Ρέθυμνο:Οδηγίες διαχείρισης ύποπτων περιστατικων COVID στα σχολεία ή τρικλοποδιά σε γονείς εκπαιδευτικούς και σύστημα υγείας;
Οι οδηγίες για τη διαχείριση των ύποπτων για COVID μαθητών και εκπαιδευτικών δυστυχώς δείχνουν μια τεράστια προχειρότητα στο σχεδιασμό αυτό.
Οδηγούν σε συνωστισμό και επιβάρυνση των δομών υγείας με περιστατικά που δεν χρήζουν ιατρικής εξέτασης, απίστευτη οικονομική επιβάρυνση στους γονείς, δημιουργούν συνθήκες αντιπαράθεσης γονιών και εκπαιδευτικών και βάζουν τις βάσεις για να μην μπορέσουν σε καμία περίπτωση να λειτουργήσουν τα σχολεία.
Ένα απλό και συνηθισμένο σενάριο.
Ο Γιωργακης που μένει σε ένα χωριό του Ρεθύμνου εμφανίζει συμπτώματα ήπιας λοίμωξης του αναπνευστικού πχ βήχα και λίγα δέκατα. Κανονικά αυτό το παιδί θα έμενε σπίτι μια δυο μέρες μέχρι να περάσουν τα συμπτώματα και δεν θα πήγαινε στο γιατρό για εξέταση. Τώρα σύμφωνα με την εγκύκλιο εφόσον το παιδί είναι ύποπτο για λοίμωξη COVID θα απομακρυνθεί από το σχολείο και για να επιστρέψει θα πρέπει ένας γιατρος να πιστοποιήσει ότι δεν πάσχει από κορωνοιο. Προφανώς κανένας γιατρος δεν μπορεί να το πει αυτό εάν δεν υποβάλλει το παιδί σε μοριακό τεστ. Άρα αναγκαστικά θα πρέπει το παιδί αυτό να έρθει στο Ρέθυμνο να εξεταστεί από γιατρό και να κάνει το τεστ. Θα επισκεφτεί λοιπόν τον παιδίατρο ή τον παθολόγο και μετά θα πάει να κάνει το τεστ σε ένα ιδιωτικό εργαστήριο. Δηλαδή κάθε φορά που θα βήχει ο Γιωργακης οι γονείς θα πληρώνουν από 50 έως 80 ευρώ.
Εάν τώρα κάποιος δεν έχει ή δεν θέλει να διαθέσει αυτά τα χρήματα ή είναι Σαββατοκύριακο υπάρχουν δύο εναλλακτικές.
1. Η εναλλακτική του νοσοκομείου, που είναι η μόνη δημόσια δομή που λαμβάνει το τεστ. Άρα θα πρέπει να έρθει στο νοσοκομείο, να συγχρωτιστεί περιμένοντας αρκετές ώρες με άλλα 50 άρρωστα παιδιά που οι γονείς τους σκέφτηκαν το ίδιο. Φανταστείτε τι έχει να γίνει το χειμώνα, πόσοι θα μαζευτούν στα ΤΕΠ για αυτό το λόγο και ποσό θα φορτωθεί το ήδη υποστελεχωμένο μας νοσοκομείο.
2. Η άλλη εναλλακτική που έχει είναι να μείνει το παιδί 10 μέρες στο σπίτι ή οι γονείς του (αν το παιδί δεν αρρώστησε στο σχολείο) να το κάνουν «γαργάρα» και να αποκρύψουν την πιθανότητα να έχει μολυνθεί. Μετά να στείλουν το παιδί στο σχολείο και όταν ο εκπαιδευτικός ακολουθώντας τις οδηγίες ζητήσει πιστοποίηση ότι το παιδί δεν πάσχει από κορωνοιο να υπάρξει ένταση και αντιπαράθεση.
Αυτό είναι ένα σενάριο που θα επαναλαμβάνεται καθημερινά και παντού και θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στους γονείς, στους εκπαιδευτικούς και στο σύστημα υγείας.
Για να το πούμε ευγενικά αυτός ο σχεδιασμός είναι τουλάχιστον άστοχος.
Για να λειτουργήσουν αυτά τα πρωτόκολλο τα οποία είναι σωστά από την πλευρά της ιατρικής διαχείρισης περιορισμού της νόσου, θα έπρεπε να έχει εξασφαλιστεί
η δωρεάν αποζημείωση του τεστ σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα και η δυνατότητα εύκολης δειγματοληψίας χωρίς εξέταση όταν δεν χρειάζεται πχ επισκέπτριες υγείας στα σχολεία ή συνεργεία δειγματοληψιας.
Αυτά που συστήνονται αναγκάζουν τους πολίτες οι οποίοι έχουν πληγεί οικονομικά από την πανδημια να πληρώνουν από την τσέπη τους για εξετάσεις που το ίδιο το κράτος τους υποχρεώνει να κάνουν. Δημιουργεί προστριβές μεταξύ γονιών και εκπαιδευτικών βάζοντας τους εκπαιδευτικούς στη δύσκολη θέση να διώχνουν μαθητές από τα σχολεία. Υπερφορτώνουν το ήδη επιβαρυμένο σύστημα υγείας με επισκέψεις που αποκλειστικό σκοπό έχουν την εξασφάλιση του τεστ και όχι την πραγματική ανάγκη για κλινική εξέταση.
Απο τη μία ζητάμε από τον κόσμο να απομακρύνεται όσο μπορεί από τα νοσοκομεία και από την άλλη τον εξαναγκάζουμε να έρθει και μάλιστα χωρίς να υπάρχει λόγος εξέτασης.
Αν δεν υπάρξει διαφορετική λογική με αποζημειωση του τεστ και αποσύνδεση της λήψης του από την ιατρική εξέταση τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν με κανένα τροπο και επιπλέον θα δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα σε γονείς, εκπαιδευτικούς και γιατρούς.
Ελένη Ιωαννίδου
Παθολόγος Λοιμωξιολογος
Τα σχόλια είναι κλειστά.