Επαναφέρει στη Βουλή η βουλευτής Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ το θέμα των πτυχίων ΑΕΙ Τ.Τ.
Μπορεί πριν από ένα χρόνο η τότε υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή να έδινε τη διαβεβαίωση ότι ήταν “θέμα πολύ λίγου χρόνου” η εξίσωση των πτυχίων των αποφοίτων ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα, ωστόσο η διαβεβαίωση αυτή όχι μόνο δεν επαληθεύτηκε, αλλά οι απόφοιτοι ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα παραμένουν εγκλωβισμένοι.
Η βουλευτής Ηρακλείου ΠΑΣΟΚ, Ελένη Βατσινά επαναφέρει την υπόθεση που αφορά εκατοντάδες χιλιάδες απόφοιτους σε όλη τη χώρα, καταθέτοντας επίκαιρη ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Στην ερώτησή της η κ.Βατσινά υπογραμμίζει την “επί επτά χρόνια εκκρεμούσα αντιστοίχιση πτυχίων των αποφοίτων των πρώην Α.Ε.Ι. Τ.Τ. με τα αντίστοιχα ακαδημαϊκών δομών και τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει στους αποφοίτους του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστήμιου (πρώην Τ.Ε.Ι. Κρήτης)”.
Όπως αναφέρει, “η αντιστοίχιση των πτυχίων των αποφοίτων των εν λόγω ιδρυμάτων με τα αντίστοιχα ή συναφή τμήματα των νέων ακαδημαϊκών δομών εδώ κι επτά χρόνια παραμένει σε διαρκή εκκρεμότητα και οι φοιτητές σε απόλυτη ομηρία, με την Κυβέρνησή σας, να ακολουθεί όμοια τακτική «Ποντίου Πιλάτο»”.
Παραπέμποντας στη δέσμευση της πρώην υφυπουργού κ.Μακρή και την κατηγορηματική δέσμευση του υπουργείου για επίλυση του ζητήματος που όμως δεν επαληθεύτηκε. Όπως τονίζει “με βάση το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, σε όλη την Ευρώπη, οι τίτλοι σπουδών των Α.Ε.Ι. Τ.Τ. φέρουν τον τίτλο «Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών» και είναι απόλυτα ισότιμοι με αυτών των υπολοίπων Πανεπιστημίων. Σε κάθε διαδικασία αναδιοργάνωσης ή μετεξέλιξης ακαδημαϊκών ιδρυμάτων επακολούθησε και η ακαδημαϊκή αντιστοίχιση των αποφοίτων.
Στην περίπτωση των πρώην Α.Ε.Ι. Τ.Τ., δεν υπάρχει κάποιο εμπόδιο καθότι αυτά είχαν ήδη ενταχθεί στην Ανώτατη Εκπαίδευση (δια του ν.2916/2001), επομένως ελλείπει μόνον η πραγματική βούληση αντιστοίχισής τους. Επιπλέον, αρκετά από αυτά είχαν ήδη υψηλές αξιολογήσεις από την πρώην ΑΔΙΠ (νυν ΕΘΑΑΕ) με χαρακτηρισμούς όπως «Άξιο θετικής μνείας – Worthy of merit» (π.χ. Τ.Ε.Ι. Αθήνας) ή «θετικής αξιολόγησης – Positive evaluation» (π.χ.Τ.Ε.Ι. Κρήτης)”.