Συζητήθηκε η Επίκαιρη Ερώτηση του Χάρη Μαμουλάκη
Εμμένει στην απόφασή της η Κυβέρνηση Μητσοτάκη να επιβάλει διόδια ακόμη και στο ήδη κατασκευασμένο τμήμα του ΒΟΑΚ από τα Ληνοπεράμματα μέχρι την Χερσόνησο, ενώ δεν έχει κανένα σχέδιο εναλλακτικής και άνευ διοδίων διαδρομής στο βόρειο οδικό δίκτυο της Κρήτης.
Τα παραπάνω, επιβεβαιώθηκαν για μια ακόμη φορά κατά τη συζήτηση, το πρωί της Δευτέρας 20/12, της Επίκαιρης Ερώτησης του αν. Τομεάρχη Ανάπτυξης & Επενδύσεων Κ.Ο. ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Βουλευτή Ηρακλείου, Χάρη Μαμουλάκη προς τον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών.
Ο Χάρης Μαμουλάκης χαρακτήρισε κοινωνικά άδικη την κυβερνητική απόφαση να μην αξιοποιηθούν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης προκειμένου να εξαιρεθούν οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού από τα διόδια, υπενθυμίζοντας αφενός την θεσμική υποχρέωση δημιουργίας εναλλακτικού οδικού δικτύου, χωρίς διόδια, αλλά και το ειδικό καθεστώς που έχει ήδη εφαρμοστεί σε διάφορες νησιωτικές περιοχές, όπως είναι η Κύπρος, η Σικελία, η Σαρδηνία, η Κορσική η Ίμπιζα και Μαγιόρκα.
«Προτίθεστε να βάλετε διόδια κατά τη χρήση του ΒΟΑΚ στα τμήματα μπροστά από τα αστικά κέντρα του νησιού στα οποία δε θα πραγματοποιηθούν σημαντικά κατασκευαστικά έργα και, δη, στα 32 χιλ. πέριξ του Ηρακλείου; Με βάση το σημερινό σχεδιασμό του Υπουργείου σας, η χρήση του ΒΟΑΚ για τους οδηγούς που μετακινούνται από και προς την ενδοχώρα του Ηρακλείου θα γίνεται με ή χωρίς την καταβολή διοδίων; Κατά την εκτίμηση του Υπουργείου σας, η επιβολή διοδίων μπροστά από την πόλη του Ηρακλείου είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή υποχρέωση της χώρας να παρέχει στους πολίτες τις εναλλακτικές οδικές διαδρομές άνευ της καταβολής διοδίων για όλες τις μετακινήσεις τους;» ρώτησε χαρακτηριστικά ο Χάρης Μαμουλάκης.
Από την πλευρά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραγιάννης ανέφερε ότι διόδια θα μπουν για όλους τους οδηγούς όταν ολοκληρωθεί το σύνολο του έργου και δεν υπάρχει καμία περίπτωση να εξαιρεθεί το σύνολο των 32 χιλιομέτρων του ήδη κατασκευασμένου τμήματος από τα Ληνοπεράμματα έως την Χερσόνησο. Αυτό που ίσως συμβεί, είναι να εξαιρεθεί μόνο το αστικό κομμάτι της πόλης του Ηρακλείου, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει καμία ειλημμένη απόφαση.
Η τελευταία όμως αναφορά του Υφυπουργού, έρχεται σε αντίφαση με την παραδοχή που ανέφερε, ότι τα διόδια στον ΒΟΑΚ θα είναι αναλογικά για κάθε χρήστη με χιλιομετρική χρέωση. Παράλληλα, ο Υφυπουργός δεν έδωσε καμία απάντηση για το που θα τοποθετηθούν οι σταθμοί διοδίων, ούτε για το πως θα σχεδιαστεί μια εναλλακτική διαδρομή, από την Κίσσαμο μέχρι την Σητεία, η οποία δεν θα περιλαμβάνει διόδια.
Τα σχόλια είναι κλειστά.