politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad
politika-kritis-header-ad

Τουρισμός: Μπαράζ κινήτρων για προσέλκυση υπαλλήλων

Ημερομηνία:

Με υψηλότερους μισθούς και πρόσθετες παροχές προσπαθούν να καλύψουν οι επιχειρήσεις του κλάδου τις ελλείψεις σε προσωπικό
Οι ελλείψεις σε προσωπικό που καλείται να εργαστεί σε ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές επιχειρήσεις δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο αλλά επηρεάζει την αγορά εργασίας και τις επιχειρήσεις του κλάδου σε πολλά μέρη του κόσμου.

Οι εργαζόμενοι συχνά διστάζουν να επιστρέψουν στον ξενοδοχειακό κλάδο μετά τις μαζικές απολύσεις το 2020. Επίσης πολλοί μεταπήδησαν σε άλλους κλάδους με μεγάλες αυξήσεις στους μισθούς.

Από την Αμερική μέχρι την Ιαπωνία και την Ανατολική Ευρώπη, περιλαμβανομένων της Ελλάδας και της Κύπρου, ξενοδοχειακές επιχειρήσεις φαίνεται ότι δεν έχουν τον αριθμό των εργαζομένων που θα ήθελαν.

Ετσι στρέφονται στην παροχή μεγαλύτερων κινήτρων, όπως είναι οι υψηλότεροι μισθοί και πρόσθετες άλλες παροχές, καθώς η τουριστική περίοδος πλησιάζει και ο ανταγωνισμός αυξάνεται.

Η ζήτηση για πιο έμπειρους εργαζομένους αφορά όσους έχουν εμπειρία στην τακτοποίηση και τον καθαρισμό δωματίων, στη διοργάνωση εκδηλώσεων, στα εστιατόρια, οδηγούς και μεταφραστές

Αμερική
Στις ΗΠΑ ακόμη και μετά τις προσλήψεις εκατοντάδων χιλιάδων στον ξενοδοχειακό κλάδο τα τελευταία δύο χρόνια εξακολουθούν να υπάρχουν ελλείψεις προσωπικού, σύμφωνα με νέα στοιχεία από τη «Wall Street Journal».

Πρόκειται για θέσεις από τις υπηρεσίες καθαριότητας μέχρι τις ρεσεψιόν.

Για να προσελκύσουν περισσότερο κόσμο να εργαστεί οι επιχειρήσεις του κλάδου προσφέρουν αυξημένες αποδοχές.

Ετσι, τα αμερικανικά ξενοδοχεία θα καταβάλουν συλλογικά 123 δισεκατομμύρια δολάρια σε αποδοχές εργαζομένων φέτος, ποσοστό αυξημένο κατά 20% σε σχέση με το 2019 σύμφωνα με την κλαδική ένωση American Hotel & Lodging Association.

Η απασχόληση στον τομέα των καταλυμάτων είναι μειωμένη κατά 9% από τις αρχές του 2020, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία των ΗΠΑ.

Οι εργαζόμενοι συχνά διστάζουν να επιστρέψουν στον ξενοδοχειακό κλάδο μετά τις μαζικές απολύσεις το 2020. Επίσης πολλοί μεταπήδησαν σε άλλους κλάδους με μεγάλες αυξήσεις στους μισθούς.

Το ίδιο ισχύει σε μεγάλο βαθμό και στην Ευρώπη, όπου η πανδημία άλλαξε σημαντικά την αγορά με αποτέλεσμα να μην επιστρέψουν στον κλάδο πολλοί εργαζόμενοι αφού έχουν βρει αλλού απασχόληση.

Ασία
Στην Ιαπωνία η προσφορά σε θέσεις μερικής απασχόλησης σε ξενοδοχεία έχει φτάσει στα υψηλότερα επίπεδα όλων των εποχών λόγω ελλείψεων εργαζομένων πλήρους και μερικής απασχόλησης, δείχνουν στοιχεία από τον εξειδικευμένο στον κλάδο ιστότοπο της χώρας, Travelvoice.jp.

Η συνεχής αύξηση όλο και περισσότερων επισκεπτών στη χώρα έχει αυξήσει τη ζήτηση για εργαζομένους στον ξενοδοχειακό κλάδο, ειδικά καθώς πολλά από αυτά ετοιμάζονται σταδιακά να ανοίξουν ενόψει της νέας σεζόν.

Η ζήτηση για πιο έμπειρους εργαζομένους αφορά όσους έχουν εμπειρία στην τακτοποίηση και τον καθαρισμό δωματίων, στη διοργάνωση εκδηλώσεων, στα εστιατόρια, οδηγούς και μεταφραστές.

