Active-Listening: Τι είναι το λογισμικό «ενεργής ακρόασης» που μετατρέπει τα κινητά τηλέφωνα σε… κοριούς
Για χρόνια, οι χρήστες «έξυπνων» τηλεφώνων, υποπτεύονταν ότι οι συσκευές τους παρακολουθούσαν τις συνομιλίες τους για την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων. Πρόσφατες αποκαλύψεις δείχνουν ότι οι ανησυχίες για τα κινητά τηλέφωνα μπορεί να είναι δικαιολογημένες…
Οι συνομιλίες από τα κινητά τηλέφωνα μπορεί να μην είναι όσο ιδιωτικές νομίζουμε… Μια διαρροή από την CMG Local Solutions, θυγατρική της Cox Media Group (CMG), περιγράφει λεπτομερώς μια μέθοδο που αποκαλεί «Active-Listening» (ενεργή ακρόαση).
Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να συνδυάσει δεδομένα φωνής με δεδομένα συμπεριφοράς στο διαδίκτυο για την παροχή υπερ-στοχευμένης διαφήμισης.
Η μέθοδος που αποκαλείται «Active-Listening», πώς λειτουργεί και πώς μπορούμε να προστατευτούμε
Εδώ και καιρό μεγάλη συζήτηση γίνεται γιατί άνθρωποι που συνομιλούν είτε από κοντά είτε τηλεφωνικά (με το κινητό τηλέφωνο τους) βλέπουν μετά να εμφανίζεται στην οθόνη του κινητού τους τηλεφώνου (ή του υπολογιστή) μια διαφήμιση σχετική με την συνομιλία που είχαν κάνει.
Το μικρόφωνο – «κοριός»
Το «Active-Listening» μπορεί να είναι η απάντηση. Τι κρύβεται πίσω από αυτό το νέο εργαλείο; Και ποιος είναι πραγματικά υπεύθυνος;
Η CMG, ένας αμερικανικός όμιλος ψηφιακού μάρκετινγκ, ανέπτυξε μια τεχνολογία ικανή να ακούει τις συνομιλίες μας μέσω των μικροφώνων των συνδεδεμένων συσκευών μας. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το «Active-Listening», μπορεί να ενσωματωθεί τόσο σε εφαρμογές κινητών τηλεφώνων (και στα Android και στα iPhones) αλλά και σε άλλες ηλεκτρονικές συσκευές όπως οι οικιακοί ψηφιακοί βοηθοί (Alexa κ.α.) ή έξυπνες τηλεοράσεις και γενικότερα όσες συσκευές διαθέτουν μικρόφωνα και είναι συνδεδεμένες στο διαδίκτυο.
Στην πράξη, το σύστημα καταγράφει τις λέξεις-κλειδιά που ανταλλάσσονται κατά τη διάρκεια καθημερινών συνομιλιών σε πραγματικό χρόνο.
Στη συνέχεια, οι πληροφορίες αυτές αναλύονται και διασταυρώνονται με τις διαδικτυακές μας συμπεριφορές για τη δημιουργία λεπτομερών προφίλ καταναλωτών. Κατά συνέπεια, μια απλή συζήτηση για ένα προϊόν μπορεί να προκαλέσει μια χιονοστιβάδα στοχευμένων διαφημίσεων.
Οι ειδικοί αναφέρουν επίσης ότι το λογισμικό αυτό διατηρεί μόνιμα ενεργή τη λειτουργία ακρόασης και καταγραφής όσων λέμε σε μια συσκευή, δηλαδή δεν ενεργοποιείται μόνο όταν χρησιμοποιούμε τη συσκευή στην οποία είναι εγκατεστημένο το λογισμικό αλλά καταγράφει και μεταδίδει ότι λέμε συνέχεια.
Η αποκάλυψη
Η 404 Media αποκάλυψε την ύπαρξη αυτού του λογισμικού επικαλούμενη εσωτερικά έγγραφα από την Cox Media Group.
Σύμφωνα με τα έγγραφα αυτά, το πρόγραμμα είχε προωθηθεί σε αρκετές μεγάλες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων τεχνολογικών κολοσσών. Ωστόσο, οι εταιρείες αυτές αρνούνται οποιαδήποτε εμπλοκή.
Τεχνολογικοί κολοσσοί όπως η Google, η Meta και η Amazon, που αναφέρονται μεταξύ των δυνητικών εταίρων αυτού του προγράμματος, ανταποκρίθηκαν άμεσα αρνούμενες οποιαδήποτε συμμετοχή τους στο πρόγραμμα «ενεργητικής ακρόασης».
Εκπρόσωπος της Amazon δήλωσε στο Newsweek: «Η Amazon Ads δεν συνεργάστηκε ποτέ με την CMG σε αυτό το πρόγραμμα και δεν σκοπεύει να το κάνει».
Εκπρόσωπος της Google δήλωσε στο Newsweek: «Όλοι οι διαφημιζόμενοι πρέπει να συμμορφώνονται με τους ισχύοντες νόμους και κανονισμούς, καθώς και με τις Πολιτικές Google Ads, και όταν εντοπίζουμε διαφημίσεις ή διαφημιζόμενους που παραβιάζουν αυτές τις πολιτικές, λαμβάνουμε τα κατάλληλα μέτρα».
Σύμφωνα με τη Google, η Cox Media Group αφαιρέθηκε από το πρόγραμμα συνεργατών της Google. Η Meta διερευνά εάν η CMG παραβίασε τους όρους και τις προϋποθέσεις της και δηλώνει ότι θα λάβει τα κατάλληλα μέτρα, εφόσον χρειαστεί.
Όροι και προϋποθέσεις – «Ασπίδα» προστασίας
«Για να εκτελέσει μια εφαρμογή ενεργή ακρόαση, θα χρειαστεί δικαιώματα πρόσβασης στο μικρόφωνο. Τόσο στις συσκευές Android όσο και στις συσκευές iOS, αυτή η άδεια ζητείται ρητά κατά την εγκατάσταση ή την ενημέρωση της εφαρμογής», δήλωσε ο Luis Corrons, ερευνητής και Norton Security Evangelist.
Όμως, τα δεδομένα τρίτων που αναφέρονται από την CMG προέρχονται συχνά από εφαρμογές για smartphones που καταγράφουν δεδομένα (φωνητικά ή άλλα) με βάση τη συμφωνία του τελικού χρήστη με τους όρους και τις προϋποθέσεις. Ωστόσο, έρευνες έχουν δείξει ότι το 91% των ανθρώπων συμφωνούν με τους όρους αυτούς, χωρίς να τους διαβάσουν. Το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 97% για τις ηλικίες 18-24 ετών.
Με την καχυποψία να έχει «χτυπήσει ταβάνι» αυτό που προτείνουν οι ειδικοί είναι να διαγράψουμε όσες εφαρμογές έχουμε τοποθετήσει στα κινητά μας τηλέφωνα αλλά δεν χρησιμοποιούμε και στη συνέχεια να ανοίξουμε εκείνες που θα αποφασίσουμε να διατηρήσουμε στη συσκευή μας και να απενεργοποιήσουμε τη χρήση του μικροφώνου.
Τα σχόλια είναι κλειστά.