Το αεροδρόμιο στο Καστέλι θα απογειώσει τον τουρισμό στην Κρήτη : 12μηνος προορισμός με νέες αγορές

Ημερομηνία:

Για τη διαχείριση υπερδιπλάσιου μεγέθους επιβατικής κίνησης, που αναμένεται να φέρει τα πάνω κάτω στη φέρουσα ικανότητα του προορισμού αλλά και να κάνει την Κρήτη 12μηνο τουριστικό προορισμό, προετοιμάζεται το Ηράκλειο με την έναρξη λειτουργίας του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι, που σύμφωνα με τα επίσημα χρονοδιαγράμματα τοποθετείται στον Φεβρουάριο του 2027.

Το εγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι τον Αύγουστο του 2026 θα ξεκινήσει η δοκιμαστική λειτουργία του αεροδρομίου, ενώ μέχρι τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους θα ολοκληρωθεί η μεταφορά της λειτουργίας από το «Νίκος Καζαντζάκης».

Οι δυνατότητες του νέου αερολιμένα, λόγω κτιριακών υποδομών αλλά και των προσφερόμενων θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, μπορούν να υπερδιπλασιάσουν τις αφιξοαναχωρήσεις, οι οποίες στο υφιστάμενο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» ανέρχονται σε 9,5 εκατ. Συγκεκριμένα, εκτιμάται ότι κατά την 5η επέτειο λειτουργίας του, το αεροδρόμιο στο Καστέλι μπορεί να διαχειρίζεται 15 εκατ. αφιξοαναχωρήσεις.

Σύμφωνα με το Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ηρακλείου, το νέο αεροδρόμιο θα εξυπηρετεί 10.000.000 επιβάτες ετησίως κατά την έναρξη, ενώ κατά τη διάρκεια της περιόδου παραχώρησης αναμένεται να ξεπεράσει τους 18.000.000 σε ετήσια βάση.
Εύλογα δημιουργούνται προβληματισμοί για το εάν ο επιπλέον αριθμός επισκεπτών θα πιέσει περαιτέρω τις υποδομές του προορισμού. Ειδικοί αναφέρουν ότι το νησί χρειάζεται υποδομές για να διαχειριστεί αυτή την εκθετική αύξηση επισκεπτών, σε επίπεδο μεταφορών, ύδρευσης, αποχέτευσης και κλινών.

Χαρακτηριστικά, ο δήμος Πεδιάδος, στην επικράτεια του οποίου εντάσσεται το νέο αεροδρόμιο, θα κληθεί να διαχειριστεί το 2027, από 25.000 άτομα σήμερα, 10 εκατ. επιβάτες που θα μετακινούνται από και προς το αεροδρόμιο, μεταξύ άλλων και με πτήσεις transit, αυξάνοντας τις ανάγκες μετακίνησης, εστίασης, διαμονής κλπ.

Το θετικό, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, είναι ότι βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο του ΒΟΑΚ, που σε συνδυασμό με το νέο αεροδρόμιο θα βοηθήσουν στην εξελικτική διαδικασία της Κρήτης.

12μηνος τουρισμός με απευθείας πτήσεις από ΗΠΑ, Ινδία, Καναδά, Κίνα

Παράλληλα, το νέο αεροδρόμιο αναμένεται να δώσει νέα πνοή στον τουρισμό της Κρήτης, με το Ηράκλειο να γίνεται ο δεύτερος προορισμός της Ελλάδας, μετά την Αθήνα, που θα υποδέχεται απευθείας συνδέσεις από μεγάλες διεθνείς και μακρινές αγορές. Όπως επισημαίνει σε δηλώσεις του στο Tornos News o πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου, κ. Νίκος Χαλκιαδάκης, μετά τον Φεβρουάριο του 2027 αναμένονται απευθείας αεροπορικές συνδέσεις σίγουρα από την Ινδία αλλά και από τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Κίνα. Ο κ. Χαλκιαδάκης τονίζει ότι με αυτό τον τρόπο, και σίγουρα μετά το 2030, η Κρήτη θα μετατραπεί σε προορισμό 12μηνου τουρισμού.

Ενώ ο αριθμός των ξενοδοχειακών κλινών στην Κρήτη, ο οποίος αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 200.000, δεν αρκεί για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες διαμονής των επιπλέον επισκεπτών, ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ηρακλείου εκτιμά ότι οι ρυθμοί ανάπτυξης νέων ξενοδοχειακών μονάδων θα έχουν απελευθερώσει στην αγορά διαμονής του νησιού περί τις 15.000 επιπλέον κλίνες μέχρι το 2030.