Ευρώπη
Στη Νότια και την Ανατολική Ευρώπη το φαινόμενο είναι εντονότερο λόγω του αυξημένου τουρισμού.

Ενα από τα παραδείγματα είναι η Κύπρος όπου οι ελλείψεις προσωπικού πλήττουν τον κλάδο ενόψει της τουριστικής περιόδου.

Στελέχη του κλάδου του τουρισμού της χώρας καλούν τώρα την κυβέρνηση να αναλάβει δράση, ειδικά όσον αφορά τις δυνατότητες απασχόλησης και ξένων σε ξενοδοχειακές και άλλες επιχειρήσεις όπως λένε.

Στην Ελλάδα, όπου ο τουρισμός παραμένει σε σταθερά υψηλά επίπεδα, υπάρχουν αντίστοιχες προκλήσεις, με τον αριθμό που εκτιμάται ότι έχει άμεση ανάγκη ο κλάδος να διαμορφώνεται στους περίπου 30.000 εργαζομένους.

Τι προσόντα ψάχνουν οι εργοδότες σε σερβιτόρους
Ερευνα της Eurostat κατέγραψε τα προσόντα που ψάχνουν οι εργοδότες σε μια σειρά από επαγγέλματα χαμηλής εξειδίκευσης.

Στον τομέα της εστίασης, τα τρία πιο περιζήτητα γενικά προσόντα που ζητούσαν οι αγγελίες στην Ελλάδα το 2022 είναι τα εξής: η προσαρμογή στην αλλαγή (το ζητάει το 38,7% των αγγελιών), η δυνατότητα να δουλεύει κανείς ως μέλος μιας ομάδας (28,9%), αλλά και ο… ενθουσιασμός (16,9%).

Επονται η υπευθυνότητα (14%), ο έλεγχος ποιότητας (13,6%) και η ανταπόκριση στους πελάτες (13,1%).

Στα ειδικά προσόντα, βρίσκουμε πρώτη την εξυπηρέτηση πελατών (23,8%), η οποία όμως σημείωσε πτώση από το 2021 (29%).

Ακολουθεί η δυνατότητα για την προετοιμασία ζεστών ροφημάτων (22%), ενώ τρίτη έρχεται η διαχείριση του στρες (21,9%).

Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης η προσδοκία των εργοδοτών για την επιτήρηση του κόστους παραγωγής, που συγκαταλέγεται στο 9,5% των αγγελιών.

Στις κορυφαίες θέσεις των προσόντων σε όλη την Ευρώπη βρίσκουμε τη γνώση αγγλικών, όμως – περιέργως για μια τουριστική χώρα – η Ελλάδα εξαιρείται από αυτόν τον κανόνα.

Στην Κύπρο, τα αγγλικά είναι το δεύτερο βασικό προσόν που ζητούν οι εργοδότες (στο 32,1% των αγγελιών), ενώ πρώτη είναι η προσαρμοστικότητα στις αλλαγές (61,6%), και ακολουθεί η συνεργασία στο πλαίσιο ομάδας (31,5%).

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024...

Την πεποίθησή της ότι τα έσοδα από τον τουρισμό...

Ακρίβεια: Όλα πάνω, ακόμα και αυτά στη...

Η ακρίβεια επιμένει και οι καταναλωτές βλέπουν τις τιμές...

Όλγα Κεφαλογιάννη: Νέα χρονιά ρεκόρ το 2024...

Την πεποίθησή της ότι τα έσοδα από τον τουρισμό...

Ακρίβεια: Όλα πάνω, ακόμα και αυτά στη...

Η ακρίβεια επιμένει και οι καταναλωτές βλέπουν τις τιμές...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
VAVOULAS GROUP 300×250
SYNKA 300X250
DOLE Μπανάνες 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ – ΒΙΟΖΩΕΛ – 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑ- 3-ΦΟΥΡΝΟΣ ΧΩΡΙΑΤΙΚΟ 300Χ250
ΚΟΥΡΑΤΟΡΑΣ-4-GOD’S GIFT-CROISSANT-RETHYMNO-300X250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Share post:

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Χανιά: Έσπασε παράθυρο στο πλοίο της γραμμής στη μέση του ταξιδιού

Aναστάτωση προκλήθηκε το Σάββατο στο πλοίο «Ελευθέριος Βενιζέλος» που...

Παραμονή Χριστουγέννων στο MEGA με την Άννα Βίσση

Η απόλυτη Ελληνίδα σταρ έρχεται να «ζωντανέψει» τα φετινά...