Τέμπη: Ενάμιση χρόνο μετά την τραγωδία και 18 ερωτήματα εξακολουθούν να βασανίζουν
Τα πολλά τα ερωτήματα -περίπου 1,5 χρόνο μετά το έγκλημα στα Τέμπη- και η εκπαίδευση του προσωπικού σε θέματα ασφαλείας.
Τέμπη: Ενάμιση χρόνο μετά την τραγωδία και 18 ερωτήματα εξακολουθούν να βασανίζουν
Βαθιά χαραγμένο στις μνήμες όλων παραμένει το έγκλημα στα Τέμπη με την ανακριτική διαδικασία να βρίσκεται σε εξέλιξη και το ζητούμενο προ της δίκης να υπάρξει μια δικογραφία που θα είναι πλήρης και έντιμη.
Σε μια χρονική περίοδο στην οποία κάθε άλλο ασφαλής νιώθει κάποιος ταξιδεύοντας με το τρένο, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) διατυπώνει 18 ερωτήματα προς τη Hellenic Train.
Τα 18 ερωτήματα προς τη Hellenic Train από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης
Τα ερωτήματα, στη σκιά της τραγωδίας στα Τέμπη, αφορούν στην ανεπαρκή ανάπαυση των μηχανοδηγών, στα κρίσιμα ζητήματα ασφαλείας, στην ανεπάρκεια των επικοινωνιών, στις εξοντωτικές ποινές σε βάρος των μηχανοδηγών, στην έλλειψη προσωπικού, στις καθυστερήσεις στις πληρωμές και στα εργασιακά τους δικαιώματα.
Τα ερωτήματα της ΠΕΠΕ
- Για ποιο λόγο δεν επανδρώνονται οι διπλοί συρμοί Railbus με 2 μηχανοδηγούς κατά παράβαση των διατάξεων του ΓΚΚ (άρθρο 120 παρ β ii).
- Για ποιο λόγο δεν έχει χορηγήσει η Εταιρεία φορητές συσκευές gsmr στον Προαστιακό Θεσσαλονίκης, όταν αυτό έχει συμφωνηθεί από τον Μάιο του 2023.
- Για ποιο λόγο δεν εφαρμόζεται 11ωρη ανάπαυση στις εκτός έδρας υπηρεσίες, ενώ μάλιστα προγραμματίζεται και διπλή ανάληψη εργασίας εντός της ίδιας ημέρας; Γνωρίζετε τις συνέπειες αυτών των ενεργειών.
- Για ποιο λόγο οι υπηρεσίες του Προαστιακού Αθήνας δεν έχουν το απαιτούμενο 30λεπτο διάλειμμα.
- Γιατί ξεκίνησαν τα δρομολόγια στην Αλεξανδρούπολη ενώ γνωρίζατε ότι δεν υπάρχει επάρκεια επικοινωνιών ενώ υπάρχουν και αφύλακτες σιδηροδρομικές διαβάσεις; Γιατί δεν ασκείτε πίεση στον ΟΣΕ για την αποκατάσταση των προβλημάτων αλλά μεταφέρετε τις ευθύνες στους μηχανοδηγούς λαμβάνοντας αυτές τις βιαστικές αποφάσεις;
- Γιατί αποσύρθηκαν από την κυκλοφορία τα ETR 470; Υπάρχει σοβαρό τεχνικό πρόβλημα, όπως ευρέως κυκλοφορεί;
- Τι προβλέπεται να γίνει με τα δρομολόγια των οποίων οι χρόνοι δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας;
- Ποια μέτρα θα πάρετε για να καταγράφονται οι συνομιλίες μηχανοδηγών και σταθμαρχών από την HellenicTrain καθώς σε πρόσφατο συμβάν ο μηχανοδηγός ανέφερε ότι επανειλημμένα επικοινώνησε με σταθμό χωρίς να λάβει απάντηση, αλλά δεν μπορεί να το αποδείξει καθώς μοναδικός κάτοχος των στοιχείων είναι ο ελεγχόμενος (δηλαδή ο ΟΣΕ).
