Τα πάνω – κάτω έρχονται στα τέλη κυκλοφορίας.
Ήδη τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών έχουν προχωρήσει στη σύσταση άτυπης επιτροπής που μελετά το συγκεκριμένο ζήτημα, με τις αλλαγές που έρχονται να γίνονται υπό το βάρος της αναγκαστικής εφαρμογής του νέου πανευρωπαϊκού προτύπου εκπεμπόμενων ρύπων, το λεγόμενο WLTP.
Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική, η Ελλάδα θα πρέπει να εφαρμόσει, όπως αναφέρθηκε, το νέο πρότυπο υπολογισμού των εκπεμπόμενων ρύπων, το λεγόμενο WLTP (Worldwide Light Vehicles Test Procedure).
Το πρότυπο αυτό θεωρείται περισσότερο ακριβές και αντιπροσωπευτικό τού πόσο ρυπογόνο είναι κάθε όχημα.
Βασικό του χαρακτηριστικό σε σχέση με το υφιστάμενο πρότυπο μέτρησης των εκπεμπόμενων ρύπων είναι ότι εμφανίζει υψηλότερο όγκο εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας
Το νέο πρότυπο θα έπρεπε να έχει τεθεί σε ισχύ από την 1η Σεπτεμβρίου, αλλά προκειμένου να υπάρξει χρόνος για να γίνουν οι απαραίτητες παρεμβάσεις στα τέλη κυκλοφορίας δόθηκε παράταση έως και τις 29 Φεβρουαρίου 2020.
Οι κατευθύνσεις που έχουν δοθεί από το οικονομικό επιτελείο στους εμπειρογνώμονες που έχουν επιφορτιστεί με τον σχεδιασμό των νέων τελών κυκλοφορίας είναι οι εξής:
– Αλλαγή της κλίμακας υπολογισμού των τελών βάσει των ρύπων προκειμένου να μην υπάρξουν κατά μέσο όρο επιβαρύνσεις σε σχέση με τα σημερινά τέλη.
– Διατήρηση της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας των ηλεκτρικών οχημάτων.
– Αλλαγές στις κλίμακες υπολογισμού των τελών βάσει του κυβισμού που ισχύουν για οχήματα τα οποία έχουν ταξινομηθεί έως και τις 31 Οκτωβρίου 2010.
Οι αλλαγές θα έχουν σαν στόχο την αύξηση του φορολογικού κόστους κυκλοφορίας οχημάτων πολύ μεγάλης ηλικίας (π.χ. άνω των 20 ετών).
Τα νέα τέλη κυκλοφορίας θα ισχύουν από το 2021, δηλαδή από τα τέλη που θα κληθούν να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες Ι.Χ. στο τέλος του 2020.