Για το πρόβλημα επάρκειας υδάτινων πόρων στην Κρήτη, ενόψει της αυξημένης επισκεψιμότητας μέσω του αεροδρομίου στο μέλλον, ο κ. Χαλκιαδάκης τονίζει ότι η Περιφέρεια Κρήτης αναζητά νέες λύσεις πλέον των γεωτρήσεων, κυρίως μέσω αφαλάτωσης του θαλασσινού νερού, και εξέφρασε την εκτίμηση ότι το ζήτημα θα έχει λυθεί για να εξυπηρετήσει το πλεόνασμα των επισκεπτών. Αντίστοιχες προσπάθειες γίνονται και από τα ξενοδοχεία, κυρίως με το θαλασσινό νερό στις πισίνες, δημιουργώντας αρχικά αντιδράσεις από τα ταξιδιωτικά γραφεία της Βρετανίας, χωρίς ωστόσο να καταγράφονται επιπτώσεις στον τουρισμό.

Αλλά και στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου δεν φαίνεται ότι θα υπάρξουν ζητήματα ύδρευσης, καθώς από τον δήμο και τον ΔΕΥΑΗ αλλά και βάσει μελετών, δίνονται διαβεβαιώσεις ότι η αυξημένη ζήτηση θα καλυφθεί μέσω γεωτρήσεων.

Σε επίπεδο κάλυψης των ενεργειακών αναγκών του αεροδρομίου, αναμένεται η εγκατάσταση υποσταθμού σε επόμενη φάση από το Δημόσιο, ενώ υπάρχουν σκέψεις οι ανάγκες αυτές να εξυπηρετηθούν μερικώς μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Το συνολικό κόστος κατασκευής του ανέρχεται σε 480 εκατ. ευρώ (συμβατικό κόστος δημοπρασίας και έργου) και 105 εκατ. ευρώ πρόσθετης αμοιβής λόγω αύξησης του μεγέθους του τερματικού σταθμού, και δεν περιλαμβάνεται ο εξοπλισμός αεροναυτιλίας, ο οποίος ανήκει στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ).

Πώς θα είναι το νέο αεροδρόμιο

Σύμφωνα με την κύρωση της σύμβαση παραχώρησης, με παραχωρησιούχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR και με το κατασκευαστικό έργο στην ΤΕΡΝΑ, οι εργασίες περιλαμβάνουν την υλοποίηση:

– του νέου ανισόπεδου κόμβου Χερσονήσου (στον ΒΟΑΚ)

– οδός σύνδεσης του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους 18 χλμ. Θα αφορά κλειστό αυτοκινητόδρομο 18 χλμ.

– εργασίες αποκατάστασης στην υφιστάμενη εθνική οδό Χερσόνησος-Καστέλι

– οδός σύνδεσης του αεροδρομίου με την οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους 5 χλμ.

– νέα περιμετρική οδός Καστελίου μήκους 1,5 χλμ. και

– εξωτερικός περιμετρικός δικτύου αεροδρομίου με την αναβάθμιση των υφιστάμενων οδών, συνολικού μήκους 20 χλμ.

Το αεροδρόμιο θα διαθέτει:

– 1 διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μ. κατηγορίας κατά ICAO 4E

– 1 παράλληλο τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους

– 8 συνδετήριους τροχόδρομους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο

– 2 συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου

– χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (APRON) συνολικής επιφάνειας 400 στρεμμάτων

– 27 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E

– 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 93.572 τ.μ., σχεδόν 32% πιο μεγάλος από ότι αρχικά είχε σχεδιαστεί, εκ των οποίων τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και 1.100m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι

– 11 κτίρια/εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, εγκατάστασης εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant και εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου

– χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων

– εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας και

– χώρους εμπορικών χρήσεων 400 στρεμμάτων.https://www.tornosnews.gr/

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

Το Σύνολο Νυκτών και Τοξοτών Οργάνων Κρήτης...

Το Σύνολο Νυκτών & Τοξοτών Οργάνων Κρήτης (Σ.Ν.Τ.Κ.) την...

Χανιά:Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Επισιτισμου στο...

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Επισιτισμου Ν. Χανίων καταγγέλλει...

Το Σύνολο Νυκτών και Τοξοτών Οργάνων Κρήτης...

Το Σύνολο Νυκτών & Τοξοτών Οργάνων Κρήτης (Σ.Ν.Τ.Κ.) την...

Χανιά:Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Επισιτισμου στο...

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Επισιτισμου Ν. Χανίων καταγγέλλει...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

Χανιά:Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Επισιτισμου στο πλευρό του Δημήτρη Ανθούση

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Επισιτισμου Ν. Χανίων καταγγέλλει...

Μεν. Μποκέας : «Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο Μαλεβιζίου αποτελεί το σημαντικότερο αναπτυξιακό εργαλείο του Δήμου»

Παρουσιάστηκαν τα εναλλακτικά σενάρια χωρικής ανάπτυξης «Το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο...

Συμμετοχή Δήμου Χανίων στο διεθνές πρόγραμμα επιμόρφωσης NEDLib στη Σόφια της Βουλγαρίας

Στη διεθνή εκπαιδευτική συνάντηση του έργου ERASMUS+ “Digital expectence...