Τρεις είναι οι αναγκαίοι άξονες για να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ παραγωγής γνώσης και καινοτομίας στην Ελλάδα, η οποία καταλαμβάνει μεν τη 10η θέση στην Ε.Ε. σε απόλυτα μεγέθη στην έρευνα, αλλά μόλις την 20ή με βάση την επίδοσή της στην καινοτομία, σύμφωνα με τον σχετικό ευρωπαϊκό πίνακα αποτελεσμάτων του 2019, όπως υπογράμμισε ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ, πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων, Βασίλης Διγαλάκης, μιλώντας σήμερα στη Βουλή κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων: «Στρατηγικές επενδύσεις και βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος μέσω της επιτάχυνσης διαδικασιών στις ιδιωτικές και στρατηγικές επενδύσεις και δημιουργία πλαισίου για τις εταιρείες τεχνοβλαστούς».
Ο κ. Διγαλάκης υπογράμμισε ο πρώτος άξονας είναι το θεσμικό πλαίσιο και πρόσθεσε ότι το συγκεκριμένο νομοσχέδιο «θεσμοθετεί ένα σύγχρονο και ολοκληρωμένο πλαίσιο για τους τεχνοβλαστούς», με στόχους τη διάχυση των αποτελεσμάτων της έρευνας στην αγορά μέσω των συμβάσεων μεταφοράς τεχνολογίας, καθώς και τη δημιουργία τεχνοβλαστών, δηλαδή νέων καινοτόμων επιχειρήσεων από τα πανεπιστήμια ή συμμετοχή των πανεπιστημίων σε αυτές, συμβάλλοντας έτσι στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και στη δημιουργία νέων, ποιοτικών θέσεων εργασίας στο σύνολο της οικονομίας.
Όπως υπογράμμισε ο Βουλευτής Χανίων της ΝΔ, το πλαίσιο αυτό παρέχει αμοιβαία οφέλη στις επιχειρήσεις και στους ερευνητικούς φορείς. «Οι επιχειρήσεις θα προσφέρουν στα πανεπιστήμια όχι μόνο πρόσθετους οικονομικούς πόρους, αλλά και ένα εύρος πραγματικών προβλημάτων που αναζητούν λύσεις, τις προκλήσεις για τη διεξαγωγή καινοτόμου έρευνας και την παραγωγή νέας γνώσης και τη δυνατότητα κλιμάκωσης της εργαστηριακής έρευνας και προσέγγισης του σταδίου εμπορικής αξιοποίησης των αποτελεσμάτων τους. Από την πλευρά τους, τα πανεπιστήμια θα προσφέρουν στις επιχειρήσεις πρόσβαση σε νέες γνώσεις και καινοτόμες μεθόδους ή τεχνικές, λύσεις σε εντοπισμένα προβλήματα και ανάδειξη δυσλειτουργιών, αλλά και οικονομικά – εμπορικά οφέλη στην αλυσίδα αξίας», σημείωσε ο κ. Διγαλάκης.
Σχετικά με τον δεύτερο άξονα -κουλτούρα επιχειρηματικότητας- ο κ. Διγαλάκης αναφέρθηκε σε μία προσωπική εμπειρία. «Έχω συμμετάσχει στην ίδρυση spin offs τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στη χώρα μας. Το 2013 έβαλα υποψηφιότητα για να εκλεγώ πρύτανης στο πανεπιστήμιό μου, το Πολυτεχνείο Κρήτης. Κατά τη διάρκεια της ομιλίας μου στην πανεπιστημιακή κοινότητα, στο πλαίσιο της εκλογικής διαδικασίας, δέχθηκα επίθεση από κάποιους, δήθεν προοδευτικούς, πως εγώ, ένας άνθρωπος των επιχειρήσεων, τόλμησα να θέσω υποψηφιότητα για τη θέση του πρύτανη. Απάντησα ήρεμα πως η διασύνδεση του πανεπιστημίου με την οικονομία είναι στις βασικές προεκλογικές μου θέσεις και πως εύχομαι να έχουν πολλαπλασιαστεί οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται γύρω από το ίδρυμα μέχρι το τέλος της θητείας μου, αν εκλεγώ. Σήμερα, δύο από τα πιο επιτυχημένα startups στη χώρα μας έχουν ιδρυθεί από αποφοίτους του Πολυτεχνείου Κρήτης. Σήμερα, η επιχειρηματικότητα και η καινοτομία δεν είναι πια ταμπού για το ελληνικό πανεπιστήμιο. Οι νέοι μας αναζητούν την καινοτομία, και πολλά επιτυχημένα παραδείγματα startups από νέους αποφοίτους είναι γεγονός», τόνισε ο Βουλευτής Χανίων της ΝΔ.
Τέλος, επισήμανε ότι ο τρίτος άξονας για να γεφυρωθεί το χάσμα μεταξύ παραγωγής γνώσης και καινοτομίας στην Ελλάδα είναι η υποστήριξη των ερευνητικών φορέων για την ωρίμανση των δομών μεταφοράς τεχνολογίας, λέγοντας, μεταξύ άλλων, πως «χρησιμοποιούμε τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε οι ερευνητικοί μας φορείς να καλύψουν γρήγορα το χαμένο έδαφος και τα Γραφεία Μεταφοράς Τεχνολογίας να μπορούν να υποστηρίξουν τη μεταφορά τεχνολογίας».
«Ο χάρτης της καινοτομίας στο ελληνικό ερευνητικό οικοσύστημα αλλάζει γρήγορα. Το δείχνει η εμπιστοσύνη μεγάλων παγκόσμιων επιχειρήσεων μέσω των συμπράξεών τους με τους ερευνητικούς μας φορείς. Είμαστε για πρώτη φορά αισιόδοξοι ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο μπορεί να εκπληρώσει και τον τρίτο σκοπό του, της μεταφοράς της γνώσης στην οικονομία προς όφελος της κοινωνίας», είπε ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Διγαλάκης.
Τα σχόλια είναι κλειστά.