Πώς κινούνται οι κρατήσεις σε όλους τους δημοφιλείς προορισμούς
Στα ύψη κινούνται οι προκρατήσεις για το τριήμερο του Πάσχα στα ακίνητα εγγεγραμμένα σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης (τύπου Airbnb).
Οι Έλληνες σπεύδουν να κάνουν από νωρίς τις κρατήσεις τους για τις εξορμήσεις τους φέτος με αποτέλεσμα ο εσωτερικός τουρισμός να ανεβάζει ταχύτητες.
Oι προκρατήσεις έχουν πάρει φωτιά συνεχίζοντας την ανοδική πορεία που παρουσίασαν οι βραχυχρόνιες μισθώσεις τόσο τις ημέρες των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς αλλά και το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας.
Μιλώντας στον ΟΤ o Πρόεδρος Δ.Σ. ΠΑ.ΣΥ.Δ.Α. (Πανελλήνιος Σύλλογος Διαχειριστών Ακινήτων) Ανδρέας Χίου, τόνισε ότι «οι προκρατήσεις για το Πάσχα 2023 είναι προάγγελος των καλοκαιρινών. Σχεδόν όλοι οι Πασχαλινοί προορισμοί θα είναι γεμάτοι φέτος με μια αύξηση της τάξης του 15% σε σύγκριση με το 2019».
«Όλα δείχνουν ότι φέτος η σεζόν θα ξεκινήσει από το Πάσχα και θα προχωρήσει με αυξανόμενο ρυθμό μέχρι το καλοκαίρι, κάτι που είχαμε πολλά χρόνια να δούμε. Σε αυτό βοηθάει και το γεγονός οτι πολλές αεροπορικές εταιρείες έχουν ήδη ξεκινήσει η προγραμματίσει πτήσεις τσάρτερ σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς πριν από το Πάσχα».
Σύμφωνα με τις προκρατήσεις το ταξίδι στο βουνό ιδιαίτερα τις ημέρες του Πάσχα είναι άκρως εντυπωσιακά.
Τα ποσοστά προκρατήσεων στο σύνολο των δημοφιλών προορισμών είναι ήδη άνω του 85%, ενώ οι επιχειρηματίες του κλάδου εκτιμούν ότι το επόμενο διάστημα σε αρκετές περιοχές της χώρας το ποσοστό θα φτάσει το απόλυτο 100%.
Δημοφιλείς ορεινοί προορισμοί, όπως το Μέτσοβο, τα Ζαγοροχώρια, τα Καλάβρυτα και η Αράχωβα καθώς και τα νησιά όπως η Κέρκυρα, η Ζάκυνθος, η Κεφαλονιά και τα Χανιά θα έχουν την τιμητική τους, συγκεντρώνοντας τη μερίδα του λέοντος.
Πάντως σε κάθε περίπτωση, οι εξορμήσεις τις ημέρες του Πάσχα αναμένεται να αποτελέσουν σημαντική τονωτική ένεση για τις επιχειρήσεις που βρίσκονται κυρίως σε ορεινούς προορισμούς, καθώς η πλειονότητα δεν λειτουργεί τις καθημερινές, προκειμένου να περιοριστεί το υψηλό λειτουργικό κόστος που, εξαιτίας του πληθωρισμού και των ανατιμήσεων, έχει εκτοξευθεί.
Η ισχυρή ζήτηση
Σημειώνεται, την καλύτερη χρονιά στην ιστορία της είχε το 2022 η Airbnb, με τη γνωστή πλατφόρμα βραχυχρόνιας μίσθωσης να καταγράφει ρεκόρ ζήτησης, τον υψηλότερο αριθμό ενεργών καταχωρήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο και έσοδα ύψους 8,4 δισ. δολαρίων, αυξημένα 40% σε ετήσια βάση.
Όσον αφορά το 2023, η ζήτηση παραμένει ισχυρή το πρώτο τρίμηνο, με την Airbnb να θέτει ως στρατηγικούς στόχους για το τρέχον έτος να «κάνει τη φιλοξενία mainstream», να τελειοποιήσει την πλατφόρμα βελτιώνοντας την υποστήριξη και διευκολύνοντας την εύρεση κατάλληλου καταλύματος, καθώς και να θέσει τα θεμέλια «για μελλοντικά προϊόντα και υπηρεσίες που θα προσφέρουν σταδιακή ανάπτυξη για τα επόμενα χρόνια».