Τρία εξαιρετικά σοβαρά θέματα θέτει επί τάπητος ο Δήμαρχος της περιοχής.
Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι γίνεται αντικείμενο ενστάσεων, διαφωνιών και παρατηρήσεων που θέτουν τόσο η Περιφέρεια Κρήτης όσο και ο Δήμος Μινώα Πεδιάδος προς το Υπουργείο Υποδομών καθώς στη μελέτη δεν περιλαμβάνοντΜε αφορμή αυτό ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας, Βασίλης Κεγκέρογλου, θέτει σχετικά τρεις εξαιρετικά κρίσιμες παραμέτρους. Κατ’ αρχήν εμφανίζεται θετικός σε ότι αφορά την κατασκευή διπλού τούνελ, μήκους 2,8 χιλιομέτρων και εκτιμώμενου κόστους 100 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα συνδέει τον ΒΟΑΚ με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος.
Το τούνελ καθυστέρησε πάρα πολύ από την Πολιτεία για να γίνει, είπε ο Δήμαρχος, δίνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι συζητείται επί τέσσερα χρόνια, έχει δοθεί το πράσινο φως εδώ και δυόμιση χρόνια «και ο Υπουργός δεν έχει υπογράψει ακόμα τη σύμβαση». «Αλίμονο μας» σχολίασε «αν καθυστερήσει τόσο και η έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων».
Ωστόσο, τα ζητήματα που θέτει στο Cretalive ο Δήμαρχος κ. Κεγκέρογλου έχουν ως εξής: «υπάρχουν πάρα πολλά εκκρεμή ζητήματα όπως τα αντιπλημμυρικά έργα, μόλυνση του περιβάλλοντος καθώς η μελέτη λέει πως θα οδηγούνται στον υδροφόρο ορίζοντα μέσω πηγαδιών και ότι εάν υπάρχει κρίση θα καλούμε βυτιοφόρα να παίρνουν τα λύματα που δεν είναι κατάλληλα για τον υδροφόρο ορίζοντα χωρίς να προβλέπει πού θα καταλήγουν».
Σε ότι αφορά στα επιμέρους ζητήματα ο Βασίλης Κεγκέρογλου ανέφερε πως για αντιπλημμυρικά έργα δεν έχει δοθεί κατεύθυνση να ολοκληρωθούν οι μελέτες ούτε να ανατεθούν τα έργα παρότι, όπως είπε, η προμελέτη βρίσκεται στο συρτάρι του Υπουργείου Υποδομών χαρακτηρίζοντας το γεγονός ως «απαράδεκτο».
Το άλλο σημαντικό θέμα, δηλαδή τη διαχείριση των λυμάτων τα οποία θα οδηγούνται μέσω πηγαδιών στον υδροφόρο ορίζοντα, «αποτελεί για εμάς κόκκινη γραμμή. Όχι δεν είναι επιτρεπτό» είπε εμφατικά ο Δήμαρχος Μινώα Πεδιάδας. Πρότεινε δε να οδηγούνται σε ελεγχόμενη υδατοδεξαμενή που θα τα συλλέγει και σε περίπτωση κρίσης να μπορεί να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα «χωρίς να δηλητηριάζεται ο υδροφόρος ορίζοντας. Υπάρχει η δυνατότητα, μέσω της τεχνολογίας σήμερα, να διαθέτουμε αυτά τα νερά για άρδευση».
CRETALIVE NEWS