Έργο κομβικής σημασίας για την αναπτυξιακή δυναμική της Κρήτης κρίνεται το νέο αεροδρόμιο. Ωστόσο όπως τονίστηκε την Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης όπου μεταξύ άλλων συζητήθηκε το θέμα με την τελευταία τροποποίηση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου καθώς και αυτό των οδικών συνδέσμων του έργου, χρειάζονται παράλληλα έργα που θα τηρούν τις αξιακές αρχές του σεβασμού προς το περιβάλλον και θα καλύπτουν ανάγκες των επόμενων δεκαετιών.
Στη διάρκεια της δημόσιας διαβούλευσης τοπικοί φορείς, Περιφέρεια Κρήτης, εμπλεκόμενοι Δήμοι, ΤΕΕ/ΤΑΚ, βουλευτές, υποψήφιοι βουλευτές, υποψήφιοι δήμαρχοι κ.ά. κατέθεσαν προτάσεις-αιτήματα για βελτιωτικές προσθήκες και αλλαγές της μελέτης, εστιάζοντας στις οδικές προσβάσεις καθώς και σε άλλα έργα υποδομών που πρέπει να γίνουν στην ευρύτερη περιοχή.
Μεταξύ των προτάσεων- αιτημάτων που ακούστηκαν στην διάρκεια του Περιφερειακού Συμβουλίου, συμπεριλαμβάνονται τα εξής:
– Σύνδεση του αεροδρομίου από το Καστέλι και την Κεντρική Πύλη με το Θραψανό και τον δρόμο “Ηράκλειο-Αγιές Παρασκιές”, με συνδέσεις που θα εξυπηρετούν όλους τους οικισμούς.
– Σύνδεση του αεροδρομίου με το νοτιοδυτικό τμήμα του νομού Ηρακλείου και δη την παραγωγική περιοχή της Μεσαράς.
– Αξιόπιστη μελέτη της σύνδεσης με μέσο σταθερής τροχιάς.
-Αντιπλημμυρικά έργα για όλη τη λεκάνη γύρω από το αεροδρόμιο.
– Αναβάθμιση των τεχνικών προδιαγραφών του βασικού συνδετήριου οδικού άξονα μεταξύ ΒΟΑΚ και νέου αεροδρομίου, ώστε να περιλαμβάνει και ΛΕΑ (Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης), κάτι που παραδόξως δεν προβλέπεται στον υφιστάμενο σχεδιασμό!
– Προτεινόμενη μετατόπιση της χάραξης του συνδετήριου άξονα Χερσονήσου- νέου αεροδρομίου προς τα δυτικά, με σημείο αναφοράς την κατασκευή κλειστής σήραγγας στο οδικό τμήμα “Άγνος-Ξηροκαμάρες” για την αποφυγή καταστροφής του περιβάλλοντος της απαράμιλλης φυσικής ομορφιάς της περιοχής, αλλά και παράκαμψης των αρχαίων ευρημάτων.
-Διαχείριση νερών, όμβριων και αποβλήτων αεροδρομίου.
– Μελέτη δημιουργίας αγωγών μεταφοράς καυσίμων από εναλλακτικά σημεία.
Σε δηλώσεις του στο Press Office Online ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας Μανώλης Φραγκάκης τόνισε μεταξύ άλλων: « Καλούμαστε σήμερα να γνωμοδοτήσουμε χωρίς ουσιαστικά να έχουμε ενημέρωση. Διαπιστώνουμε αρκετά προβλήματα με τη μελέτη τα οποία θα τονίσουμε και πιστεύω ότι θα βγει κάποιο καλό αποτέλεσμα μετά και τη συνεδρίαση αυτή». Ένα από τα προβλήματα που παρουσιάζονται όπως υπογράμμισε ο κ. Φραγκάκης είναι το αν θα γίνει ή όχι τούνελ και αν γίνει πόσα χιλιόμετρα θα είναι, με τον ίδιο να υπενθυμίζει τη λύση που προτείνει ο δήμος. «Υπάρχουν έντονα θέματα ως προς την μελέτη και θα πρέπει να βρεθούν άμεσα λύσεις. Δεν είναι παράλογα τα όσα ζητάμε. Συγκεκριμένα ζητάμε ένα μέσο σταθερής τροχιάς. Το αεροδρόμιο πρέπει να έχει πρόσβαση από όλες τις μεριές. Πρέπει να δούμε με λογική όλα τα συνοδά έργα» σημείωσε ο Δήμαρχος.
Ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος Νίκος Ξυλούρης, μιλώντας στο Press Office Online είπε: « Το Περιφερειακό Συμβούλιο εξετάσει την τελευταία τροποποίηση της ΜΠΕ του αεροδρομίου με όλους τους αρμόδιους φορείς να έχουν την δυνατότητα να εκφράσουν την άποψή τους. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρίσκονται οι οδικές συνδέσεις αεροδρόμιο-ΒΟΑΚ-Καστέλι και αεροδρόμιο-νότια Κρήτη, η διαχείριση των πλημμυρικών νερών, η αλλαγή ροής των υδάτων, και οι προτάσεις όλες καταγράφονται πέρα από την δική μας πρόταση ως Περιφέρεια σε όλα αυτά. Θεωρώ ότι για ένα τόσο σοβαρό έργο θα βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση. Εκτιμώ ότι κανένα υπουργείο, καμία κυβέρνηση δεν θα μπορεί να αρνηθεί τεκμηριωμένες απόψεις για ζητήματα που αφορούν την ανάπτυξη της Κρήτης. Η Κρήτη δικαιούται ένας ασφαλές αεροδρόμιο».
Στη συνεδρίαση η οποία πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο “Ατλαντίς”, συμμετείχε ο Δήμαρχος Χερσονήσου Γιάννης Σέγκος στην παρέμβασή του επεσήμανε :
«Στο Δήμο Χερσονήσου παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις για όλο το φάσμα των εργασιών που εκτελούνται και από την πρώτη στιγμή έχουμε καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις για ένα πλήρως λειτουργικό αεροδρόμιο που θα μπορεί να καλύψει τις αναπτυξιακές ανάγκες του τόπου μας για τις επόμενες δεκαετίες και θα τηρεί τις αξιακές αρχές του σεβασμού προς το περιβάλλον».
Παράλληλα κατέθεσε μία σειρά από παρατηρήσεις που αφορούν στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Χερσονήσου.
«Είναι επιβεβλημένη η κατασκευή τούνελ από την περιοχή του Αγίου Πνεύματος προς το Καστέλι. Η κατασκευή σήραγγας είναι απαραίτητη τόσο για περιβαλλοντικούς όσο και για λειτουργικούς λόγους. Απαραίτητη είναι επίσης η δρομολόγηση οδικών έργων σύνδεσης με το Καλό Χωριό και τη Λαγκάδα. Πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί, και προς αυτή την κατεύθυνση υπάρχει άριστη συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης, η βελτίωση του άξονα που συνδέει τον Καρτερό με τους οικισμούς της Γαλίφας και του Σμαρίου (Ε 50), δρόμος ο οποίος έχει χαραχτεί εδώ και τουλάχιστον 50 χρόνια και παραμένει ημιτελής. Διεκδικούμε την υλοποίηση αυτού του δρόμου καθώς αποτελεί μία εναλλακτική όπδευση προς το αεροδρόμιο ενώ παράλληλα αναβαθμίζει την ενδοχώρα και ειδικά το δυτικό τμήμα των Γουβών και την Δημοτική Ενότητα Επικοπής. Παράλληλα, θα πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης», τόνισε ο Δήμαρχος Χερσονήσου Γιάννης Σέγκος.
Τα σχόλια είναι κλειστά.