ΕΠΕΙΓΟΝΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ.
ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΣ.
Αφετηρία για την επερώτηση αυτή αποτελούν οι δύο ανθρώπινες ζωές που χάθηκαν πρόσφατα, το «ατύχημα» στον υπό ανάπλαση δρόμο του Πανεπιστημίου, η παραλίγο μοιραία ηλεκτροπληξία στο πειραματικό, η συνεχιζόμενη παραλαβή εκρηκτικών στο λιμάνι.
Η Λαϊκή Συσπείρωση δεν αρκείται στις επι τόπου επισκέψεις και ανακοινώσεις (επισυνάπτονται). Επιμένει και με την ερώτηση στην απόλυτη προστασία της ανθρώπινης ζωής. Για μας δεν χωρούν «εκπτώσεις» για χάρη των κερδών. Ένα ακριβώς χρόνο μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη,. στο σύνθημα δεκάδων χιλιάδων λαού και νεολαίας «τα κέρδη τους ή οι ζωές μας», δηλώνουμε πως είμαστε με τις ζωές.
Συγκεντρώνουμε την προσοχή μας:
● Στα έργα και υπηρεσίες που ο Δήμος αναθέτει σε εργολάβους. Η ανάληψη της νομικής ευθύνης για τα μέτρα ασφαλείας από τους εργολάβους, δεν είναι εν λευκώ εξουσιοδότηση τους. Η πολιτική ευθύνη είναι του δήμου και της δημοτικής αρχής. Ο έλεγχος των μέτρων ασφαλείας από τους επιβλέποντες τα έργα, τους επόπτες, τις επιτροπές παραλαβής πρέπει να είναι σε πλήρη ισχύ. Ζητούμε να ενημερωθούμε για τα μέτρα που παίρνει ο δήμος και για να ασκείται ο έλεγχος αυτός. Τα μέτρα και οι κυρώσεις σε εταιρείες που τα παραβιάζουν.
● Το περιστατικό της ηλεκτροπληξίας έφερε στην επιφάνεια τους όρους ασφαλείας στις δημοτικές υπηρεσίες και υποδομές. Δύο προβλήματα επιδρούν καθοριστικά. Η τεράστια υποχρηματοδότηση και υποβάθμιση σχολικών κτηρίων και κοινωνικών υποδομών, που με όρους διεκδίκησης πρέπει να αντιμετωπιστεί. Αλλά και η καθυστερημένη απορρόφηση των κονδυλίων συντήρησής τους, αφού οι εργασίες πηγαίνουν με τους ρυθμούς των εργολάβων κι όχι των αναγκών. Επί πλεόν η εναλλαγή των εργολάβων στις μικροεπισκευές μοιραία οδηγεί σε επικίνδυνους αυτοσχεδιασμούς, με τις γνωστές συνέπειες. Θα αποδεχθεί επι τέλους η δημοτική αρχή την μόνη αξιόπιστη λύση που προτείναμε; Την οργάνωση ενός κατά το δυνατόν σταθερού δημοτικού συνεργείου συντήρησης και επισκευών σχολείων και δημοτικών κτηρίων, αξιοποιώντας έστω τις δυνατότητες πρόσληψης για αυτεπιστασία, που συν τοις άλλοις εξασφαλίζει και εξοικονόμηση πόρων άρα και πιο εκτεταμένες ποιοτικές συντηρήσεις ή θα επιμένει στην πεπατημένη των εργολαβικών κερδών;
● Η σταθερή και αδιάλειπτη χρήση των Μέσων Ατομικής Προστασίας, που παρέχονται στην καθαριότητα κλπ είναι υποχρεωτική για τους εργαζόμενους. Δεν είναι θέμα ατομικής ευθύνης και επιλογής. Με ποια μέτρα θα σταματήσει η ανοχή των υπηρεσιών στους επιπόλαιους που δεν τα χρησιμοποιούν;
● Μείζον θέμα ασφάλειας για ολόκληρη την πόλη είναι οι παραλαβές φορτίων με εκρηκτικά (δυναμίτιδα κλπ), υγρά και αέρια καύσιμα στο λιμάνι. Έγιναν γνωστές σε προεκλογικό πάνελ από την πρώην πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου για να υποστηριχθεί η ανάγκη, λόγω επικινδυνότητας, μεταφοράς του εμπορικού λιμανιού. Ακαριαία ζητήσαμε το αυτονόητο. Να μην παίζουμε με τις ζωές μέχρι να μεταφερθεί το λιμάνι. Να σταματήσουν αμέσως λόγω της θέσης του λιμανιού δίπλα σε ιστορικά μνημεία ανεκτίμητης αξίας, το πολυσύχναστο εμπορικό και ψυχαγωγικό κέντρο. Όχι μόνο τα εκρηκτικά αλλά και για τα υγρά και αέρια καύσιμα ως εξίσου επικίνδυνα. Σημειώσαμε δε πως τα εκρηκτικά παραλαμβάνονται στο Ρέθυμνο αλλά έχουν προορισμό την Σητεία!!!.
Το αυτονόητο δεν έγινε απόφαση του ΔΣ του Λ.Τ. στις 22/11/2023 (επισυνάπτεται) που αποσιώπησε το θέμα των καυσίμων και συζήτησε μόνο το θέμα των εκρηκτικών. Αποδέχτηκε τα «επιχειρήματα» των ενδιαφερόμενων εταιρειών, που υπερασπίζοντας τα συμφέροντά τους, διαβεβαίωναν ότι η μεταφορά είναι απόλυτα ασφαλής (αν και απαγορεύεται αυστηρά να γίνει με επιβατηγά πλοία) και ότι δεν υπάρχει άλλο λιμάνι στην Κρήτη να τα υποδεχθεί!!! Διαβεβαίωση που ανατρέπεται από την 4203/17-7-2020 εμπεριστατωμένη απόφαση του Ο.Λ. Ηρακλείου (επισυνάπτεται), που για λογαριασμό της ίδιας εταιρείας (EXTRACO) αναλαμβάνει εκφόρτωση σε πολλαπλάσιες ποσότητες των ίδιων ακριβώς εκρηκτικών. Με λεπτομερέστατο σχέδιο των μέτρων ασφαλείας, που είναι αμφίβολο αν το υποστελεχωμένο Λ.Τ. Ρεθύμνης μπορεί να εκπονήσει. Σημαντική λεπτομέρεια: Στον Ο.Λ.Η. τα τέλη είναι πολλαπλάσια απ’ ότι στο λιμάνι του Ρεθύμνου. Κατά τη γνώμη μας είναι μια απόφαση που για χάρη των κερδών των εταιρειών μπαίνουν πάλι σε κίνδυνο οι ανθρώπινες ζωές.
Ερωτάται η δημοτική αρχή τι μέτρα έχει πάρει ή προτίθεται να πάρει για να προστατευτεί η ανθρώπινη ζωή από όλους τους παραπάνω υπαρκτούς και άμεσους κινδύνους.
Μανούσος Μανουσογιάννης
Δημοτικός Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης