Γιάννης Κεφαλογιάννης: «Αναγκαίες οι αλλαγές για τα υδατοδρόμια»

Άρθρο του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη στην εφημερίδα ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ αναφορικά με τα υδατοδρόμια

Η ύπαρξη υδατοδρομίων είναι η αναγκαία προϋπόθεση για να πετάξουν υδροπλάνα στην Ελλάδα και σήμερα επιχειρούμε να αντιμετωπίσουμε αυτό το πρόβλημα που παραμένει άλυτο εδώ και 15 χρόνια.

Με το σχέδιο νόμου για την ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση υδατοδρομίων, το οποίο καταρτίστηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δημιουργούμε ένα λειτουργικό θεσμικό πλαίσιο και φιλοδοξούμε να δούμε τις πρώτες πτήσεις υδροπλάνων, ίσως και εντός του 2020.
Η νομοθετική πρωτοβουλία είναι απολύτως αναγκαία, καθώς ο προηγούμενος νόμος που ψήφισε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ -Αν.Ελ. (4568/2018) έθετε περίπλοκες διοικητικές προϋποθέσεις και ως συνέπεια, δεν εκδόθηκε ούτε μία άδεια!

Επιπλέον, επέτρεπε μόνο στο δημόσιο να προχωρήσει στην ίδρυση υδατοδρομίων και έθετε σε άμεσο κίνδυνο τα μόλις τρία αδειοδοτημένα υδατοδρόμια της χώρας, της Κέρκυρας, της Πάτρας και των Παξών, καθώς προέβλεπε την ανάκληση αυτών των αδειών και την προσαρμογή τους στον νόμο του 2018.
Οι αλλαγές που επιφέρουμε:

1. Απλό πλαίσιο αδειοδότησης.
Λιγότερα δικαιολογητικά στα στάδια ίδρυσης και λειτουργίας και με μείωση των υπουργικών αποφάσεων από δέκα σε πέντε. Μάλιστα, τα σχέδια αυτών των αποφάσεων είναι έτοιμα προκειμένου να πάρουν ΦΕΚ σε διάστημα ενός μήνα από την ψήφιση του νόμου.

2. Συντονισμός συναρμόδιων Υπουργείων
Συγκροτείται ολιγομελής Επιτροπή Επιθεώρησης Υδατοδροµίων με 4 μέλη έναντι 10 με στον υφιστάμενο νόμο, με σκοπό την επιτάχυνση διενέργειας της επιθεώρησης, μέσω του περιορισμού των διοικητικών διαδικασιών και του κόστους μετακίνησης, που θα βαρύνει μόνο το Υπουργείο Υποδομών.

3. Νέος ορισμός για την «άδεια ίδρυσης» υδατοδρομίου
Για τη χορήγηση της άδειας ίδρυσης δεν θα απαιτείται επιθεώρηση ώστε να εκδίδεται αμέσως. Ο ενδιαφερόμενος, με την απόκτηση της «άδειας ίδρυσης», επιτρέπεται να προβεί στις προβλεπόμενες ενέργειες για την κατασκευή των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου και αν επιθυμεί και στην προσθήκη του απαραίτητου εξοπλισμού.
Αυτό ευνοεί τους δημόσιους φορείς που κατέχουν την άδεια ίδρυσης του υδατοδρομίου και δεν επιθυμούν τη λειτουργία του να προβούν στη διενέργεια διαγωνισμού για τη λειτουργία του υδατοδρομίου.

4. Πρόβλεψη για χορήγηση κοινής «άδειας ίδρυσης και λειτουργίας»
Επιταχύνεται η διαδικασία αδειοδότησης για όσους επιθυμούν να ιδρύσουν και να λειτουργήσουν υδατοδρόμια. Επιπλέον, οι δημόσιοι φορείς που αδυνατούν να χρηματοδοτήσουν τις υποδομές του υδατοδρομίου, θα έχουν την ευελιξία να προβούν στην λειτουργία του υδατοδρομίου με ενιαία διαγωνιστική διαδικασία.

5. Διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής προς όφελος του τουρισμού
Δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας υδατοδρομίων (εκτός λιμένων και λιμνών) και σε περιοχές τουριστικών λιμένων (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), σε Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.) και σε σύνθετα τουριστικά καταλύματα. Διευρύνεται η επισκεψιμότητα περιοχών τουριστικού ενδιαφέροντος, εξυπηρετώντας κυρίως υψηλότερης αξίας τουριστικές ομάδες.

6. Όροι κίνησης των υδροπλάνων σε υδάτινα πεδία εκτός των αδειοδοτηµένων υδατοδρομίων.
Διευκολύνεται η επισκεψιμότητα περιοχών µε τουριστικό ενδιαφέρον, αλλά και η εξυπηρέτηση επειγουσών περιπτώσεων, όπως η αεροδιακοµιδή ασθενών.

Ανανέωση Επαγγελματικών Οχημάτων και Προσωρινή Άδεια Οδήγησης

Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται και άλλες σημαντικές ρυθμίσεις που αφορούν θέματα των εμπορευματικών κι επιβατικών μεταφορών.
Ανοίγουμε την αγορά της χρονομίσθωσης για τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες οχημάτων Δημοσίας Χρήσης που περιλαμβάνει τα φορτηγά, τα λεωφορεία, αλλά και τα ταξί με στόχο την ανανέωση του γηρασμένου στόλου οχημάτων.

Ουσιαστικά, επιτρέπουμε σε ολόκληρο τον κλάδο να αντικαταστήσει τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα με καινούρια, καταβάλλοντας μια μηνιαία δόση για τις υπηρεσίες χρονομίσθωσης. Η ρύθμιση ενισχύει την οδική ασφάλεια και το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών με φιλοπεριβαλλοντικό αποτύπωμα.
Επιπλέον, εισάγονται ρυθμίσεις, που αποσκοπούν στην εξυπηρέτηση του πολίτη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η προσωρινή άδεια οδήγησης. Σήμερα, απαιτείται αναμονή έως και έξι μηνών για να πάρει κάποιος στα χέρια του το δίπλωμα από τη στιγμή που θα πετύχει στις εξετάσεις.
Με την προσωρινή άδεια, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της ψηφιακής αναβάθμισης των υπηρεσιών, ο πολίτης θα μπορεί την επομένη να οδηγήσει το αυτοκίνητό του εκτυπώνοντας την προσωρινή άδεια από τον υπολογιστή του.

Το σχέδιο νόμου για την άδεια, ίδρυση και λειτουργία των υδατοδρομίων διαπνέεται από μια πολιτική φιλοσοφία που υπαγορεύει την απλούστευση των διαδικασιών του δημόσιου τομέα και το άνοιγμα στην επιχειρηματική δραστηριότητα με σαφείς κανόνες.
Προσφέρει νέες δυνατότητες στην οικονομία, στον τουρισμό, στη διανησιωτική συγκοινωνία, αλλά και στη συγκοινωνία της ηπειρωτικής χώρας με τις νησιωτικές περιοχές της πατρίδας μας.

Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Γιάννης Κεφαλογιάννης

Τα σχόλια είναι κλειστά.