- Για ποιο λόγο δεν χορηγήθηκαν τον Νοέμβριο οι προβλεπόμενες αναπαύσεις στο σύνολο του προσωπικού έλξης, την ώρα που η Εταιρεία συστηματικά παραβιάζει όσα έχουν ενυπόγραφα συμφωνηθεί;
- Γιατί δεν χορηγούνται στο Σωματείο μας αντίγραφα των πορισμάτων με βάση τα οποία τιμωρούνται μηχανοδηγοί και μάλιστα με εξοντωτικές ποινές;
Σειρά προβλημάτων, πριν και μετά τα Τέμπη
- Πότε θα λυθεί το θέμα με τον χώρο αναμονής των μηχανοδηγών στην Οινόη και πότε θα ανακαινιστεί ο χώρος αναμονής στο μηχανοστάσιο Αλεξανδρούπολης αλλά και οι τουαλέτες στο ΜΑΙ;
- Γιατί δεν έχουν χορηγηθεί τα πρακτικά των συνεδριάσεων των Πρωτοβάθμιων Πειθαρχικών Συμβουλίων σε όσους τα αιτήθηκαν για την προάσπιση των νόμιμων συμφερόντων τους;
- Γιατί δεν έχει προκηρυχτεί η θέση του Tutor στο Λιανοκλάδι μετά την συνταξιοδότηση του συναδέλφου Μουστάκα Π.;
- Με ποια δικαιολογία και γιατί προχωρήσατε χωρίς καμία προειδοποίηση σε βλαπτική μεταβολή σε βάρος του Προϊσταμένου Βορείου Ελλάδος, ασκώντας καταχρηστικά το Διευθυντικό Δικαίωμα;
- Πότε αναμένεται να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις για την νέα Επιχειρησιακή Σ.Σ.Ε;
- Πότε θα καταβληθούν οι αμοιβές στους πιστοποιημένους εκπαιδευτές για την κτήση Ευρωπαϊκής Άδειας Μηχανοδηγού σειράς 2022; Γιατί δεν ασκείτε πίεση στον ΟΣΕ για να εκδώσει τις απαραίτητες αποφάσεις; Δεν γνωρίζετε ότι εξαιτίας αυτής της καθυστέρησης 8 πιστοποιημένοι εκπαιδευτές ζήτησαν από την ΡΑΣ την διαγραφή τους από τις σχετικές λίστες;
- Ποια η άποψη σας για τις 11 παραιτήσεις μηχανοδηγών μετά τα Τέμπη, με την τελευταία επί των ημερών σας; Καλέσατε τον συνάδελφο μας για να σας ενημερώσει ότι κύρια αιτία ήταν η αγωνία γύρω από κρίσιμα ζητήματα ασφάλειας;
- Γιατί -ενώ γνωρίζετε καλά την οργή των μηχανοδηγών για τα όσα είχε δηλώσει δημόσια για τους νεκρούς συναδέλφους μας-, επιτρέπετε στον 72 χρονο συνταξιούχο Ρετσινά να κυκλοφορεί στους χώρους εργασίας μας;
Τα σωματεία των εργαζομένων στα τρένα έχουν κατ’ επανάληψη καταγγείλει «γερασμένο τροχαίο υλικό, έλλειψη ανταλλακτικών, υποστελέχωση της τεχνικής βάσης, έλλειψη σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού, απαρχαιωμένες εγκαταστάσεις και μια σειρά άλλων προβλημάτων».
H εκπαίδευση του προσωπικού σε θέματα ασφαλείας
Με τις «φωνές» να είναι πολλές και τα «πληγωμένο» δίκτυο των ελληνικών σιδηροδρόμων να προσπαθεί να επουλώσει τις πληγές του η Hellenic Train ανακοίνωσε τη συμμετοχή της, από κοινού με τον ΟΣΕ, σε μια σειρά εκπαιδευτικών προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων (ERA). Τα προγράμματα αυτά είχαν ως στόχο την ενίσχυση της τεχνογνωσίας του προσωπικού, με έμφαση στους Ανθρώπινους και Οργανωτικούς Παράγοντες (HOF) του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας (SMS).
Η πρωτοβουλία οργανώθηκε από το υπουργείο υποδομών και Μεταφορών και συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι Οργανισμοί, «έγινε με γνώμονα την προάσπιση ενός ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος», αναφέρει η HT και θέτει ως στόχο «να ενισχύσει περαιτέρω την κουλτούρα ασφάλειας σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας της».
Το πρώτο σκέλος του προγράμματος πραγματοποιήθηκε από τις 8 έως τις 10 Οκτωβρίου στα κεντρικά γραφεία της Hellenic Train.
Τα σχόλια είναι κλειστά.