Τέλη Μαρτίου το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ

Τέλη Μαρτίου το νέο σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ . Το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει πολυνομοσχέδιο για όλες τις θεσμικές εκκρεμότητες στην εκπαίδευση, όπως …..

Το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει πολυνομοσχέδιο για όλες τις θεσμικές εκκρεμότητες στην εκπαίδευση, όπως το εξεταστικό, το νέο Λύκειο και οι συνέργειες των Πανεπιστημίων. Αλλαγές συζητούνται στο σχέδιο συνεργειών του Ανοιχτού Πανεπιστημίου

Τέλος Μαρτίου θα ανακοινωθεί το νέο σύστημα εισαγωγής στα ανώτατα ιδρύματα μαζί με την οριστική μορφή του νέου Λυκείου αλλά και όλες τις τελευταίες παρεμβάσεις στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόθεση του υπουργείου είναι να ετοιμαστεί ένα πολυνομοσχέδιο που θα προωθεί τη ρύθμιση όλων των μεγάλων θεσμικών εκκρεμοτήτων στον χώρο της εκπαίδευσης. Ητοι, εξεταστικό, νέο Λύκειο, οι τελευταίες συνέργειες ΑΕΙ, συμπεριλαμβανομένης αυτής που αφορά το ΕΑΠ, για το οποίο, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, μελετώνται και εναλλακτικά σχέδια πέραν της συνέργειας με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, βασισμένα σε άλλες προτάσεις συνεργασίας.

Τις επόμενες ημέρες στο κτίριο του Αμαρουσίου αναμένεται να γίνει η οριστική συζήτηση για το μέλλον του ΕΑΠ η οποία, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται να καταλήξει σε διαφορετική πρόταση από αυτήν που έχει προκαλέσει τον θορυβώδη εμφύλιο μέσα στο ίδρυμα.

Αν και κρατούν ως επτασφράγιστο μυστικό το υπό μελέτη σχέδιο, κύκλοι του υπουργείου επισημαίνουν πως θα διατηρηθεί μεν ο χαρακτήρας του Ανοιχτού Πανεπιστημίου, αλλά θα εμπλουτιστεί σε επίπεδο σπουδών.

Συνεργασίες

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η πρόταση θα περιλαμβάνει τόσο την όποια ενίσχυση σε επίπεδο παροχής σπουδών (προπτυχιακό ή πιο εύκολα μεταπτυχιακό) όσο και στο πλαίσιο συνεργασίας με άλλο ίδρυμα. Άλλωστε, ήδη έχει συμφωνηθεί η συνέργεια με το Πανεπιστήμιο Πατρών σε ορισμένα τμήματα.

Αναμένεται να φανεί αν θα υπάρξει και δεύτερο ίδρυμα και ποια θα είναι η μορφή συνεργασίας. Το ενδεχόμενο να προχωρήσει η συνεργασία με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας απομακρύνεται όλο και περισσότερο.

Άλλωστε, ήδη ο υπουργός Παιδείας σε δήλωσή του έχει επισημάνει ότι «το υπουργείο Παιδείας ποτέ και πουθενά δεν μίλησε για την ενσωμάτωση του ΤΕΙ στο ΕΑΠ. Ηταν μια πρόταση που συζητήθηκε με πρωτοβουλία του προέδρου του ΕΑΠ».

Ωστόσο, δεν παρέλειψε να τονίσει πως «ή θα είμαστε μια χώρα που όλες οι προτάσεις είναι στο τραπέζι και έχουμε επιχειρήματα ή στην όποια πρόταση που πέφτει στο τραπέζι υπάρχει μια συνωμοσιολογία».

Σε ό,τι αφορά μάλιστα την έντονη αντίδραση των κοσμητόρων, είπε:

«Συναντήθηκα με τους κοσμήτορες του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου πριν από 14 μήνες. Τους ζήτησα να μου φέρουν προτάσεις για το Πανεπιστήμιό τους.

Δεν μου έφεραν καμία. Πριν από μία εβδομάδα τούς το επανέλαβα και μου έφεραν κάποιες προτάσεις οι οποίες έχουν κάποιο ενδιαφέρον και είναι πολύ γενικές. Είπα θα τις κάνω όλες δεκτές. Αυτό δεν δείχνει κάποια ανησυχία για το μέλλον».

Την ίδια στιγμή οι κοσμήτορες συνεχίζουν την εκστρατεία τους, απευθυνόμενοι αυτή τη φορά στους βουλευτές, γενικεύοντας, μάλιστα, το αίτημά τους σε εμπόδιση της οποιασδήποτε συγχώνευσης του ΕΑΠ με άλλο ίδρυμα.

Στο κοινό ανακοινωθέν τους γίνεται «έκκληση προς τους βουλευτές να ενώσουν τη φωνή τους με τη φωνή της ακαδημαϊκής κοινότητας του ΕΑΠ και της κοινωνίας, για ένα αυτοτελές πανελλαδικό Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο πρωτοπόρο στον χώρο της ανοιχτής και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, εμποδίζοντας την όποια επιχειρούμενη συγχώνευση-αλλοίωση της φυσιογνωμίας του». Σε λίγες ημέρες τα σπουδαιότερα.

Πολυνομοσχέδιο

Κατά τ’ άλλα, στο υπουργείο ετοιμάζεται το πολυνομοσχέδιο που θα συμπεριλάβει όλες τις υπόλοιπες πρωτοβουλίες, μεταξύ των οποίων οι εκκρεμείς συνέργειες σε Θεσσαλονίκη και Κρήτη, διατάξεις για τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και φυσικά το πολυαναμενόμενο εξεταστικό.

Αυτές τις ημέρες θα αναρτηθεί το σχέδιο για το νέο Λύκειο προκειμένου να προχωρήσει η προνομοθετική διαβούλευση και στο τέλος του μήνα θα ανακοινωθεί και το σύστημα εισαγωγής το οποίο θα συμπεριληφθεί στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Παιδείας που θα κατατεθεί στη Βουλή.

Τα σχόλια είναι κλειστά.