό συνεπάγεται μεγάλη απώλεια εσόδων», λένε.

Επιπλέον, «η επί χρόνια επιδοτούμενη γραμμή που συνδέει την Θεσσαλονίκη και όλη τη Βόρεια Ελλάδα με τις Σποράδες, βρίσκεται ακόμα στα αζήτητα».

Αναστάτωση έχει προκληθεί και στην τοπική κοινωνία του Αγίου Κωνσταντίνου και γενικότερα της Φθιώτιδας από την ξαφνική απόφαση διακοπής των θαλάσσιων δρομολογίων από το λιμάνι της Λοκρίδας προς τα νησιά των Σποράδων.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Ξενοδοχεία: Έπεσε η πληρότητα, αυξήθηκαν οι τιμές...

Τι αποκαλύπτει μελέτη του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων...

Επαναφορά δώρων στο Δημόσιο: Δημοσιονομική βόμβα ή...

Μπορεί η κυβέρνηση να αρνείται πεισματικά την επαναφορά του...

Ξενοδοχεία: Έπεσε η πληρότητα, αυξήθηκαν οι τιμές...

Τι αποκαλύπτει μελέτη του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων...

Επαναφορά δώρων στο Δημόσιο: Δημοσιονομική βόμβα ή...

Μπορεί η κυβέρνηση να αρνείται πεισματικά την επαναφορά του...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Μανούσος Μανουσογιάννης : Στο βωμό των «πράσινων» κερδών

ΣΑΝ ΜΑΡΟΥΛΟΦΥΛΛΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΤΑ ΧΙΛΙΑΡΙΚΑ ΣΤΟ ΒΩΜΟ ΤΩΝ «ΠΡΑΣΙΝΩΝ» ΚΕΡΔΩΝ Αυτή...

΄΄Το Θέατρο στο Ρέθυμνο τον 20ό αιώνα΄΄: Παρουσιάστηκε και στην Αθήνα το βιβλίο της Άννας Τζανιδάκη!

Με έντονο ενδιαφέρον παρακολούθησαν χθες τη παρουσίαση του βιβλίου...

Κρήτη:4 νέες υποψηφιότητες στη Γερμανία για τις «Στάχτες» του Γιάννη Μαθιουδάκη

Το βραβευμένο ντοκιμαντέρ μικρού μήκους Ashes (Στάχτες) του Γιάννη...

Ηράκλειο:Παρουσίαση Βιβλίου στο Τυμπάκι΄΄Το δαχτυλίδι του Μίνωα και ο Μύθος της Αρπαγής της Ευρώπης΄΄

Παρουσίαση Βιβλίου στο Τυμπάκι: Χαρτογραφώντας "ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙ ΤΟΥ ΜΙΝΩΑ ΚΑΙ...