Σε εξέλιξη οι δοκιμές της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής

Ημερομηνία:

Επιθεώρηση στον Σταθμό Μετατροπής στη Δαμάστα Ηρακλείου πραγματοποίησαν στελέχη του ΑΔΜΗΕ και της θυγατρικής εταιρείας και φορέα υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, Ariadne Interconnection.

Ο Γενικός Διευθυντής Λειτουργίας, Υποδομών και Αγοράς κ. Δημήτρης Μίχος, ο Διευθυντής Έργου της Ariadne Interconnection κ. Άγγελος Σταματέλος, ο Διευθυντής Λειτουργίας και Ελέγχου Συστήματος κ. Βασίλειος Ζιώγας και ο Διευθυντής Νέων Έργων Μεταφοράς του Διαχειριστή κ. Μιχάλης Χατζηπάνος, περιηγήθηκαν στις εγκαταστάσεις της νέας υποδομής, όπου βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι δοκιμές του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού.

Τα στελέχη του ΑΔΜΗΕ και της Ariadne Interconnection επιθεώρησαν επίσης τον νέο υποσταθμό υψηλής τάσης 150 kV στη Δαμάστα, ο μεγαλύτερος που έχει κατασκευαστεί στην Κρήτη με 17 πύλες, με την ηλέκτρισή του να αναμένεται το αμέσως επόμενο διάστημα.

Ο πλήρως ψηφιοποιημένος υποσταθμός, που κατασκευάστηκε με σύγχρονη τεχνολογία κλειστού τύπου (GIS), είναι κρίσιμος για τη σύνδεση των Σταθμών Μετατροπής της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής με το ηλεκτρικό δίκτυο του νησιού.
Υπενθυμίζεται ότι η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής βρίσκεται από τα τέλη του 2024 σε φάση δοκιμών και αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το καλοκαίρι του 2025.

Μετά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του εξοπλισμού των Σταθμών Μετατροπής και την επιτυχή δοκιμή ηλέκτρισης του συνόλου του καλωδιακού συστήματος 500 kV μεταξύ των δυο άκρων της διασύνδεσης, πλέον ολοκληρώνονται οι προκαταρκτικές δοκιμές εξοπλισμού καθώς και οι δοκιμές λειτουργίας των υποσυστημάτων των Σταθμών Μετατροπής. Επιπλέον, ολοκληρώνονται οι δοκιμές του εξοπλισμού των Σταθμών Ηλεκτροδίων στη Σταχτορρόη Αττικής και την Κορακιά Ηρακλείου.

Με την ολοκλήρωσή των δοκιμών εξοπλισμού το προσεχές διάστημα, αναμένεται η εκκίνηση των δοκιμών λειτουργίας του συστήματος (System Tests), με την ενσωμάτωση της νέας διασύνδεσης, σε συνεργασία με την Διεύθυνση Λειτουργίας και Ελέγχου Συστήματος του ΑΔΜΗΕ, που αποτελεί την τελευταία και πιο κρίσιμη διαδικασία πριν την ένταξη του έργου σε κανονική λειτουργία.

Η υλοποίηση της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής πραγματοποιήθηκε από αναδόχους παγκόσμιας κλάσης όπως οι Siemens Energy, Nexans, Prysmian και ΝΚΤ, ενώ για την πόντιση των υποβρυχίων καλωδίων χρησιμοποιήθηκαν τα δύο πλέον σύγχρονα πλοία παγκοσμίως, Aurora και Leonardo da Vinci.

Η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕΠΕΡΑ (ΕΣΠΑ 2014-2020) και από το «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή» του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 μέχρι το ποσό των 535,5 εκατ. ευρώ αντλώντας έτσι σημαντικούς ευρωπαικούς και εθνικούς πόρους πόρους και μειώνοντας, κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό, το κόστος του έργου μείζονος σημασίας για τον Έλληνα καταναλωτή.

Προηγούμενο Άρθρο
placeholder text
Επόμενο Άρθρο
placeholder text

«Βράζουν» τα Ανώγεια: Τι κρύβεται πίσω από...

Αναβρασμός επικρατεί στις οικογένειες των δύο νεαρών θαμώνων γνωστού...

Κρήτη: Μεθυσμένοι φοιτητές στο τιμόνι – Τα...

Οι εργαζόμενοι φοιτητές, επιστρέφοντας με τα μηχανάκια υπό την...

«Βράζουν» τα Ανώγεια: Τι κρύβεται πίσω από...

Αναβρασμός επικρατεί στις οικογένειες των δύο νεαρών θαμώνων γνωστού...

Κρήτη: Μεθυσμένοι φοιτητές στο τιμόνι – Τα...

Οι εργαζόμενοι φοιτητές, επιστρέφοντας με τα μηχανάκια υπό την...
politika-kritis-header-ad
VAVOULAS GROUP 728×90
politika-kritis-ad
DOLE Μπανάνες 300Χ250
CANALE 300X250
politika-kritis-ad

Subscribe

spot_imgspot_img

Popular

More like this
Related

«Βράζουν» τα Ανώγεια: Τι κρύβεται πίσω από τους πυροβολισμούς στο νυχτερινό κέντρο διασκέδασης στο Ηράκλειο

Αναβρασμός επικρατεί στις οικογένειες των δύο νεαρών θαμώνων γνωστού...

Κρήτη: Μεθυσμένοι φοιτητές στο τιμόνι – Τα Σαββατοκύριακα γίνονται παγίδα θανάτου

Οι εργαζόμενοι φοιτητές, επιστρέφοντας με τα μηχανάκια υπό την...

Επιτάφιος Θρήνος στα δικαστήρια: στη φυλακή οι πρώτοι έξι της εγκληματικής οργάνωσης

Ανάμεσα σε αυτούς και τρεις κοπέλες, αύριο, Τρίτη, απολογούνται...