Για τρίτη συνεχή χρονιά η Κρήτη αποτέλεσε πόλο έλξης στην διεθνή έκθεση
τουρισμού Salon Mondial du Tourisme, η οποία πραγματοποιήθηκε από 13-16
Μαρτίου 2025 στο Παρίσι.
Οι Γάλλοι αγαπούν την Κρήτη αποτελώντας διαχρονικά την τρίτη τουριστική αγορά
του νησιού, με ταξίδια σε όλη τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν και είναι ενδεικτικό
πως τα πρώτα τσάρτερ στο Ηράκλειο στις 27 Μαρτίου 2025 θα μεταφέρουν
επισκέπτες από τη Γαλλία και τη Γερμανία. Ιδιαίτερο ήταν το ενδιαφέρον για τον
πολιτιστικό, τον περιπατητικό, τον ποδηλατικό, τον θαλάσσιο τουρισμό, αλλά και τοντουρισμό με αυτοκινούμενο τροχόσπιτο.
Αρκετοί Γάλλοι τρίτης ηλικίας επισκέφθηκαν το πρώτο διήμερο το περίπτερο της
Περιφέρειας Κρήτης – σχεδόν παράλληλα με την Salon Mondial du Tourisme
λάμβανε χώρα και η Salon des Séniors (έκθεση για άτομα τρίτης ηλικίας) – και
σύμφωνα με έρευνα της Alliance France Tourisme (AFT) οι Γάλλοι συνταξιούχοι
υπολογίζεται ότι δαπανούν περισσότερα από 2.200€ ανά ταξίδι σε σύγκριση με τα
περίπου 1.700 ευρώ που δαπανούν οι νεότεροι σε ηλικία ταξιδιώτες, ενώ
πραγματοποιούν, κατά μέσο όρο, 6,2 ταξίδια ετησίως, με ποσοστό 58% να αφορά
σύντομα ταξίδια και 53% μεγάλης διάρκειας ταξίδια.
Η Περιφέρεια Κρήτης παρείχε πληροφορίες για τα αξιοθέατα, τη φύση, τον
πολιτισμό, τις περιπατητικές διαδρομές και λοιπές δραστηριότητες, τη γαστρονομία
της Κρήτης και ειδικότερα την βράβευσή της ως γαστρονομική Περιφέρεια της
Ευρώπης για το 2026, ενώ οι επισκέπτες γεύτηκαν παραδοσιακά κρητικά προϊόντα.
Το περίπτερο της Κρήτης επισκέφθηκε ο Πρέσβης της Ελλάδας στη Γαλλία ΑντώνηςΑλεξανδρίδης με ρίζες από το Ρέθυμνο.
Την Περιφέρεια Κρήτης εκπροσώπησαν ο Κυριάκος Κώτσογλου, Αντιπεριφερειάρχης
Τουρισμού και ο Νίκος Συριγωνάκης, Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Ηρακλείου, η Ελένη
Βουγιουκαλάκη, Αν. Προϊσταμένη Τμήματος Τουρισμού Π.Ε.Ηρακλείου και το
στέλεχος του Τμήματος Μαρίνα Τσαπαρίδη.
Ο Κυριάκος Κώτσογλου δήλωσε: “Η Salon Mondial είναι μια έκθεση κοινού,
συμπληρωματική της Top Resa, που μας δίνει τη δυνατότητα να παρουσιάσουμε την
Κρήτη σε επισκέπτες που ενδεχομένως δεν θα χρησιμοποιήσουν ψηφιακά μέσα, δεν
θα πάνε οργανωμένα μέσω Tour Operator, αλλά θα έρθουν στην Γαστρονομική
Περιφέρεια του 2026 για την φύση, την ιστορία και την κουλτούρα, δίνοντας για μια
ακόμα σεζόν ανοδική τάση στην Κρήτη, Παντού!!”